PWC Viet Nam ★ 4.1

Hồ Chí Minh
1.000 - 5.000 nhân viên
Kế toán / Kiểm toán
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại PWC Viet Nam

Tài chính - Kế toán

Việc làm PWC Viet Nam

Cập nhật 21/08/2025 23:00
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
PwC Việt Nam
Associate - HRSS
PWC Viet Nam 4.1★
269 đánh giá 138 việc làm 8 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 18/02/2025
Hạn nộp hồ sơ: 20/03/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

Line of Service
Internal Firm Services

Industry/Sector
Not Applicable

Specialism
IFS - Human Capital (HC)

Management Level
Associate

Job Description & Summary
At PwC, our people in people operations primarily focus on managing the people lifecycle and the day-to-day operational tasks related to managing employees. This includes activities such as employee onboarding, offboarding, payroll and benefits administration, absence management, employee record-keeping, compliance with labour laws and regulations, and managing employee inquiries and issues. These individuals enable HR processes and systems to run smoothly in order to efficiently support our workforce.

Those in benefits at PwC will focus on managing and administering employee benefits programmes. You will enable employees to receive the benefits they are entitled to and that the company remains compliant with relevant laws and regulations.


Key Responsibilities of Senior Associate – HR Shared Service

  • Handle staff's inquiries via service portal (SNOW) and HC hotline.
  • Handle staff benefit administration including self-insured, group life, medical insurance schemes as well as expatriate, partner & director's benefit administration. Develop benefit instructions, guidelines, processes, etc… and conduct annual review.
  • Assist HRBP team for data requests, performance evaluation, promotion/salary review exercises, new programs/initiatives, etc.
  • Prepare, check and maintain annual salary letter, spot bonus letter, POA, labour contract, annex, transfer letter and other labour documents, etc.
  • Prepare reports or proposals to DOLISA for manager’s review.
  • Participate in project implementation and initiatives.
  • Perform other activities as ad-hoc tasks.

Requirements:
  • University degree
  • At least 1-year working experience in Compensation and Benefits or customer service roles, experience in working in MNC companies is an advantage.
  • Good knowledge of HR, related laws and regulations.
  • Good at numerical reasoning, logical thinking and MS Office (Excel, Word, PowerPoint, etc)
  • Strong communication skills and customer-oriented
  • Mature, careful and result-oriented
  • Proactive with ability to be innovative and drive things forward
  • Fluency in English (both oral and written)

Required Skills

Optional Skills
Accepting Feedback, Accepting Feedback, Active Listening, Benchmarking Studies, Benefit Communication, Benefit Plan Analysis, Benefits Administration, Benefits Auditing, Benefits Program Design, Benefits Realization Management, Communication, Confidential Information Handling, Contract Dispute Resolution, Contract Negotiation, Document Management, Emotional Regulation, Empathy, Employee Benefits, Employee Relations Program Development, Financial Budgeting, Handling Sensitive Information, Human Resources Information System (HRIS), Human Resources Management (HRM), Inclusion, Intellectual Curiosity {+ 7 more}

Desired Languages (If blank, desired languages not specified)

Travel Requirements
0%

Available for Work Visa Sponsorship?
No

Government Clearance Required?
No

Job Posting End Date
April 18, 2025







Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Số 29, Đường Lê Duẩn, Phường Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

PwC Việt Nam giúp các tổ chức và cá nhân tạo dựng uy tín trong xã hội và giải quyết các vấn đềquan trọng. Chúng tôi là thành viên của mạng lưới PwC toàn cầu hoạt động tại hơn 152 quốc gia trên khắp thế giới với gần 328.000 nhân viên. Các chuyên gia trong mạng lưới của chúng tôi cam kết cung cấp dịch vụ kiểm toán, thuế, pháp lý và tư vấn chất lượng cao.


Review PWC Viet Nam

4.1
269 review

Review Highlights

Cập nhật 27/02/2025

Ưu điểm

  • Môi trường tốt để học hỏi và tích lũy kiến ​​thức, kinh nghiệm thực tế trong lĩnh vực tài chính kế toán, thuế, pháp lý và kiểm toán (120 reviews) 
  • Cơ hội học hỏi lớn cho sinh viên mới ra trường, môi trường tốt để Fresher bắt đầu sự nghiệp (235 reviews) 
  • Có quy trình chuẩn hóa, nhiều cơ hội làm việc trong khu vực với mối quan hệ chặt chẽ với PwC Malaysia (294 reviews) 
  • Công ty lớn với hệ thống học tập điện tử khổng lồ và cơ sở dữ liệu hỗ trợ kỹ thuật phục vụ mục đích chuyên môn (179 reviews) 
  • Cung cấp chương trình đào tạo tốt về kỹ năng kỹ thuật, cả trong lớp học và trong công việc (173 reviews) 

Nhược điểm

  •  Lịch trình cũng cứng nhắc, đặc biệt là trong mùa cao điểm (297 reviews) 
  • Công việc áp lực, làm việc nhiều giờ, thường phải thức cả đêm để hoàn thành công việc, deadline gấp (334 reviews) 
  • Quản lý vi mô còn chưa tốt, một số quản lý nên đưa ra các giải pháp cân bằng giữa công việc và cuộc sống hơn cho nhân viên (258 reviews) 
  • Làm việc dựa trên dự án nên không thể chọn các kỹ năng kỹ thuật mà bạn muốn phát triển
  • Thời gian làm việc kéo dài, ít khi thực tập sinh lên nhân viên chính thức (236 reviews) 
  • Lương thấp, khối lượng công việc lớn, trả lương làm thêm giờ hạn chế (310 reviews) 

06/12/2023
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Quy trình phỏng vấn thiếu phản hồi

23/11/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Môi Trường Không Công Bằng Cho Nam Giới Thẳng

04/03/2025
Trợ Lý Kiểm Toán Viên tại Hồ Chí Minh

Môi trường chuyên nghiệp, cạnh tranh cao, thưởng giữa năm

Những nghề phổ biến tại PWC Viet Nam

Bạn làm việc tại PWC Viet Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo PWC Viet Nam

PWC Viet Nam

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo