• Carry out licensing works related to establishment of new companies, investment and business registration, trademark registration etc.
• Prepare, draft, analyze contracts and negotiate contract terms related to a variety of customers, vendors, trade, commercial, financial, and operational matters to protect Frasers' legal and business interests. Contracts shall be in both English and Vietnamese.
• Prepare, draft and review correspondences, memos, non-disclosure agreements, contract related documents for various departments.
• Prepare, draft, review and standardize the Company's policies as well as ensuring its implementation in compliance with the applicable laws and regulations.
• Liaise with specialist external counsels and local authorities as and when required.
• Facilitate meetings of Board of Directors and annual/extra ordinary General Shareholders including preparation of agendas, taking meeting minutes and circulation for signatories.
• Provide support and legal consultation to stakeholders.
• Prepare materials and deliver trainings on legal topics relevant to the business, and advise business on legal trends and developing areas of law.
• Manage and control the legal document filling system and solving any corporate legal issues.
• Maintain and update the Legal Team's knowledge center and other guides provided to stakeholders to ensure compliance with internal policies.
• Other ad-hoc tasks as assigned by General Manager, Head of Legal and Legal Manager.• Bachelor's degree (or above) in law.
• Minimum 4 - 5 years' experience from law firm, in-house or government legal advisor,
focusing on matters related to real estate, land issues and construction.
• Prior working experience at a real estate developer is a huge advantage.
• Wide knowledge about corporate laws and regulations.
• Strong fiduciary focus.
• Effective interpersonal and cross-organizational communication and collaboration skills.
• Demonstrated ability to learn new issues and subject areas quickly, sense of humor and
focus when working in a fast-paced environment.
• Ability to work independently and under high pressure, having responsible and can-do
attitude
• Proficient in Vietnamese and English.Thưởng
13th month salary, performance bonus, annual salary review
Đào tạo
Minimum 40 training hours per year
Hoạt động nhóm
Annual trip, family day, and numerous employee engagement activities
Thành lập từ năm 2010, Công ty Cổ phần Tập đoàn ASG (ASG) hiện hoạt động kinh doanh trong 3 lĩnh vực: dịch vụ Logistics, dịch vụ Hàng không sân bay, đầu tư Hạ tầng và phát triển Khu công nghiệp. Với nền tảng vững mạnh trong lĩnh vực Logistics hàng không, một trong những doanh nghiệp tiên phong với mô hình “Kho hàng không kéo dài” tại Việt Nam, Tập đoàn ASG đã thiết lập và vận hành mạng lưới kinh doanh giá trị với trung tâm Logistics tại các cảng hàng không quốc tế, các khu công nghiệp lớn và thành phố trọng điểm trên cả nước. Tới nay, Tập đoàn ASG đã có những bước phát triển vượt bậc, xây dựng nên thành quả đáng trân trọng với 23 công ty thành viên, hơn 2.000 cán bộ nhân viên, chuỗi các trung tâm dịch vụ hoạt động trải dài trên cả ba miền Bắc, Trung, Nam; là đối tác uy tín, tin cậy của các Nhà sản xuất công nghệ cao, các hãng hàng không quốc tế, các hãng vận chuyển lớn trên thế giới tại Việt Nam.