Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
1. Strategies:
• Execute an RTM Roadmap aligned to sales growth initiatives.
• Ensure alignment with channel partners on integrated RTM model and driving RTM execution. Manage interactions with distributors in RTM Capability & Infrastructure.
• Align and cooperate with ASM, RSM to roll out and deploy RTM initiatives.
• Lead the implementation & transfer of best practices in RTM across territories.
• Coordinate the RTM activities and adjust routes to meet customer needs, improve efficiencies, and ensure appropriate controls & reporting are in place to meet statutory & company requirements.
• Analyze, evaluate and assist Sales Team to develop and deploy right RTM.
2. Sales:
• Understanding of Nielsen Data and building the RTM strategy based on the key observations; analyze information and insights against KPIs at a Territory level.
• Drive continuous business improvement in the secondary sales to optimize route productivity and cost efficiencies.
• Sales data analysis & competitor benchmarking.
3. Distributor management:
• Propose goals and KPIs for distributor activities and track ongoing results.
• Analyze distribution matrix and territory mapping to address growth/ expansion opportunities, provide suitable solutions/ RTM models to improve (strengthening, expanding, trade segmentation, outlet classification, routing, re-routing…).
• Analyze and evaluate distributors’ operation profitability (Distributor Assessment), align with Sales Management Team and Distributors on remedial Improvement Plans and Development Plans for 1-3 years where applicable. Follow up implementation and improvements of Sales Team and Distributors.
• Contribute in shaping distributor strategy/planning: classification/ segmentation and trade terms to strengthening strategic partnership with distributors.
• Support Distributor's adherence to trading terms & develop distributor logistics capability in terms of infrastructure, processes and systems.
• Review and optimize Distributor Management Process (open/close, including distribution requirements i.e warehousing, route coverage, tools, finance, back office systems, organizational structure; new route, merging route…), cascade and follow up.
• Assess training needs at distributor level and provide inputs to trade development team - distributor development program.
4. Other accountabilities:
• Work closely with Sales Cap, Trade Marketing, MT to have better alignments related to distribution system, and leverage the system for business growth.
• Budget management.
• Join sales automation projects.
Yêu Cầu Công Việc
1. Education/Professional Qualification:
• University graduate major in Business/Marketing or equivalent
2. Experience:
• Experience: 3-5-year experience in a similar position, nationwide scope, ideally in milk or FMCG e.g drinks/tobacco...
• Experienced in developing new RTM models/ initiatives as an advantage
3. Skills:
• Excellent commercial sense
• Excellent analytical and strategic thinking skills
• Good planning, implementation and presentation
• Excellent sales orientation mindset and strong collaboration skills,
• Ability to convince/influence on VP Sales, SD, RSM, ASM and Distributors
• Fluent communication in both Vietnamese & English
• Project management
• Data handling & analyzing
4. Personality:
• Proactive, self-starter
• Pragmatic problem solving in complex/ambiguous situations
• Highly motivated, energetic, enthusiastic and team oriented
• Strong team player
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
BTP Holdings được thành lập và kế thừa trên nền tảng của một Công ty quy mô ban đầu chỉ với 50 người được thành lập từ năm 2001. Trải qua hơn 20 năm hình thành và phát triển, BTP Holdings đã có những bước chuyển mình đáng kể góp một phần không nhỏ nâng cao chất lượng cuộc sống và chăm sóc sức khoẻ người Việt.
Ngay từ những ngày đầu mới thành lập, BTP Holdings đã xác định mục tiêu trở thành một Tập đoàn sản xuất – kinh doanh thương mại trong nước và quốc tế, tư vấn đầu tư nước ngoài và dịch vụ marketing chuyên nghiệp. Với sự đa dạng trong mô hình kinh doanh, hiện BTP Holdings đang quản trị và phát triển các nhãn hàng và các thương hiệu nổi tiếng tại thị trường Việt Nam trọng tâm về các ngành:
- Thiết bị chăm sóc sức khỏe
- Đồ gia dụng, sản phẩm tiện ích gia đình
- Đồ nội thất cao cấp
- Tư vấn đầu tư nước ngoài
- Dịch vụ marketing
Review BÁCH TƯỜNG PHÁT
Ở đây hầu như là các bạn trẻ 99,2k, các anh chị quản lý tính cũng thoải mái, teen không kém (rv)
Môi trường không quá trẻ nhưng với genZ chúng em vẫn cảm thấy phù hợp vì học hỏi được từ phía anh chị (rv)