Việc làm BB CAPITAL

Cập nhật 27/11/2024 22:37
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN QUỸ ĐẦU TƯ BB CAPITAL
Ocean Booking Staff
BB CAPITAL
31 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 14/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 06/02/2025
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Đang cập nhật
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

Mô tả công việc

f the booking process.
The Ocean Booking Staff is responsible for delivering outstanding service to both internal and external customers, providing shipping schedule information and shipping instructions (bookings), updates on changes in destinations, and delays in transit, and checking the profit and loss for shipments. The staff must promptly respond to customer inquiries and complaints adhere to established quality guidelines, and coordinate closely with relevant departments to ensure the smooth and proper execution
• Cross- check carriers&039; debit notes or invoices and confirm payment.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Maintain consistent, clear communication with all relevant parties.
• Make internal shipment instructions based on the Sales & Marketing&039;s information and quotation and provide timely handover to the Document Team.
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Maintain all booking- related data and update booking requests on daily App
• Work closely with the customer, Sales & Marketing, and Logistics departments to ensure proper booking procedures are followed.
• Notify customers and the Sales & Marketing of any schedule changes or booking delays.
• Place booking with carriers/co- loaders as directed by the Sales & Marketing and Procurement & Pricing Team/Ocean Booking Supervisor/carrier guideline from GPC
• Notify superiors of any irregular issues on time.
• Collaborate with the Sales & Marketing and Procurement & Pricing Team to handle any loss cases that require management approval.
• Ensure the smooth day- to- day operation of designated customer bookings and capacity.
• In collaboration with the team supervisor, establish a waitlist and rolling list as needed.
• Report to direct superiors as requested.

Yêu cầu công việc

► Education and experience:
• At least 01 year of experience in the forwarding and logistics industry with a solid understanding of its processes and practices.
• Working knowledge of all operational procedures and practices.
• College or Bachelor&039;s degree.
• Proficient in using systems for booking, documentation, shipping insurance, and intranet.
► Required skills and abilities:
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, etc.) is an advantage.
• Skilled in PC usage and familiar with business systems relevant to the role to effectively troubleshoot problems.
• Ability to work well under pressure and in a fast- paced environment.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place:
- HCM Office: Bluesky Office, 01 Bach Dang, Ward 2, Tan Binh District, HCMC
- HAN Office: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Insurance: 24 hours&039; Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Annual Salary Increase: once per year
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM

Quyền lợi

Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Lương tháng 13 + Bonus
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Chăm sóc sức khoẻ
Thưởng

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-14 01:55:02

Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 1, số 170 đường Đê La Thành, Phường Ô Chợ Dừa, Quận Đống Đa,

BB Capital được thành lập với sứ mệnh chắp cánh cho các doanh nghiệp tạo ra cách mạng với những mô hình kinh doanh đột phá và có tính hiệu quả cao. Với đội ngũ nhà đầu tư dày dặn kinh nghiệm và nhạy bén, cùng những nguồn lực hỗ trợ dồi dào, chúng tôi đã và đang xây dựng, thúc đẩy các doanh nghiệp trong hệ sinh thái của mình với những giá trị thiết thực và bền vững.

Tầm nhìn và Chiến lược đầu tư

BB Capital luôn hướng tới những giá trị thiết thực mang tính hiệu quả cao với chiến lược đầu tư dài hạn. Chúng tôi luôn tìm kiếm, xây dựng và phát triển hệ sinh thái những startup hứa hẹn sẽ mang đến những cuộc cách mạng lớn trong các lĩnh vực bán lẻ, thương mại điện tử, tài chính và công nghệ.

Giá trị mang lại

Chúng tôi đồng hành với các startup bằng nguồn lực hỗ trợ dài hạn về tài chính, sales, marketing, nhân sự và quản lý vận hành với hệ sinh thái đa dạng có sẵn và những giá trị đặc biệt, phù hợp với từng startup.

Nguyên tắc làm việc

Minh bạch, trách nhiệm và đề cao sự hiệu quả.

Những nghề phổ biến tại BB CAPITAL

Bạn làm việc tại BB CAPITAL? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo BB CAPITAL

BB CAPITAL

Click để đánh giá