Mô tả công việc
About AMOREPACIFIC
Founded in 1945, Amorepacific Group is a South Korean beauty and cosmetics company, operating more than 30 beauty, personal care, and health brands including Sulwhasoo, Laneige, Mamonde, Etude House, AMOREPACIFIC and Innisfree. Amorepacific writes new history with the unique beauty it creates. It continues its journey of beauty to achieve the mission of We make A MORE beautiful world.
Position Overview
In this role you will be the main product operator responsible for Product Strategy & Operation flow of over 600 SKUs from the HQ manufacturing plant to local counters.
Responsibilities
1. Product Strategy
• Establishment of SKU portfolio considering HQ and local operation direction.
• SKU selection suitable for multi-brand shop chain and product sales/operation planning (Trade Marketing).
• Sales analysis and inventory health indicator report and management for product operation status (Fast / Slow Moving Stocks by SKU Level).
2. Product Operation
• Forecast the supply and demand for sales quatities to prevent out of stock at SKU-level.
• Place orders to HQ for stock replenishment (weekly/bi-weekly).
• Support customs clearance and product registration.
• Conduct due diligence on the warehouse/store stocks.
• Demand Planning aligned with HQ and product demand forecasting and SKU management(SKU IN&OUT).
Our brand is a Multi Channel brand operates over 600 SKUs in the stores with yearly SKU in & out at 30-50%.
Yêu cầu công việc
Requirement
• Over 3 years of experience of Sales, logistics & warehouse management-related job.
• Experience in solving the problems related to local logistiscs, import customs clearance.
• Experience in Forecasting the supply and demand for in in view of retail shop sales.
• Experience in Placing an import order to HQ and managing warehouse/store stocks.
• Experience in managing inventory turn-over rate as a KPI / selecting and treating slow-moving SKU
• Preference will be given to those with experience in working with distributor and establishing product sales strategies.
• Bachelor's degree or higher, preferably in Trade Marketing, Statistics, Mathematics, Logistics, or a related field.
• Proficient in MS Office (Word, Excel, PowerPoint) especially Spread sheet software.
• Fluency in both written and spoken English is required.
• Proficiency in Korean, both written and spoken, is a plus.
Quyền lợi được hưởng
- Attractive Compensation and Benefit Package
- Opportunity to work in an environment that fosters professional growth and development
- Opportunity to explore beauty/cosmetics industry
Tự hào là chuỗi nha khoa chuẩn Đức uy tín hàng đầu tại Việt Nam, Nha khoa Delia đã đem lại nụ cười tự tin cho hơn 50.000 khách hàng trong và ngoài nước. Nha khoa Delia là địa chỉ uy tín được nhiều sao Việt tin tưởng và rất nhiều khách hàng lựa chọn. Cùng theo dõi một số ảnh biến đổi nụ cười của các khách hàng đã trải nghiệm dịch vụ tại Delia
Nha khoa Delia cam kết tuân thủ nghiêm ngặt các quy định về tính an toàn của cơ quan y tế từ việc thăm khám đến điều trị khi khách hàng sử dụng dịch vụ. Mọi vấn đề răng miệng của khách hàng sẽ được tiến hành giải quyết hiệu quả, nhanh chóng và an toàn, tạo nên niềm tin và sự hài lòng về chất lượng, dịch vụ của khách hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
- Hoạt động thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2016
Mission
- Được thành lập vào năm 2016, nha khoa Delia mang theo sứ mệnh “kiến tạo nụ cười Việt”, giúp hàng nghìn khách hàng tự tin hơn với nụ cười của mình. Tính đến thời điểm hiện tại, Delia đã có mặt tại hai trung tâm thành phố lớn nhất cả nước và dự kiến sẽ tiếp tục phát triển, mở rộng thêm nhiều cơ sở hơn nữa.