Responsible for strategic partnership and market access strategy implementation at the assigned MA authorities or regional/ hospital formulary listing committees
Plays an essential role in developing, communicating and executing on the value strategies that address questions and influence the key decision makers.
Core Job Responsibilities
Visit and engage assigned MA authorities and customers on a regular basis
- MOH committees relevant for market access decision-making
- Pricing and/or Reimbursement authorities
- HTA (Health Technology Assessment) Agencies
- Experts and advisors to MA authorities
- Public market formulary listing agencies (e.g. public health insurance, gov’t funded health programs, gov’t tenders, public hospital drug formulary committees)
- Private market formulary listing agencies (e.g. private health plans, private insurance drug formularies, private hospital drug formulary committees)
- Map decision-making process and criteria, regular monitor and update
- Perform systematic stakeholder mapping, gain thorough understanding of formal and informal decision-making
- Understand the account needs at organizational and decision-makers levels
- Lay out short- and long-term account access vision, goals, key strategies and tactics
- Lead the execution of strategic partnership at the assigned MA authorities/ committees
- Proper integration of key risks & opportunities, strategies & tactics into country MAP
- Monitor competitors’ strategies and prepare appropriate Market access responses
- Monitor closely changing dynamics in terms of access policies & conditions, such as pricing, reimbursement, formulary listing, other relevant payer polices & guidelines, and, where applicable, tender specifications
- Identify areas to move from low(est) price-based to value-based decision-making, leverage global policy concepts, tools and international experts to improve or preserve access policies and conditions
- Analyze opportunities and risks across EPD portfolio
- Formulate formulary listing (or sometime de-listing) strategy
- Specify formulary listing and/ or tender dossier or documentation requirements
- Maximize formulary listing results, measured by #products listed in #accounts
- Negotiate with MA authorities and formulary listing agencies
- Map pricing regulations (e.g. IRP (Int’l Reference Pricing), TRP (Therapeutic Reference Pricing) etc.), gain thorough understanding of pricing setting and adjustment mechanism for new and in-market products
- Develop pricing submission strategy to maximize pricing opportunities and minimize risk
- Liaise with global pricing to ensure strategy alignment and minimize cross-country impact
- Ensure quality and timely submission
- Support country market access head in pricing negotiation
Based on strategic account planning, identify account-specific payer value-added programs which provide short- or/ and long-term success for EPD portfolio. This may be payer engagement programs, or local health economics studies
- Payer engagement programs: design the program and materials; build in outcome measurement to demonstrate value for payers
- Local health economics studies: design local study to demonstrate better value for money or positive budget impact, or local dissemination of global studies
University degree in Medicine, Pharmacy, Public Health or Health Economics
Experience/Training Required
- >10 years’ experience in pharmaceutical industry including a significant experience in Market Access authorities and/ or formulary listing committees, preferably with experience working with off patented products.
- Experience working in a multinational company with a matrix organization
- Ability to interpret and integrate Market Access strategies into actionable, value-added planning activities
- Excellent communications and interpersonal skills and strong ability to develop relationships with external stakeholders
- Ability to work in a fast-paced and changing environment
- Professional behavior with “can-do” and “open mind” attitudes
- Winning mentality, dynamic, innovative, customer focus and cross-functional team player
Năm 2009, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam dưới hình thức Văn phòng Đại diện. Trực thuộc AEON - Tập đoàn bán lẻ hàng đầu Nhật Bản, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức thành lập vào ngày 07/10/2011, đầu tư vào nhiều lĩnh vực kinh doanh bán lẻ đa dạng. Với triết lý bất biến "theo đuổi hòa bình, tôn trọng con người, đóng góp cho cộng đồng với việc lấy khách hàng làm giá trị cốt lõi”, chúng tôi hướng đến nâng tầm phong cách sống cho khách hàng và đóng góp vào mục tiêu phát triển bền vững của Việt Nam thông qua việc mở rộng hoạt động kinh doanh bán lẻ. Chúng tôi đặt mục tiêu trở thành Nhà bán lẻ trụ cột không thể thiếu và Nơi làm việc tốt nhất ngành bán lẻ Việt Nam.
Kể từ khi khai trương Trung tâm Mua sắm đầu tiên AEON - Tân Phú Celadon vào năm 2014, tính đến nay, AEON Việt Nam đã mở rộng hoạt động kinh doanh tại 5 tỉnh thành, đầu tư vào 5 lĩnh vực với 2 Trung tâm phân phối và 4000 nhân viên trên toàn quốc. Để đáp ứng nhu cầu ngày càng cao và xu hướng không ngừng thay đổi của khách hàng, AEON Việt Nam trong thời gian tới sẽ chú trọng đẩy mạnh đa dạng hóa mô hình bán lẻ, tăng tốc chuyển đổi số trong vận hành, phát triển các sản phẩm đặc trưng (đặc biệt là Nhãn hàng riêng của AEON), đồng thời chung tay cùng cộng đồng địa phương kiến tạo các giá trị chung hướng đến mục tiêu phát triển bền vững tại những nơi AEON hiện diện.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách như BHYT, BHXH, BHTN, … theo chế độ của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm sức khỏe 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Tiệc thường niên của công ty
- Tiệc sinh nhật
- Teambuilding cuối tháng
Lịch sử thành lập
- Năm 2009, AEON chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam dưới hình thức Văn phòng Đại diện
- Ngày 07/10/2011, được sự chấp thuận từ UBND Thành phố Hồ Chí Minh, AEON thành lập Công ty TNHH AEON Việt Nam kinh doanh
- Năm 2017, Trang Thương mại Điện tử AEON Eshop chính thức ra mắt
- Tháng 8/2022, tại Việt Nam, AEON Việt Nam đã khai trương và đưa vào vận hành toàn quốc : 3 Trung tâm mua sắm, 4 Trung tâm Bách hóa tổng hợp và Siêu thị, 25 Cửa hàng chuyên doanh
Mission
- Tôn chỉ lấy Niềm tin và Ước muốn của khách hàng làm trọng tâm được AEON xem là yếu tố cốt lõi. Nhân viên AEON nỗ lực hết mình để thỏa mãn nhu cầu của khách hàng và xây dựng một cuộc sống tốt đẹp hơn.
Review AEON MALL
Môi trường làm việc toxic, sức khỏe tình thần bị ảnh hưởng
Không gian làm việc khá là ngột ngạt
Đúng luật, trả lương đầy đủ. Quy trình tuyển dụng đòi hỏi show bảng lương 3 tháng gần nhất để làm căn cứ deal lương