Role & Responsibilities
● Report directly to Project Manager
● Work with project team members and others if any
● Communicate with client counterparts if any
● Assess the client’s business needs and business processes (current and future)
● Interview the domain experts at the client company to capture all relevant domain knowledge
● Conduct market research
● Document the product’s vision and the project’s scope
● Document the client’s business requirements in detail, (requirement specifications) with all assumptions and caveats included
● Define quality attributes, external interfaces, constraints, and other nonfunctional requirements
● Lead requirements analysis and verification, ensuring that requirement statements are complete, consistent, concise, comprehensible, traceable, feasible, unambiguous, and verifiable and that they conform to standards Participate in peer reviews and inspections of requirements documents
● Participate in peer reviews of work products derived from requirements specifications to
ensure that the requirements were interpreted correctly
● Serve as an internal point of contact for development team whenever requirements need to be clarified
Are you the right talent with?
● Have knowledge on business domains: Banking, Finance Services and Insurance; E-commerce; Internal company management system (ERP, CRM, CDP, HRM...)
● Possess basic & Discrete knowledge and perform basic requirement gathering/management work mostly independently and require supervision for more complex work
● Knowledge of software development process, especially software requirement analysis
● Good command of English communications skills (speaking, listening, reading and writing)
● Good listening and interviewing skills to understand a customer’s business environment and processes
● Ability to document business requirements in an accurate, unambiguous and succinct fashion
● Good UI/UX knowledge/experience
● Good presentation and client relation skills
● Good organizational, analytical, as well as oral and written communication skills
● Aptitude to learn and understand new and emerging technologies (ex: blockchain, bigdata, smart contract)
What is benefit we offer you?
● Attractive salary packages
● 13th month salary
● 14 days annual leave.
● Professional, young, dynamic in English speaking environment
● Working devices provided
● Teambuilding trip and working on-site opportunity
Nhà Sách Tiến Thọ là tổ hợp nhà sách và khu vui chơi dành cho trẻ em. Tầng 1 là nơi chuyên cung cấp cho mọi lứa tuổi các loại sách như: văn học, giáo khoa, ngoại văn,... cùng các loại văn phòng phẩm, đồ trang trí,... Tầng 2 là khu vui chơi dành cho các bé với các trò chơi như: nhà bóng, cầu trượt. Nhà Sách Tiến Thọ còn thường xuyên tổ chức những buổi biểu diễn nhỏ để các bé có trải nghiệm vui vẻ và sống động hơn.
Chính sách bảo hiểm
- Hưởng chế độ chính sách BHYT
- Hưởng BHXH
Các hoạt động ngoại khóa
- Môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động, thân thiện
- Team building
Lịch sử thành lập
- Nhà sách Tiến Thọ được thành lập từ năm 1997, ban đầu chỉ là một cửa tiệm sách cũ ở 612 Đường Láng. Sau đó, nhà sách Tiến Thọ đã phát triển lĩnh vực bán buôn và bán lẻ sách, văn phòng phẩm, đồ chơi, quà tặng, phụ kiện. Năm 2010, nhà sách Tiến Thọ đã chuyển sang cơ sở mới ở 828 Đường Láng với diện tích 620m2.
Mission
- Nhà sách Tiến Thọ không chỉ là nơi bán hàng mà còn là nơi giao lưu, học hỏi và giải trí cho các bạn đọc yêu sách. Nhà sách Tiến Thọ luôn cập nhật các tựa sách mới và hot nhất trên thị trường, có nhiều chương trình khuyến mãi và ưu đãi hấp dẫn cho khách hàng.