Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Demand Forecasting
- Partner with the Commercial team (including Marketing, Trade Marketing, Customer Service-Sales Operations, and Sales) and Finance teams to generate precise demand forecasts for assigned categories.
- Leverage historical data, market trends, and sales insights to predict customer demand accurately.
Inventory Management
- Oversee inventory levels to ensure alignment with forecasted demand while avoiding excess stock and minimizing the risk of shortages.
- Implement strategies to balance inventory turnover rates and optimize stock levels.
Performance Monitoring
- Monitor key performance indicators (KPIs) such as Forecast Accuracy (FA), Forecast Bias (FB), Out-of-Stock (OOS) incidents, (SLOB), and Days of Inventory (DOI).
- Assess the effectiveness of the Sales and Operations Planning (S&OP) process and make data-driven decisions to enhance performance.
Planning
- Conduct comprehensive scenario analyses to evaluate various supply chain scenarios.
- Develop and implement contingency plans to address and adapt to evolving market conditions and unexpected disruptions.
- Other tasks are assigned by Line Manager.
Yêu Cầu Công Việc
- Educational Background: Bachelor’s degree in Supply Chain Management or a related field, or a demonstrated passion for supply chain management.
- Experience: Minimum of 04 years of progressive experience in Demand Planning/Supply Planning/Inventory Control Senior level
- Supply Chain Expertise: Extensive knowledge of demand forecasting, inventory management, production planning, and overall supply chain processes.
- Language Skills: Proficiency in written and spoken English (Prefer)
Soft Skills:
- Analytical Skills: Ability to analyze data, identify trends, and derive actionable insights.
- Communication & Collaboration: Strong interpersonal skills with the ability to effectively communicate and collaborate across various teams.
- Adaptability & Problem-Solving: Capacity to adapt to changing environments and address complex problems with innovative solutions.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Tân Nam Chinh Logistics được thành lập vào tháng 8/2005, có trụ sở chính đặt tại Lầu 9 Toà nhà HDTC, 36 Bùi Thị Xuân, Phường Bến Thành, Quận 1, TP.HCM. Công ty sở hữu đội ngũ quản lý và chuyên gia am hiểu, chuyên nghiệp cùng lực lượng trên 200 nhân viên được đào tạo bài bản và yêu nghề.
Với bề dày hơn 15 năm kinh nghiệm cung cấp dịch vụ logistics chuyên nghiệp, TÂN NAM CHINH tự hào là một trong những công ty cung cấp hệ sinh thái logistics đa dạng, có thể hỗ trợ tốt mọi nhu cầu cho khách hàng trong và ngoài nước ở các lĩnh vực:
- Dịch vụ chuỗi cung ứng lạnh, đặc biệt hàng nông sản.
- Dịch vụ vận chuyển đường biển - đường bộ - hàng không.
- Dịch vụ cho thuê container - nhà xưởng - kho bãi - kho lạnh
- Dịch vụ hậu cần khác như: đóng gói, tìm nguồn ra, tìm nguồn nguyên liệu trong nước – quốc tế, thủ tục xuất – nhập khẩu…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2005
Mission
Tân Nam Chinh hiện sở hữu đội xe container lạnh và hệ thống kho lạnh tại các vùng nguyên liệu trọng điểm, với hệ thống quản lý và điều phối công nghệ cao, đạt chuẩn quốc tế cùng năng lực đáp ứng nhu cầu xuất khẩu lớn ngay cả mùa cao điểm.