Mô tả công việc
1.Assets Management
- Create fixed assets code on SAP & run monthly depreciation cost
- Complete all reports for monthly fixed assets & other reports as required
- Prepare yearly document for annual physical count for fixed assets
- Review and update SOP related assets management
- IFRS 15: Revenue Recognition, control list contracts of IFRS15
- IFRS 16 (Leasing): Submit to Regional & Control each of contract to make sure recorded correctly & completely
2.Control PnL Division
- Coordinate with related departments to make annual budget of division (at least 2 times a year)
- Calculate data for invoice, upload COGS and settle sales order of Provider
- PPT Profitability & TM1 monthly reporting of Provider
- Divisional result analysis & activities controlling
3.Controlling General
- Support forecasting and goal setting/ review processes
- Monitor cost development and identify unfavorable cost trends
- Assist the CO team in controlling expenses; tracking against targets, coordinate and implement of all measures required to safeguard sales and profitability of the company
- Actively support the improvement of the Controlling system
4.Control Purchasing Price
- Maintain new purchasing prices of Trading Goods & Spare Parts Tradings
- Calculate cost impact of new purchasing price and control purchasing price of Trading Goods, Spare Parts Tradings
5.Others tasks
- Support changes with respect to SAP and non-SAP related Controlling processes affecting Production, Sales and Central department
- Revise & issue new SOP related main Job
- Other ad-hoc requirement
Yêu cầu công việc
- Bachelor Degree of Accounting, Economics and Finance
- At least 1-2 years working experience in Budgeting and Forecasting, Analysis, General Accounting and Assets Management.
- Deeply understand VAS and IFRS
- Working experience in FDI Company is a plus
- Advanced knowledge/skills in MS Excel
- Good command of English (both speaking & writing)
- Good knowledge of SAP
- Analytical, communicative & hard-working
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary, attractive health care package
- Diversity in multinational working environment
- European professional working style
- Lunch & bus provided by company
- Business and production activities in the health and healthcare industry - one of the sustainable development and very hot industry.
Kính thưa quý Khách hàng, quý Đối tác, cùng toàn thể cán bộ nhân viên,
Công Ty Cổ Phần Z Holding được thành lập ngày 20.06.2015, hoạt động trong lĩnh vực thương mại điện tử, đầu tư phát triển dự án công nghệ, tư vấn đầu tư bất động sản,… trong nước và ngoài nước.
Thương mại điện tử là một ngành công nghiệp trẻ tại Việt Nam, đang trên đà phát triển lý tưởng. Đặc biệt, hơn 2 năm dịch Covid đã thay đổi thói quen mua sắm của đa số người tiêu dùng từ mua sắm trực tiếp sang mua sắm online. Đây là một trong những đòn bẩy tạo ra những con số phát triển đáng kinh ngạc của ngành thương mại điện tử Việt Nam trong những năm gần đây và đưa Z Holding phát triển, vươn tầm không chỉ trong nước mà còn vươn ra thị trường nước ngoài.
Trên thương trường, Z Holding không phải là một doanh nghiệp có bề dày lịch sử nhưng với tốc độ phát triển như vũ bão của những người khổng lồ về tư tưởng và nhiệt huyết đã đưa Z Holding từ con số 0 tròn trĩnh thành một tập đoàn lớn có mạng lưới các hệ thống lớn mạnh. Mỗi hệ thống lại là sự tập hợp chuỗi các công ty bề thế kinh doanh đa ngành với tổng nguồn lực khổng lồ.
Đối với cán bộ công nhân viên trong công ty, Z Holding được coi là ngôi nhà thứ hai. Với niềm tin mỗi con người đều sở hữu tiềm năng vô hạn, lòng nhiệt huyết, sự chính trực và khát khao hiện thực hóa ước mơ của chính mình. Chỉ cần bạn có niềm tin, đặt sự hy vọng của mình tương xứng với mục tiêu của bạn thì mọi thứ đều có thể. Z Holding sẽ là bệ phóng để giúp mỗi nhân viên phát huy tối đa tinh thần sáng tạo, khả năng tự hoàn thiện, tạo sức mạnh và động lực thúc đẩy mọi thành viên của công ty làm việc. Bên cạnh đó, chúng tôi ủng hộ tinh thần làm việc hợp tác, tin cậy và cởi mở trong công ty.
Trân trọng!