Responsible for strategic partnership and market access strategy implementation at the assigned MA authorities or regional/ hospital formulary listing committees
Plays an essential role in developing, communicating and executing on the value strategies that address questions and influence the key decision makers.
Core Job Responsibilities
Visit and engage assigned MA authorities and customers on a regular basis
- MOH committees relevant for market access decision-making
- Pricing and/or Reimbursement authorities
- HTA (Health Technology Assessment) Agencies
- Experts and advisors to MA authorities
- Public market formulary listing agencies (e.g. public health insurance, gov’t funded health programs, gov’t tenders, public hospital drug formulary committees)
- Private market formulary listing agencies (e.g. private health plans, private insurance drug formularies, private hospital drug formulary committees)
- Map decision-making process and criteria, regular monitor and update
- Perform systematic stakeholder mapping, gain thorough understanding of formal and informal decision-making
- Understand the account needs at organizational and decision-makers levels
- Lay out short- and long-term account access vision, goals, key strategies and tactics
- Lead the execution of strategic partnership at the assigned MA authorities/ committees
- Proper integration of key risks & opportunities, strategies & tactics into country MAP
- Monitor competitors’ strategies and prepare appropriate Market access responses
- Monitor closely changing dynamics in terms of access policies & conditions, such as pricing, reimbursement, formulary listing, other relevant payer polices & guidelines, and, where applicable, tender specifications
- Identify areas to move from low(est) price-based to value-based decision-making, leverage global policy concepts, tools and international experts to improve or preserve access policies and conditions
- Analyze opportunities and risks across EPD portfolio
- Formulate formulary listing (or sometime de-listing) strategy
- Specify formulary listing and/ or tender dossier or documentation requirements
- Maximize formulary listing results, measured by #products listed in #accounts
- Negotiate with MA authorities and formulary listing agencies
- Map pricing regulations (e.g. IRP (Int’l Reference Pricing), TRP (Therapeutic Reference Pricing) etc.), gain thorough understanding of pricing setting and adjustment mechanism for new and in-market products
- Develop pricing submission strategy to maximize pricing opportunities and minimize risk
- Liaise with global pricing to ensure strategy alignment and minimize cross-country impact
- Ensure quality and timely submission
- Support country market access head in pricing negotiation
Based on strategic account planning, identify account-specific payer value-added programs which provide short- or/ and long-term success for EPD portfolio. This may be payer engagement programs, or local health economics studies
- Payer engagement programs: design the program and materials; build in outcome measurement to demonstrate value for payers
- Local health economics studies: design local study to demonstrate better value for money or positive budget impact, or local dissemination of global studies
University degree in Medicine, Pharmacy, Public Health or Health Economics
Experience/Training Required
- >10 years’ experience in pharmaceutical industry including a significant experience in Market Access authorities and/ or formulary listing committees, preferably with experience working with off patented products.
- Experience working in a multinational company with a matrix organization
- Ability to interpret and integrate Market Access strategies into actionable, value-added planning activities
- Excellent communications and interpersonal skills and strong ability to develop relationships with external stakeholders
- Ability to work in a fast-paced and changing environment
- Professional behavior with “can-do” and “open mind” attitudes
- Winning mentality, dynamic, innovative, customer focus and cross-functional team player
Công ty TNHH Savills Việt Nam là công ty 100% vốn nước ngoài cung cấp dịch vụ tư vấn toàn diện trong lĩnh vực Bất động sản tại Việt Nam, bao gồm môi giới, tư vấn tài chính, nghiên cứu thị trường, tư vấn cho thuê và Quản lý Bất động sản bao gồm văn phòng, trung tâm thương mại và chung cư cao cấp trên toàn lãnh thổ. Chúng tôi luôn mở rộng cơ hội phát triển nghề nghiệp cho các ứng viên trẻ, nhiệt huyết, sáng tạo và có khả năng vượt trội. Tại Savills Việt Nam, bạn sẽ có cơ hội để phát triển nghề nghiệp lâu dài, khả năng thăng tiến cao, được thử súc trong nhiều ngành nghề khác nhau và cơ hội gia tăng thu nhập
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
-
Được thành lập tại Anh vào năm 1855, Savills là tập đoàn cung cấp dịch vụ bất động sản hàng đầu trên thế giới. Đội ngũ chuyên gia của chúng tôi trải rộng trên toàn cầu, cùng bề dày kinh nghiệm với hơn 600 văn phòng trên khắp châu Mỹ, châu Âu, châu Á - Thái Bình Dương, châu Phi và khu vực Trung Đông
-
Savills Việt Nam được thành lập từ năm 1995 với hai văn phòng chính tại Hồ Chí Minh và Hà Nội. Với quy mô hoạt động mở rộng, chúng tôi mang đến đội ngũ chuyên gia nắm rõ về thị trường từng khu vực, và chúng tôi tự hào cung cấp dịch vụ tư vấn hàng đầu nhằm hỗ trợ cho từng cá nhân, doanh nghiệp và các tổ chức đưa ra những quyết định lựa chọn bất động sản tốt nhất.
Mission
Giá trị của Savills nằm ở sự cam kết không chỉ với các hành vi đạo đức, thái độ chuyên nghiệp và tinh thần chịu trách nhiệm mà còn ở những sản phẩm và dịch vụ bất động sản thành công đã được mình chứng qua cả một quá trình làm việc cùng khách hàng.
Review Savills Việt Nam
Môi trường thiếu chuyên nghiệp.Làm lâu không tăng lương không có định hướng phát triển cho nhân viên (rv)
Các đồng nghiệp rất thân thiện, chuyên nghiệp, làm việc nhóm tuyệt vời. (gl)
Văn hóa công ty tích cực, môi trường làm việc vui vẻ, luôn hỗ trợ lẫn nhau, ít cơ hội để phát triển hoặc thăng tiến (gl)