To Manage key accounts to deliver customer services & build good relationship with customer to explore new opportunities.
Acquire new key accounts in assigned areas, become a trusted advisor for Distributor to thrive on business of Distributor.
- Manage the distributors to achieve yearly target to the assigned market.
- Sales activity development to Distributor to drive both Push and Pull actions.
- Build, manage and develop the channel to achieve yearly target on widen network and sustainable development.
- Build and Develop Business plan with key account to contribute to business.
- Establish Customer Excellent in the assigned market.
- Leverage Key account resource to thrive business for both parties sustainably.
Sales planning and activities
Plan sales activities and develop necessary action plans to ensure that order/sales targets are accomplished.
Promote products and solutions
Organize Product presentation and provide necessary training to customers.
Promotion and Push pull actions
Cooperate with PM to implement promotion campaign toward customers. Lead or cooperate with team and to execute assigned Push, pull actions.
Channel development
Develop customer database (Distributor, dealer, contractor, investor) and develop action plan for each customer or each customer type. Ensure continuity of effective communication with customers. Perform customer mapping and identify key decision makers.
Market intelligence
Able to gather specific information (competitors product offer, price, promotion, delivery, credit policy,… ) to report to Manager and PM and able to adapt effectively to the change of market situation
Order/Sales reporting, forecast
Rolling forecast for order/sales. Commitment to ensure that forecast are tracked and monitored sufficiently
AR management
Manage debt collections for assigned accounts in line with company’s expectation.
Qualifications
Education:
BS Electrical Engineering grade or equivalent or Business course.
Job Related Experience:
- At least 2-year of Sales experience in a related industry or in a different segment but with strong will to learn and adapt in the electrical market.
- Good understanding on account management and coverage, distribution, and merchandising.
- With entrepreneurial mindset, a business developer and with strong appetite for growth
- Written and verbal English communication skills
- Proficient in MS Office applications.
Req: 0094LJ
CÔNG TY TNHH HISENSE VIETNAM được thành lập vào năm 1969. Hiện tại, Hisense sở hữu ba công ty niêm yết: Hisense Visual Technology (600060), Hisense Home Appliances (000921) và SANDEN (6444) niêm yết tại Thượng Hải, Thâm Quyến, Hồng Kông và Tokyo. Và nó cũng sở hữu nhiều thương hiệu bao gồm Hisense, Toshiba TV, Gorenje, Kelon, Ronshen, Asko, Vidda...
Khát vọng trở thành thương hiệu đáng tin cậy nhất thế giới với di sản thương hiệu hơn một thế kỷ, chúng tôi mong muốn không ngừng theo đuổi đổi mới khoa học và công nghệ với hy vọng cải thiện chất lượng cuộc sống nói chung và mang lại hạnh phúc cho hàng triệu gia đình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1969
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,