Việc làm Lotte Mart Việt Nam

Cập nhật 13/09/2024 15:41
Tìm thấy 25 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN TRUNG TÂM THƯƠNG MẠI LOTTE VIỆT NAM
Assistant Brand Manager
Lotte Mart Việt Nam
261 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 22/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 3 - 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

RESPONSIBILITIES


• In conjunction with Alchemy senior management and the Brand Owner, develop and execute plans and initiatives in line with brand strategy. Acting as a lead of Category, having a chance to explore the holistic view of market and direct competitors, and provide the appropriate monthly report of Category & Competitor Tracking

• Manage & develop the Brand Programs, Events, and Digital plan, as well as budget and claims of the entire group business.

• Manage and take responsibility for your marketing resources including direct reports, the internal shared services team, agencies, and other associated functions.

• Work directly with the Brand Owner and Alchemy management to deliver reporting, strategy and financial outcomes as planned.

• Source and manage marketing and PR agencies or hire talent where appropriate.

• Find and engage cost efficiencies to maximize use of resources.

• Collaborate with Alchemy’s senior management, sales, and finance teams to ensure a cohesive and supportive work environment.


As we exist in an ATL dark market with already well-defined brand strategies by our Brand Owners the role is very much execution and customer marketing focused. 

• Plan and analyze events, launches, and other marketing activity and ensure due process for reporting on performance.

• With your team develop look and feel of brands in both the on and off premise environments and execute the implementation of merchandising (through production agencies)

• Develops relationships with marketing and communication agencies and media to assist in developing opportunities.

• Analyze consumer, trade channel and category trends to identify future sources of growth for your portfolio.

• Develop pricing & pack strategies, improve margin mix, trade spending plans and distribution goals to develop actionable KPI’s.

• Conduct analysis and periodical reviews of the brand, competitive, category, customer, and consumer trends to enhance the brand’s equity and marketplace performance.

• Support channel marketing and sales in category management and sales presentations including significant time in field.

• Work with key internal stakeholders (sales, finance, regional managers) and our brand owner to assist in executing brand strategy and undertaking reviews.

KPI’s

• Brand plan/activities- ensure delivery and execution of the plan for all key brands (50%)

• Channel related activations/ Marketing Trade Programs (30%)

• Reporting and management (20%)


PERSONAL SPECS


• BA/BS degree in Business Administration/ Marketing.

• Fluent in English.

• Minimum 3 - 4 years of marketing experience with international FMCG (Dark Market experience is a plus)

• Strong verbal communication skills for articulating ideas to colleagues and clients.

• Knowledge of wines & spirits, insights of FMCG/drinks/F&B industry is advantageous.

• Ability to work independently and flexibly, Excellent teamwork skills.

• Organizational skills with ability to deliver a high volume of quality work.

• Creative skills for contributing new and innovative ideas.

• Ability to work well under pressure and meet deadlines.


Khu vực
Báo cáo
CÔNG TY CỔ PHẦN TRUNG TÂM THƯƠNG MẠI LOTTE VIỆT NAM
Lotte Mart Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
5.000 - 10.000 nhân viên
Địa điểm:
469 Nguyễn Hữu Thọ, Phường Tân Hưng, Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh

Thành lập và đi vào hoạt động tại thị trường Việt Nam từ năm 2008, với vị thế là nhà bán lẻ tiên phong với mô hình hiện đại phong cách Hàn Quốc, CÔNG TY CỔ PHẦN TRUNG TÂM THƯƠNG MẠI LOTTE VIỆT NAM hiện điều hành 14 siêu thị trải dài khắp các tỉnh thành Việt Nam. Tiên phong với mô hình bán lẻ hiện đại, LOTTE Mart giới thiệu đến người tiêu dùng danh mục hàng hóa đa dạng hơn 50,000 mặt hàng từ thực phẩm, đồ gia dụng, thời trang, điện máy… có chất lượng vượt trội, giá cả hợp lý và dịch vụ chuyên nghiệp, tận tâm; hơn 2.100 sản phẩm nhãn hàng riêng trong đó có nhiều sản phẩm đã từng gây tiếng vang tại thị trường Hàn Quốc, góp phần nâng cao sự tiện dụng và tạo ra những trải nghiệm mua sắm thú vị cho người tiêu dùng Việt Nam, bao gồm: các gian hàng ẩm thực, vui chơi, giải trí, không gian văn hóa nghệ thuật cuối tuần, tham gia các chương trình hoạt náo thú vị tại các siêu thị LOTTE Mart trên toàn quốc…

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chính sách như BHYT, BHXH, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước 
  • Được tham gia bảo hiểm tai nạn 24/24 

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Ngày hội gia đình, tổ chức sinh nhật, mùng 8/3 cho chị em 

Lịch sử thành lập

  • Năm 2008, LOTTE Mart Quận 7 (TP.HCM) ra đời, từ đó, LOTTE Mart được xem là một trong những nhà bán lẻ nước ngoài đầu tiên góp mặt tại Việt Nam và phát triển thành công đến ngày nay.
  • Tháng 4/2018, LOTTE Mart cho ra mắt cửa hàng tiện lợi đầu tiên tại tòa nhà PICO Cộng Hòa, cung cấp các sản phẩm phục vụ nhu cầu tiêu dùng hằng ngày, đặc biệt với sự tập trung định hướng vào dinh dưỡng bữa ăn hằng ngày, cửa hàng tiện lợi SPEED L của LOTTE Mart mang tới những giải pháp hoàn hảo cho người bận rộn, vừa tốt lại vừa tiết kiệm chi phí.

Mission

Công ty CP Trung tâm Thương mại LOTTE Việt Nam có sứ mệnh đáng tin cậy làm hài lòng khách hàng bằng cách cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, đồng thời tạo ra một môi trường mua sắm an toàn và lợi ích.

Những nghề phổ biến tại Lotte Mart Việt Nam

Bạn làm việc tại Lotte Mart Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Lotte Mart Việt Nam

Lotte Mart Việt Nam

Click để đánh giá