No 36, Street 6, VSIP 1, Thuan An, Binh Duong
Mô tả công việc
Administrative Support:
- Act as the primary point of contact between the Managing Director and internal/external stakeholders.
- Manage and prioritize the MD’s calendar, appointments, and meetings.
- Prepare meeting agendas, attend meetings with the MD, and take detailed meeting minutes.
- Organize and coordinate business travel, including itineraries and accommodations.
- Prepare reports, presentations, and documents for MD meetings and decision-making.
- Coordinate and manage communication, both written and verbal, on behalf of the MD.
- Maintain records, files, and documentation to facilitate quick access to information.
- Collaborate with various departments to ensure smooth communication and alignment with corporate strategies
- Handle confidential information with discretion and professionalism.
- Perform ad hoc administrative tasks and project coordination as required.
Legal Management:
- Legal Support:
- Provide legal advice and guidance to the organization and departments on various matters including contracts, corporate governance, intellectual property, etc.
- Draft, review, and negotiate legal contracts, agreements, and other legal documents to ensure compliance with relevant laws and regulations.
- Assist with dispute resolution, including liaising with external legal counsel.
- Ensure that the company’s policies, procedures, and practices comply with legal requirements and regulatory standards.
- Compliance and Risk Management:
- Monitor and manage the organization’s legal and compliance risks.
- Keep abreast of new laws and regulations affecting the business and advise the MD on necessary adjustments.
- Ensure compliance with corporate governance standards, health & safety regulations, and industry-specific rules.
- Corporate Affairs:
- Manage the company’s legal filings, including corporate records.
- Assist in the preparation of reports and submissions to government bodies or regulatory agencies.
- Oversee intellectual property matters such as trademarks, patents, and copyrights.
Other Duties:
- Perform any other duties assigned by the Managing Director.
Yêu cầu công việc
- Education:
- Bachelor’s degree in Law or equivalent;
- Experience:
- Minimum 5 years of experience in a legal management role with at least 2-3 years of administrative support experience at the executive level.
- Proven experience in contract negotiation, legal compliance, and risk management.
- Skills:
- Strong understanding of corporate governance and other relevant legal practices.
- Excellent communication, interpersonal, and negotiation skills.
- Ability to manage multiple tasks, prioritize, and meet deadlines.
- High attention to detail and organizational skills.
- Proficiency in Microsoft Office Suite (Word, Excel, PowerPoint) and legal research.
- Proficiency in English and Vietnamese communication
- Confidentiality and integrity in handling sensitive information.
- Ability to work independently and within teams.
- Strong analytical and problem-solving abilities.
Quyền lợi được hưởng
- Working Hours: 05 days per week
- Salary: negotiate in the interview process
- 13th-month salary + performance bonus
- 18 days of leave/year and Christmas day
- Annual salary review in Jan.
- Contribute Social Health Unemployment Insurance during probation.
- Lunch provided
- Annual Health check
- Insurance Premium (24/24) for personal and children dependent
- Training courses to increase your competence with great opportunities for career development
- Mobile phone allowance
- Many engagement activities:
- BM Nite, Sports Day
- BM Trip, BM Family Day
- Women’s Day, Lucky Money in Tet Holiday
- Mid- Autumn Festival
- Foundation Award for employees and children's employees
- Rewards loyal employees
- Promotion opportunities
- Van pick up
- Other benefits from Trade Union...
Công ty Tài Chính TNHH MTV Ngân hàng TMCP Sài Gòn - Hà Nội (SHB Finance) được thành lập theo Giấy phép thành lập và hoạt động số 77/GP-NHNN do Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp ngày 12/12/2016 và được phòng Đăng ký kinh doanh – Sở Kế hoạch và Đầu tư thành phố Hà Nội cấp Giấy chứng nhận đăng ký doanh nghiệp lần đầu ngày 28/3/2017.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp theo luật bảo hiểm.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: Bóng đá do công ty tài trợ 1 tuần/ 1 lần.
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện như: Ngày Quốc tế phụ nữ 8/3, Phụ nữ Việt Nam 20/10, Tổ chức tiệc sinh nhật theo quý cho các thành viên trong công ty,…
- Du lịch
- Team building
Lịch sử thành lập
Ngày 25/4/2023, SHBFinance được Ngân hàng Nhà nước chấp thuận chính thức chuyển đổi từ Công ty Tài chính TNHH Ngân hàng TMCP Sài Gòn - Hà Nội thành Công ty Tài chính TNHH Ngân hàng TMCP Sài Gòn - Hà Nội.
Mission:
Cung cấp các giải pháp tài chính tiêu dùng thông minh,dễ tiếp cận cho mọi người dân Việt.
Review SHB Finance
Thời gian thoải mái, không gò bò giờ giấc, được ở nhà làm tuần 2 ngày. Mấy clb mở ra cũng được nhưng hơi ít
Công ty mới cho làm việc hybrid 2 ngày/tuần nên thấy rất tốt với người nhà xa
Lương cao so với mặt bằng chung và khối lượng công việc phải làm