The job (in higher grades) can be member of the Management Team. A (Technical) Sales Manager is always a people manager (and can never be an individual contributor) and therefore is leading a team of commercial people (can be Sales rep’s, technical sales advisors and/or (key) account managers) and responsible for realizing the overall sales volume of the OpCo. Besides the focus on reaching commercial targets, the (Technical) Sales Manager coaches his/her team to reach their targets and establish (organic) growth.
Job Description:
Key Accountabilities
- Strategy:
Manager of the OpCo, results in short and (mid) long term plans for the Commercial Department and the framework for the key areas of the department.
- Business year planning:
financial and other business objectives, in order to give guidance, after approval by the General Manager, for the activities of the department. Establish sales
objectives by forecasting and developing annual sales quotas for regions and territories; projecting expected sales volume and profit for existing
and new products.
- Sales:
sales targets, and the sales activities anticipate the market developments. Provide on-the-ground support for sales associates as they generate leads and
close new deals.
- Account management:
annual plans, resulting in optimization of customer/consumer relations and business opportunities, and a positive image of the OpCo in the market.
- Business process/operational improvements:
plans, in order to optimise the operational performance and thereby contributes to the financial performance of the OpCo.
- Budget control:
OpCo delivers its budget and meets KPI objectives.
- People Leadership:
contribute to the optimisation of business results. Coaches his/her team on a weekly basis to achieve team and individual targets.
Qualification Requirements:
- Educational Background:
- Bachelor’s degree in animal health or a related field.
- Experience:
- Minimum of 7 years of experience in sales, with at least 3-5 years in a leadership or managerial role.
- Proven track record of achieving sales targets and driving revenue growth.
- Experience in the industry relevant to the company (e.g., Animal Nutrition, Aquaculture, FMCG, pharmaceuticals).
- Skills:
- Strong leadership and team management skills.
- Excellent communication and interpersonal abilities.
- Strategic thinking and the ability to develop and execute sales strategies.
- Negotiation and decision-making skills.
- Ability to build and maintain relationships with key clients and stakeholders.
- Personal Attributes:
- Results-oriented with a strong sense of initiative.
- Adaptability and ability to thrive in a fast-paced environment.
- Strong analytical skills with attention to detail.
- Other Requirements:
- Willingness to travel as needed.
Nutreco is a global leader in animal nutrition and fish feed. Our advanced nutritional solutions are at the origin of food for millions of consumers worldwide. Quality, innovation and sustainability are guiding principles, embedded in the Nutreco culture from research and raw material procurement to products and services for agriculture and aquaculture. Experience across 100 years brings Nutreco a rich heritage of knowledge and experience for building its future.
Equal Opportunity Employer:
Nutreco is an equal opportunity employer; applicants are considered for all roles without regard to race, color, religious creed, sex, national origin, citizenship status, age, physical or mental disability, sexual orientation, marital, parental, military status or any other status protected by applicable local law. Please advise us at any point during the recruitment and selection process if you require accommodation. Nutreco is committed to compliance with all applicable legislation, including providing accommodation for applicants with disabilities.
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.