1,029 việc làm
3500 - 5000 USD
Hồ Chí Minh
Đăng 30+ ngày trước
Thỏa thuận
Hồ Chí Minh
Đăng 6 ngày trước
Công Ty TNHH Dịch Vụ Thương Mại Anna Việt Nam
Nhân Viên Vận Hành Sàn Shopee
Công Ty TNHH Dịch Vụ Thương Mại Anna Việt Nam
7 - 9 triệu
Đăng 7 ngày trước
CÔNG TY CỔ PHẦN DỊCH VỤ CÀ PHÊ CAO NGUYÊN
Ecommerce Specialist
Highlands Coffee
4.3
Thỏa thuận
Hồ Chí Minh
Đăng 7 ngày trước
9 - 15 triệu
Bình Dương
Đăng 9 ngày trước
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI HƯƠNG VIỆT
Nhân Viên Vận Hành Sàn TMĐT
THƯƠNG MẠI HƯƠNG VIỆT
8 - 10 triệu
Đăng 9 ngày trước
Công Ty TNHH Liên Doanh Dịch Vụ Container Quốc Tế Cảng Sài Gòn - SSA
Head Of Commercial
Dịch Vụ Container Quốc Tế Cảng Sài Gòn - SSA
Thỏa thuận
Đăng 10 ngày trước
HR Vietnam’s ESS Client
Ecommerce Manager
HR Vietnam
4.5
Thỏa thuận
Hà Nội
Đăng 10 ngày trước
8 - 10 triệu
Đăng 11 ngày trước
10 - 15 triệu
Đăng 11 ngày trước
Công Ty TNHH Thương Mại Thực Phẩm Nguyễn Thảo
Quản Lý Sàn Thương Mại Điện Tử
Thực Phẩm Nguyễn Thảo
8 - 15 triệu
Đăng 11 ngày trước
30 - 50 triệu
Hồ Chí Minh
Đăng 12 ngày trước
Melia Vinpearl in Central
E-commerce Manager
Melia Vinpearl in Central
4.0
Thỏa thuận
Đà Nẵng
Đăng 12 ngày trước
8 - 12 triệu
Hồ Chí Minh
Đăng 13 ngày trước
CÔNG TY TNHH SẢN XUẤT THƯƠNG MẠI DỊCH VỤ NHẬT MINH BAKERY
Nhân Viên E-commerce OSIFOOD
SẢN XUẤT THƯƠNG MẠI DỊCH VỤ NHẬT MINH BAKERY
8 - 10 triệu
Hồ Chí Minh
Đăng 13 ngày trước
10 - 15 triệu
Hồ Chí Minh
Đăng 16 ngày trước
12 - 15 triệu
Hồ Chí Minh
Đăng 16 ngày trước
12 - 15 triệu
Đăng 19 ngày trước
Thỏa thuận
Đà Nẵng
Đăng 21 ngày trước
Estée Lauder Companies Việt Nam
Commercial Manager (Head of Commercial) - Hết hạn
ESTEE LAUDER (VIETNAM) LLC.
2.8
5 đánh giá 37 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: 3500 - 5000 USD
Chức vụ: Giám Đốc và Cấp Cao Hơn
Ngày đăng tuyển: 22/03/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/04/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Royal Tower, 235 Đường Nguyễn Văn Cừ, Nguyễn Cư Trinh, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn

Fiscal bonus, equity opportunities
Corporate insurance
21 days/year

Mô Tả Công Việc

POSITION SUMMARY
The Commercial Manager provides overall leadership for the Commercial function within the Affiliate through establishing the Commercial team to be an extension of the Brands and a trusted, corporate business partner. This role is responsible for driving enterprise-wide collaboration and upholding an ELC Corporate view whist protecting individual brand position and objectives. Responsible and accountable for retail and net sales planning, delivery, and reporting, working in partnership with Brand General Managers (BGMs), Online Lead and the Enterprise Marketing & Data Lead to achieve strategic goals.

The Commercial Manager is responsible for:
• Cultivating retailer relationships and driving joint business planning (JBP) for all retail partner channels
• Ensuring field and store operations excellence in execution and policy & procedures compliance
• Delivering the retail target setting, monitoring, and performance, as aligned with BGM, Online Lead and Enterprise Marketing & Data Lead

In addition, the Commercial Manager is also:
• The interface between ELC and relevant Planning/ Buying teams within B&M retailers. They effectively manage, align and drive opportunities for financial targets and communications across the full ELC brand portfolio
• Works closely with BGMs and Enterprise Marketing & Data for the achievement of net sales plans. Also works closely with Retailers to expand the ELC portfolio and presence with the retailer and build year on year sales growth through targeted propositions and deepening of relationships with key retailers.
• Responsible and accountable for net sales planning, reporting on retail sales, operational progress and communication.
• Drives cross-brand collaboration and upholds ELC Corporate view across the Retailer group
KEY ROLES & RESPONSIBILITIES

• Leads the Affiliate total sales B&M channel strategy, working in partnership with Brands, Online and Enterprise Marketing & Data to developing strategies in line with overall brand strategy and long term, sustainable, profitable growth
• Collaborates with Brand, Enterprise Marketing & Data and Online Lead to set annual commercial strategies and targets to deliver on strategic objectives and lead the commercial team to deliver on the KPIs – e.g. retail and net sales, Returns % to NS, Demo % to NS, Discounts/Bonification, CRM KPIs
• Leads monthly Sales LE reviews, consensus meetings and IBP meetings in consultation with Finance, Brand and Online Leads
• Builds collaborative, trusted relationships with retail partners to ensure ELC is the business partner of choice, ensuring early identification of major business opportunities.
• Leads the bi-annual / quarterly JBP meetings with Retailers, in close partnership with Brand, Online, Enterprise Marketing & Data Lead
• Stays abreast of market landscape, commercial trends, and competition to identify distribution and commercial opportunities.
• Partners with Enterprise Marketing & Data to provide strategic overview of retail trends, behaviors, sales performance, launches, GTM execution.
• Guides, develops, and coaches the Commercial team to manage field operations, deliver monthly sell-through targets and continuously improve sales force productivity.
• Guides, develops, and coaches Sale Personnel to:
− Build retailer relationships to ensure ELC is top-of-mind in stock maintenance and for all partnership opportunities.
− Work with brand teams to build and implement JBPs
− Collaborate and negotiate with retailers to achieve monthly and quarterly retail and wholesale targets
− Manage returns and discounts within budget, aligning with Finance & BGMs
− Coordinate ELC responses to retailer ad-hoc requests, e.g. promotional programs
• Guides, develops, and coaches Commercial Planning Personnel to:
− Partner with Retail Operations Manager and Online COE to provide the omni-channel sales planning analysis and reporting, including Net Shipment summaries, retail and net sales run rates.
− Track and communicate trade and promotional activity planning to Demand Planning/ Customer Service/ Brand Marketing to ensure Retail driver planning and anniversary planning.
− Analyze data for trends, risks & opportunities, reporting and presentations.
• Drives collaboration amongst Brand teams, Commercial team, Enterprise Marketing & Data team and Online team to ensure alignment, including leading period Commercial forums for sharing and leveraging of best practices.
• Drives continuous improvement of commercial processes, pushing to be best in class.
• Ensures policies and procedures compliance across all aspects of Commercial operations
• Plans and controls the Commercial department Opex budget
• Negotiates with retailers for store opening & renovation, guaranteeing the best space and location for ELC representation
• Works with the Regional Design Centre to ensure new counters and stores are on time, on budget, and focus on sustainability
• Manages Company Cosmetic / Corporate stores, driving profitable retail sales and, working with DPIM & Customer service proactively to achieve excess targets and reduce stockholding

Key Account Management
• Achievement of financial goals – delivering net budgets whilst driving profitability, working collaboratively with customers/retailers and internal stakeholders
• Develops and executes strategic plans to deliver wholesale targets, keeping net shipment plans updated based on trade and promotional activity
• Ensures all financial trackers are updated within agreed timelines – wholesale, retail, discount rebates, returns
• Overall responsibility for retailer collaboration with WSSI / MSSI and OTB cascading to relevant brand teams
• Has full understanding on the store operations and activities of each retailer and works in conjunction with the field-based store team to deliver dynamic wholesale and retail results
• Builds collaborative relationships with retail partners and Brand teams, working together to build and implement strong plans, with the ability to quickly identify relevant sales opportunities in order to achieve targets
• Participates proactively in promotional and NPD launch planning processes, working collaboratively with Brand Marketing and Demand Planning teams
• Partners with Brand and Enterprise Marketing & Data team to Identify any future growth / current launch plan opportunities
• Continually analyzes wholesale and retail data to identify strengths and weaknesses and spot trends. Interprets and analyzes data to develop a contingency plan for business-critical issues and re-prioritize in line with the changing needs of the business, in agreement with Brand General Manager
• Holds regular store visits with Sales team to understand the commercial and retail environment and seek feedback on challenges and successes, to build into future planning and develop new best practices
• Effectively communicates with field team to brief on retailer strategy and opportunities to maximize wholesale and retail sales

Yêu Cầu Công Việc

• Degree in Business/ Finance or equivalent
• Minimum 10-12 years of relevant working experience in Beauty/ Retail Industry and at a leadership level
• Results Driven; Action Orientated with demonstrated experience negotiating win/win outcomes with retail/business partners
• Embraces change and adapts to new Company initiatives/directions with flexibility
• Switches between a retailer-specific view of the business and a more generic analysis of the business as a whole
• Understands the Company/Brand’s Vision and always seeks to work towards these whilst managing time according to business impact i.e. the issues that will make a difference
• Documents and systematically follows up on all actions agreed with the retailer and internal colleagues
• Uses data available to keep up to date on performance and current business trends
• Always thinks ahead to anticipate problems and possible issues; makes oneself available to the retailer and to colleagues – has a service mentality
• Copes positively with setbacks and resistance, drawing up plans of action to counter these
• Understands, monitors and communicates competitor activity and performance; keeps up to date on beauty industry trends and competitor landscape
• Has strong Business and Commercial acumen with the ability to analyse and interpret data independently
• Has demonstrated ability to lead the commercial team in a multi-cultural and matrix reporting environment
Khu vực
Báo cáo

Công việc của Quản lý sàn thương mại điện tử là gì?

Quản lý sàn thương mại điện tử (E-Commerce Manager) là "người đại diện" cho shop bán hàng, các cửa hàng và doanh nghiệp kinh doanh trên các nền tảng thương mại điện tử. Ở vai trò này, bạn sẽ phụ trách hầu hết các công việc từ đăng mô tả và ảnh sản phẩm, thiết lập mức giá, số lượng hàng tồn kho, cập nhật các chương trình khuyến mãi, giảm giá, vận chuyển, trao đổi qua tin nhắn với người mua, tự chuẩn bị hoặc trao đổi thông tin với các nhân viên khác để đóng gói sản phẩm, chăm sóc khách hàng, xử lý khiếu nại,...

Mô tả công việc vị trí Quản lý sàn Thương Mại Điện Tử

Trong quá trình đem sản phẩm dịch vụ tới khách hàng, nhân viên Quản lý sàn thương mại điện tử phải kết hợp với các bên xử lý đơn hàng, theo dõi và báo cáo kết quả kinh doanh. Cụ thể công việc của nhân viên Quản lý sàn thương mại điện tử như sau : 

  • Làm việc với người phụ trách của các sàn thương mại điện tử để thống nhất, thỏa thuận về chế độ, vận chuyển, xử lý thanh toán, giao hàng và xử lý khiếu nại, trả hàng.
  • Đăng hình ảnh sản phẩm, mô tả sản phẩm lên các sàn thương mại điện tử ( shopee, lazada, tiki, tik tok,…)mà shop hợp tác.
  • Set giá cả
  • Kiểm tra và cập nhật liên tục lượng hàng hóa để báo hết hàng, dừng bán, giới hạn số lượng...
  • Tư vấn về các sản phẩm, giải đáp thắc mắc của khách hàng tiềm năng về chính sách của người bán và sàn thương mại điện tử qua tin nhắn, kênh hotline.
  • Tiếp nhận và giải quyết những tình huống, vấn đề phát sinh liên quan đến sản phẩm, đơn hàng, vận chuyển sai, hoàn hàng.
  • Theo dõi và báo cáo về hàng hóa được bán qua sàn thương mại điện tử: Sản phẩm nào đắt hàng và ngược lại, các phản hồi của người mua (đánh giá tích cực hay tiêu cực với chất lượng, mẫu mã, cách đóng gói, thời gian chuẩn bị hàng...) và doanh thu.
  • Đề xuất các chương trình giảm giá, hỗ trợ ship, tặng quà... để kích cầu.
  • Phân tích xu hướng thị trường và đề xuất về việc nhập thêm các loại sản phẩm, hàng hóa mới khi cần.
  • Lên kế hoạch, phương án chạy quảng cáo trên các sàn TMĐT ( shopee, tiktok, lazada, tiki,…)
  • Các nhiệm vụ khác theo sự phân công của Ban lãnh đạo

Quản lý sàn thương mại điện tử có mức lương bao nhiêu?

130 - 195 triệu /năm
Tổng lương
120 - 180 triệu
/năm

Lương cơ bản

+
10 - 15 triệu
/năm

Lương bổ sung

130 - 195 triệu

/năm
130 M
195 M
91 M 325 M
Khoảng lương phổ biến
Khoảng lương
Xem thêm thông tin chi tiết

Lộ trình sự nghiệp Quản lý sàn thương mại điện tử

Tìm hiểu cách trở thành Quản lý sàn thương mại điện tử, bạn cần có những kỹ năng và trình độ học vấn nào để thành công cũng như đạt được mức lương mong đợi ở mỗi bước trên con đường sự nghiệp của bạn.

Quản lý sàn thương mại điện tử

Số năm kinh nghiệm

0 - 1
30%
2 - 4
58%
5 - 7
5%
8+
7%
Không bao gồm số năm dành cho việc học và đào tạo

Điều kiện và Lộ trình trở thành một Quản lý sàn thương mại điện tử?

Yêu cầu tuyển dụng Quản lý sàn Thương Mại Điện Tử

Kiến thức chuyên môn 

Công việc này không yêu cầu một ngành học cụ thể. Công việc của nhân viên Quản lý sàn Thương Mại Điện Tử được xem là khá thoải mái, chủ yếu là việc tìm kiếm một kỹ thuật để có thể tiếp cận được khách hàng. Hơn hết nó chú trọng việc sáng tạo và sự đa dạng. Tuy nhiên nghề này vẫn đòi hỏi người thực hiện cần có một số kỹ năng để tạo nên những nội dung đảm bảo chất lượng và hấp dẫn

Kinh nghiệm, kỹ năng khác

  • Có khả năng tư duy chiến lược
  • Có kỹ năng tổng hợp và phân tích dữ liệu một cách chính xác, chi tiết và hiệu quả
  • Có kỹ năng giao tiếp để tạo mối quan hệ và sức ảnh hưởng để phục vụ công việc được tốt nhất
  • Có chuyên môn và kỹ năng về quản lý và điều hành dự án
  • Am hiểu về marketing, có kỹ năng chuyên môn về nền tảng kỹ thuật số và thương mại điện tử.
  • Kỹ năng Content Strategy, mạng xã hội, lãnh đạo,…

Lộ trình thăng tiến của Quản lý sàn Thương Mại Điện Tử

Mức lương bình quân của Quản lý sàn thương mại điện tử có thể khác nhau tùy thuộc vào nhiều yếu tố như trình độ chuyên môn, kỹ năng, trách nhiệm công việc, địa điểm và điều kiện thị trường lao động.

Nhân viên E-commerce: 1 - 3 năm kinh nghiệm

Đây là vị trí làm việc dành cho những người mới vào nghề và có 1 - 2 năm kinh nghiệm làm việc 

Chuyên viên E-commerce: 2 - 3 năm kinh nghiệm

Nhân viên ở vị trí này sẽ sử dụng các kênh Digital và sàn thương mại điện tử để xây dựng thương hiệu và bán hàng. Tùy vào từng bộ phận của công ty mà bạn sẽ làm các công việc khác nhau

Trưởng nhóm (Leader): 3 - 4 năm kinh nghiệm 

Ở cấp độ này, công việc đòi hỏi vai trò ở tầm quản lý cao hơn, không những giỏi chuyên môn (đảm bảo KPIs cho mỗi chiến dịch) mà còn phải là người phân công; giám sát và đào tạo cho bộ phận dưới thực thi công việc hiệu quả

Quản lý sàn thương mại điện tử (E Commerce Manager): 3 - 5 năm kinh nghiệm 

Với 3 - 5 năm kinh nghiệm là Ecommerce Manager, bạn có trách nhiệm quản lý và điều hành các hoạt động kinh doanh trực tuyến của công ty. Nhiệm vụ của bạn bao gồm phát triển và thực hiện chiến lược kinh doanh trực tuyến, quản lý nhóm và xây dựng quan hệ với các đối tác liên quan.

Digital Marketing Manager: 5 - 7 năm kinh nghiệm

Với vai trò này, bạn sẽ chịu trách nhiệm xây dựng và thực hiện chiến lược Digital Marketing của công ty. Bạn sẽ đảm nhận vai trò lãnh đạo trong việc phát triển chiến dịch quảng cáo trực tuyến, tối ưu hóa công cụ tìm kiếm, quảng bá thương hiệu và tương tác với khách hàng trên các nền tảng kỹ thuật số.

Giám đốc thương mại điện tử (Director Of Ecommerce): 7 năm kinh nghiệm trở lên

Vị trí này là một vị trí cấp cao trong lĩnh vực quản lý thương mại điện tử và bạn sẽ có trách nhiệm lãnh đạo và quản lý toàn bộ hoạt động kinh doanh trực tuyến của công ty. Bạn sẽ định hình chiến lược kinh doanh trực tuyến, phát triển và quản lý các đội ngũ, xây dựng quan hệ với đối tác và đảm bảo rằng mục tiêu kinh doanh của công ty được đạt được thông qua kênh thương mại điện tử.

Tìm việc theo nghề nghiệp