Amazon develops innovative consumer-centric product solutions. As a reliability program engineer you will be part of an exciting team developing, testing, and delivering new products. Your primary responsibility will be the development and implementation of methodologies/techniques to enhance product reliability. You will work closely internal cross-functional teams and outside partners to drive and execute product qualification. You must be responsive, flexible and able to succeed within an open collaborative peer environment.
The Reliability Program Manager Will Be Responsible For
- Create reliability test plans including resource allocations, validation schedule assumptions, and validation items scope.
- Manage the local CM team on reliability resource planning, test execution, failure analysis, and track the issues from creation to closure.
- Implement specific validation items in reliability test plans with schedule. Flexible adjustment should be made based on issue occurring and debugging.
- Lead and drive on DFMEA, debugging, failure analysis, DOEs and fixing issues discovered during testing.
- Evaluate and develop reliability test methodologies to reduce test time and increase test coverage.
- Evaluate reliability risks and do escalations to management team.
- Travel extensively in Vietnam and Asia to support reliability activities.
- Travel to US for team collaboration or training.
- As a Reliability Program Manager (RPM), the primary responsibility will be the development and implementation of methodologies/techniques to enhance product reliability and manage reliability activities.
- The RPM will lead the reliability engineering and operations activities through new product introduction stage.
- The RPM will work closely with internal cross-functional teams and CM (Contract Manufacturer) partners to drive and execute product qualification, failure analysis, and issue resolving.
- The RPM will also assist CM management team in enhancing local infrastructure and capability, including lab construction, testing and FA capability, and assist with cross functional team activities.
- Bachelor's degree or above in electrical engineering, material engineering, mechanical engineering or related fields.
- 5+ years experience as an engineering lead or engineering project manager.
- Good understanding of the principles and basic structures of measuring instruments such as HALT, chambers, oscilloscopes, multimeters etc.
- Strong technical problem solving skills and experience with failure analysis techniques.
- Strong team work spirit, team leader preferred.
- Excellent bi-lingual (Vietnamese & English) written and verbal communication skills required.
- Strong communication and leadership skills required.
- Good ability in multi-task.
- Experience as an Engineering Manager with expertise in reliability, product development processes and a proven track record delivering high volume consumer electronic devices to market.
- Experience with failure analysis techniques to isolate failure for any issues. Have reliability knowledge, statistical knowledge and be able to use reliability and statistical method to do data analysis, provide risk assessment and life forecast.
- Experience dealing with high volume manufacturing sites in Asia and, ideally, worked with several different OEM/ODM partners.
- Experience in working with a diverse group of engineering, operations and product management professional proficient at creating and tracking complex development schedules, managing issues and tracking bugs.
- Background in consumer electronics (wireless devices, audio devices preferred).
- Solid understanding of both software and hardware development life cycles, and leadership skills.
- Strong communication and leadership skills required. Due to the international nature of the project, fluent English communication are a must, and fluent Chinese communication is preferred.
Job ID: A2845106
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)