Be responsible for conducting all types of investigation related to credit fraud both internally and externally,
supporting team members in investigation and assisting manager as per requirements.
II. Key Roles & Responsibilities:
1. Investigation tasks:
• Continuously reviewing, monitoring and understanding the application flow and behavior to detect fraud trend.
• Proactively initiating and recommending process improvement during daily tasks in order to optimize fraud detection and prevention, including set-up, update and implementation of the new process.
• Conducting in-depth investigation upon findings through data review to detect actual fraud incidents in relation to either customers or internal staff.
• Conducting independent field check any suspicious incidents on the requirement basis.
• Communicating with relevant departments of fraud incident outcomes and handling the case from the start to the end process
• Proactively liaising with law enforcement agencies and government offices to ensure the company maintains sound relationship with those external contacts in an appropriate manner to gain maximum support during fraud handling.
• Properly taking preventive action based on the findings to effectively protect the Company from any foreseeable or potential damage
2. Other ad-hoc tasks:
• Training and supporting team members in conducting in-depth investigation.
• Motivate the team to contribute their best effort.
• Assist and Fraud Prevention Manager in developing and implementing the fraud detection/ fraud prevention system.
• Assisting team members and Fraud Prevention Manager in daily tasks.
• Performing ad hoc task as per business requirements.1. Qualification
• University Graduate, major in Police, Security, Math, Statistics, MIS, Finance, Accounting or Business, Administration
2. Work Experience
• At least 2 years of experience in financial sector, especially in the field of credit fraud investigation
3. Knowledge
• General knowledge of financial sector.
• Consumer lending process
• Credit fraud investigation include fraud application and fraud transaction
4. Skills
• Good at Microsoft office (MS Word, Excel)
• Strong personality and adaptive to a fast paced and dynamic environment
• Demonstrates ability to think and question logically
• Ability to handle the direct interrogation with sales, customers or suspects related to fraud applications.Attractive KPI Bonus and 13th month salary
Health insurance and Social insurance regulated by Vietnam Labor Law
14 - 16 days annual leave, 3 days of sick leave with pay
Trade Union benefit
Professional, dynamic working environment.
Ngân hàng bưu điện Liên Việt (LienVietBank) được thành lập theo Giấy phép thành lập và hoạt động số 91/GP-NHNN ngày 28/03/2008 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam.
Năm 2011, với việc Tổng Công ty Bưu chính Việt Nam (nay là Tổng Công ty Bưu điện Việt Nam) góp vốn vào LienVietBank bằng giá trị Công ty Dịch vụ Tiết kiệm Bưu điện (VPSC) và bằng tiền mặt. Ngân hàng Liên Việt đã được Thủ tướng Chính phủ và Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cho phép đổi tên thành Ngân hàng Thương mại Cổ phần Bưu điện Liên Việt. Cùng với việc đổi tên này, Tổng Công ty Bưu chính Việt Nam chính thức trở thành cổ đông lớn nhất của LienVietPostBank.
Cổ đông sáng lập của LienVietPostBank là Công ty Cổ phần Him Lam, Tổng Công ty Thương mại Sài Gòn (SATRA) và Công ty dịch vụ Hàng không sân bay Tân Sơn Nhất (SASCO). Hiện nay, với số vốn điều lệ 6460 tỷ đồng, LienVietPostBank hiện là một trong các Ngân hàng Thương mại Cổ phần lớn nhất tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Thể thao
- Nghệ thuật
- Party
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- Ngân hàng Thương mại Cổ phần Bưu điện Liên Việt (LPBank) tiền thân là Ngân hàng Thương mại Cổ phần Liên Việt (LienVietBank) được thành lập theo Giấy phép thành lập và hoạt động số 91/GP-NHNN ngày 28/03/2008 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam.
Mission
- Lien Viet Post Bank định hướng xây dựng thương hiệu mạnh trên cơ sở phát huy nội lực, hoạt động minh bạch, gắn xã hội trong kinh doanh.
Review Lien Viet Post Bank
Môi trường làm việc tuyệt vời. Đồng nghiệp vui vẻ, hòa đồng giúp đỡ lẫn nhau.
Môi trường làm việc năng động . Tuy nhiên áp lwucj công việc cao.
Công việc bị ép phải bỏ tiền ra để hoàn thành.