Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
A. JOB PURPOSE:
- HR Officer will support HR Business Partner in all HR functions: talent acquisition; employee relations; policy interpretation and application; who also mainly spend 60% of your time to find the best suitable talents for the vacancies of in-charge functions.
B. ACCOUNTABILITIES:
1. RECRUITMENT
- Analyse & verify recruitment requirement with Hiring Manager.
- Handle the recruitment process: posting job & screening applications; searching candidates; short-list on phone; arrange interview; interviewing.
- Consult hiring manager on selecting the right person for the right position at assigned level(s) in geographical area(s) of in-charged functions.
2. ON-BOARDING
- Prepare salary proposal & offer/probation contract.
- Prepare relevant things (inform other depts, prepare announcement, input in HRIS, arrange on-boarding program for newcomer).
- Welcome newcomer, collect employee profile, scanning, filling and send to factory.
- Follow up Probation & prepare Labor contract.
- Catch up sometimes & support timely.
3. EMPLOYEE RELATIONS/C&B
- Renew labor contract process (tracking, send Line Manager email, follow up, prepare/print contract, get signatures from GD & Employee).
- Benefits standardization.
- Update and Support Employee if they meet any problems with HRIS (BIPO, MyFeed).
- Welfare (giving birth, wedding, funeral, …) for Employee (update situation, ask document & prepare payment).
- Resignation process: receive letter, exit interview, update system, inform the relevant depts.
- Solve discipline case if any.
- Welcome, listen sharing from Employee whenever they need and find the way to support them solve their problems.
4. LEARNING & DEVELOPMENT
- Support L&D relevant activities.
- Find out training need and input for HRBP.
5. OTHER
- Manage other administrative tasks at the factory including kitchen, office and security.
- HR initiatives/Projects.
- Other tasks assigned by superior.
C. RESULTS:
- Recruit on time in full for assigned functions.
- Ensure new employee to be supported and get well with team & company.
- Ensure the most proper implementation of the policies, procedures.
- OD activities are well organized.
- Take part in actively and complete the task as assigned well.
Yêu Cầu Công Việc
QUALIFICATIONS:
- Bachelor’s degree in HR or business-related field.
EXPERIENCES:
- Min 2 years of HR experience with Talent Acquisition/Recruitment/ HR Business Partner.
COMPETENCIES:
- Knowledge about Recruitment Process, Labor Law, Employee Relations.
- Proficiency in MS Office, Social Media Channels (Facebook, LinkekIn), preferred with HRIS experience.
- Analytical-thinking, Agile, High Adaptability
- Good multi-task, Time Management, Problem-solving & Communication Skills.
LANGUAGES:
- Excellent command of English.
OTHER REQUIREMENTS:
- Willing to learn and able to work under high pressure.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Hơn 20 năm hoạt động và phát triển, hiện nay Công ty TNHH Quốc tế Hải Long đã trở thành đơn vị số một tại Việt Nam trong lĩnh vực phân phối kinh doanh thời trang và dụng cụ thể thao với các nhãn hàng thời trang thể thao nổi tiếng: Adidas Lining, .... Bằng chiến lược định hướng rõ ràng và sự nỗ lực phát triển không ngừng nghỉ, hiện nay, Hải Long đã xây dựng được hệ thống mạng lưới phân phối gần 160 cửa hàng bán lẻ, 640 đại lý trên toàn quốc và là đối tác đáng tin cậy của các nhãn hàng thời trang thể thao trong nước cũng như Quốc tế. Có quy mô trên 1500 nhân sự nhưng Hải Long vẫn luôn hướng đến sự phát triển mở rộng nhân sự trên toàn quốc. Mục tiêu của chúng tôi là cung cấp nhiều hơn nữa những sản phẩm Quốc tế đáp ứng thị yếu mua sắm cho thị trường Việt Nam..