1.Securing the handling of air outbound documents quickly, safely, accurately, trustfully.
2.Being contact window with the Customer Service Department/Agent for all issues related to documentation, cargo tracing, operation to meet customer's inquiries.
Job Details:
-Receiving air outbound information of shipments from CSD or BD team, creating job in YUNAS, monitoring shipping documents and shipment status.
-Communicating with CSD/BD by email and phone to serve them all issues related to their shipments.
-Solving promptly customers' complaints that related to shipment's documents.
-Communicating with overseas agent/CSD/BD to solve occurred troubles.
-Co-ordinating with other internal sections to make sure whole process is properly and smoothly followed
-Issuing sale invoices in YUNAS for FAD to collect debits (via monthly SOA) from customers.
-Check buying rate / selling rate to avoid loss shipment.
-Acknowledge information on customs sheet in order to advise to CSD & related party if any.
-Acknowledge the nature of goods to advise CSD to recheck before processing. Ex: for machine shipment, need to recheck whether it contains oil or battery or not... or need to issue letter of commitment...
-Submit AMS on airline's system.
-Releasing Yusen Booking confirmation to CSD.
-Preparing label & OP sheet for terminal team to handle cargo
at the airport.
-Issuing final bill, preparing the pouch to send together with cargo & send shipping advice to oversea agent.
-Sending final AWB to customer.
-Co-odinate with FAD & BD to push customers/agent to arrange payment soon.
-Following instruction of airline & destination about E-awb/ E-freight/ SA by Yunas to avoid unexpected fee.
-Collecting & sending back the original hawb & customs sheet to customer by monthly or as their requirement
-Arranging fumigation & insurance (if any).
-Collecting actual photo at SGN terminal warehouse & send to agent/CSD in case damage shpt.
-Reporting to upper management as assigned RP (reporting package) and in case of any problem related to shipments timely
-Through daily work, look for shortcomings and propose to monitor.1.Education:
-Junior college / university graduated (economic/ Foreign trade is preferable).
2.Experience
No requirement
3.Soft skill Competency
-Good communicated in English
-Using specialized software
-Analytical & integrating
-Negotation1.Attractive Salary Package
2.Commute Allowance
3.Others upon interviewing
Công ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam) là một thành viên thuộc Tập đoàn Yusen Logistics (Nhật Bản). Công ty chuyên cung cấp các dịch vụ logistics như tiếp vận đường biển và đường không, kho bãi, phân phối, vận chuyển. Thừa hưởng bí quyết, kinh nghiệm từ công ty mẹ cũng như với nỗ lực không ngừng, Công ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam) đã mang lại các giải pháp logistics toàn diện cho doanh nghiệp với chất lượng, an toàn bảo đảm. Ngoài trụ sở chính ở Hà Nội, Công ty cũng đã lập nên mạng lưới kinh doanh trên toàn quốc. Phóng viên đã có cuộc trao đổi với ông TAKESHI KONDO, Tổng Giám đốc Công ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam). Lê Sáng thực hiện.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chính sách BHXH, BHYT, các phúc lợi khác theo đúng quy định của Luật lao động và các chế độ đãi ngộ của Công ty.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch nghỉ mát, teambuilding, event ...
Lịch sử thành lập
- 2007: Thành lập công ty
Mission
Sự phát triển bền vững của chúng tôi luôn song hành cùng với sự phát triển của xã hội. Chúng tôi cam kết tạo ra một môi trường làm việc chuyên nghiệp và thân thiện cùng với sự cải tiến liên tục trong quá trình phát triển sự nghiệp của mình.
Review Yusen Logistics
Đóng BH full lương, trả đúng hạn, bảo hiểm ngoài nhưng môi trường BD quá nhiều toxic
Công ty phù hợp cho người có kinh nghiệm tìm môi trường an toàn
Intern muốn phát triển kinh nghiệm thì nên tìm nơi khác