Việc làm CMC Telecom

Cập nhật 18/12/2024 21:02
Tìm thấy 9 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN HẠ TẦNG VIỄN THÔNG CMC (CMC Telecom)
Quality Assurance Engineer - Manual (Hanoi)
CMC Telecom 3.8★
9 đánh giá 86 việc làm 9 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 26/07/2024
Hạn nộp hồ sơ: 22/01/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 4 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
We are seeking experienced Quality Assurance engineers, who will the take roles of driving up the quality of our Products in Scrum teams.

Your Responsibilities:

  • Work closely with everyone on the project team. Be involved in Agile activities such as iteration planning, requirements analysis, deployment process, etc
  • Support to drive up Quality of products, assure the quality of releases to Production
  • Create appropriate testing artifacts (such as test strategy, test plan, test case, etc,...)
  • Carry out all other testing activities such as Functional testing, Smoke test, Regression testing ... and Exploratory testing as required by the project
  • Communicate status, risks, and issues to management and team members to prevent issues, risks, defects
  • Have opportunities to learn and practice Automation Testing, Performance Testing,... (Create, execute, and maintain automated test scripts in the designed framework)


Requirements

Essential:

  • Up to 4 years experience in QA / Testing, preferably in Finance / Banking
  • Experiences in software testing for Web Applications and mobile Applications (iOS and Android)
  • Experiences in API testing (Restful API, SOAP API, .... with Postman, SOAPUI, ..)
  • Friendly with Database queries, experience with SQL, and NoSQL
  • Familiar with Issue/ Test management tools: Jira, Confluence, Test Rails, ..
  • Understand fundamental concepts of software testing - Testing Foundation (Functional and Non-functional testing, hoc testing, Exploratory testing, ...)
  • Good communication and well collaboration with members of the Agile team to drive up the Quality of the product
  • Competence in requirements analysis and testing
  • Experience in technical problem solving; root cause analysis; and data gathering, analysis, and reporting within a system
  • Able to communicate English well (write, read, speak, and listen)
  • Flexibility and the ability to work effectively with internal and external clients
  • Strong motivation, and intellect. Resourcefulness, independence, and energy

Desirable:

  • Tertiary qualifications in IT or a related field
  • Knowledge/familiarity with object-oriented and programming languages (Java, Python)
  • Software development experiences
  • Performance testing experience


Benefits

  • Performance bonus up to 2 months
  • 13th month salary pro-rata
  • 15-day annual leave+ 3-day sick leave + 1 birthday leave + 1 Christmas leave
  • Meal and parking allowance are covered by the company
  • Full benefits and salary rank during probation
  • Insurances as Vietnamese labor law and premium health care for you and your family without seniority compulsory
  • SMART goals and clear career opportunities (technical seminar, conference, and career talk) - we focus on your development
  • Values-driven, international working environment, and agile culture
  • Overseas travel opportunities for training and working related
  • Internal Hackathons and company's events (team building, coffee run, blue card...)
  • Work-life balance 40-hr per week from Mon to Fri
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
Tòa nhà CMC, Phố Duy Tân, Phường Dịch Vọng Hậu, Quận Cầu Giấy, Thành phố Hà Nội, Việt Nam

CMC Telecom là doanh nghiệp hạ tầng viễn thông duy nhất của Việt Nam có cổ đông nước ngoài, tậpđoàn TIME dotCom, tập đoàn viễn thông Top2 Malaysia.

CMC Telecom sở hữu mạng đường trục CVCS (Cross Vietnam Cable System), tuyến cáp Việt Nam đầu tiên kết nối xuyên Đông Nam Á, kết nối trực tiếp với hạ tầng mạng viễn thông A-Grid, kết nối trực tiếp với 05 tuyến cáp quang biển quốc tế AAE1, APG, A-Grid, Unity và Faster. CMC Telecom sở hữu 03 Data Center tiêu chuẩn Tier III và là Data Center duy nhất tại Việt Nam sở hữu chứng chỉ bảo mật PCI – DSS, tiêu chuẩn an ninh thông tin bắt buộc phải có đối với các doanh nghiệp lưu trữ thẻ thanh toán.

Chính sách bảo hiểm

  • Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn
  • Bảo hiểm xã hội

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm
  • Bóng đá
  • Bóng bàn
  • Teambuilding

Lịch sử thành lập

  • CÔNG TY CỔ PHẦN HẠ TẦNG VIỄN THÔNG CMC (CMC Telecom) được thành lập năm 2008

Mission

Sau 10 năm phát triển, CMC Telecom được ICTNews và Hiệp hội Internet Việt Nam vinh doanh là 1 trong 5 doanh nghiệp viễn thông có ảnh hưởng lớn nhất tới Internet Việt Nam trong 1 thập kỷ (2007-2017)


Review CMC Telecom

3.8
9 review

03/08/2022
Nhân viên tổng đài tại Hà Nội

Công ty tốt nhé, đãi ngộ tốt, tuy hay nợ đối tác nhưng vẫn trả full lương cho nhân viên (Fb)

23/10/2023
Nhân viên tổng đài tại Hồ Chí Minh

Nơi làm việc hòa đồng , thân thiện

19/10/2023
Nhân viên hành chính nhân sự tại Hồ Chí Minh

Mức thu nhập theo năng lực lao động. Đồng nghiệp hoà đồng

Những nghề phổ biến tại CMC Telecom

Bạn làm việc tại CMC Telecom? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo CMC Telecom

CMC Telecom

Click để đánh giá