Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Purpose of the position
- Handling of processing outbound shipments.
- Comply all handling procedures for global accounts
Main duties & responsibilities
- Receiving Bookings, contact with shipper and agent to arrange the shipment
- Working within SOP’s and quotation from Sales team and overseas offices.
- Input data into the system to create file, completing MAWBs and HAWBs, ensure correct & on time handling of files in accordance with relevant process for CW1
- Sending pre-alerts to overseas offices
- Timely invoicing clients/ agents and closing files
- Follow up payment for non-credit clients of local charge and freight prepaid
- Shipment track and trace updates
- Checking and confirm incoming invoice of sub-contractors on time & correctly
- Customer Service by following up on customer advices/ request or claim and feedback to customer and overseas stations and make respective shipment arrangements
- Inform team leader/ supervisors of any irregularities or problems that require assistance and to feedback on subcontractors’ s standards and services.
- Handles customers statistics and reports or any special request for updating system, if required.
- Take up additional tasks as assigned (e.g. support / share workloads with other teams, if needed/required)
Yêu Cầu Công Việc
- Minimum one (1) year logistics/freight forwarding experience.
- Good communication of written and spoken English & local language.
- Must have PC experience and ability to prepare documentation quickly and accurately
- Respond promptly and professionally to customer needs, answering calls and dealing with customer queries, providing a first-class customer service at all times
- Follow policies and procedures and able to understand laws, rules and regulations in areas of assignment
- Receive CV in English only
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Marriott International được thành lập vào năm 1993 khi Tổng công ty Marriott tách thành hai công ty, Marriott International và Host Marriott Corporation. Marriott International là tập đoàn kinh doanh và quản lý khách sạn lớn nhất thế giới. Hiện tập đoàn đang sở hữu và quản lý khoảng 7000 khách sạn, hơn 1,1 triệu phòng và đồng thời nắm giữ hơn 30 thương hiệu khác nhau, trong đó đa số thuộc phân khúc sang và siêu sang. Tập đoàn Marriott sở hữu nhiều chuỗi khách sạn tại Việt Nam như JW Marriott, Sheraton, Le Méridien, Renaissance. Tọa lạc ở vị trí đắc địa với lợi thế về du lịch tại nước ta, chuỗi khách sạn Marriott được xem là nhân tố thúc đẩy nền du lịch và cả kinh tế khu vực phát triển trong tương lai.
Review JW Marriott
công ty tốt nhưng lương thấp
Một nơi tốt để làm việc(GL)
Thực tập sinh(GL)