Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
Role: To deliver overall KPI of Modern Trade to Develop & Deliver Cat/ Brands objectives per Channel/Customer (including volume, revenue, profitability etc) via Brand ITM activities, customer JBPs, insight-based categories development/customer development activities
Job Responsibilities
- Develop & Deliver Category / Brand objectives for Modern Trade
- Develop category/brand strategy & objectives across Modern Trade sub-channels
- Develop & Execute category/brand guidelines in terms of visibility, brand engagement/communication, and pricing, for large formats based on insights of channel and shoppers
- Plan, Develop & ensure execution of the New Launch plan and build new products in 6 months with KPI, tracking, and action plans accordingly
- Plan, Develop & ensure execution of Brand ITM deployment with effective costing
- Plan, Monitor & control effectively Budget: D&A (Promotion & Marketing fund), A&M Push, POSM production, TOT etc.
- Call on all customer wiring assignments as planned and as per the customer wiring matrix to build good relationships with customers and to get insights from customers
- Maximize Digital Marketing
- Customers JBP
- Plan, develop & ensure Insight-based Joint business planning activities per top customers, per ITM alignment
- Responsible for customized big events of top customers (in JBP) fitting with channel insight/customer strategy, shopper insight & brand strategies
- Support for Top-to-Top engagement with top customers & WCCE JBP with top customers
- Category management & development
- Do forecasting in monthly, rolling 3 months yearly MT, OP including new SKU
- Do Category development per sub-channel, formats: Pack/mix/Pricing & Revenue management and or portfolio initiatives
- Deliver CAT man with customers: assortment, opportunities to max portfolio, display, pricing, revenue management, pack mix, together with Cat Man project person
- Develop Category growth driver and Category Development
- Work/update regional/ Sector team to leverage best practices and/or to win regional/global customers re CMKT activities.
- Develop promotion strategy, initiatives, category development plans to improve the business performance
- Identify and evaluate new business opportunities & drive execution
- Identify & Win New Business: Identify and evaluate new business opportunities (new launch/portfolio/ideas/POSM innovations) & ensure execution.
Skills And Experience
- Strong knowledge of MT channel, Customer strategy & channel Operation understanding,
- Shopper Understanding per Sub Channel; Insight activator; Digital marketing understanding,
- Capability in analysis channel/ brand/ price/ pack trends in MT channel vs total industry.
- Strong communication/ interpersonal/ leadership skills to be able to communicate effectively with Senior Level Management of SPVB and Customers
- Strategic thinking, strong analytical, problem-solving skills
- Fluent in English & Computer skills (MS Office)
Please be noted that only shortlisted profiles will be contacted
Education
Trường Cao đẳng Việt Mỹ Hà Nội được thành lập theo quyết định 8021/QĐ – BGDĐT ngày 20/12/2007 của Bộ Trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo, là cơ sở đào tạo trực thuộc Bộ Giáo dục và Đào tạo, (Ký hiệu trường: CKN). Trải qua 13 năm phát triển, Trường Cao đẳng Việt Mỹ Hà Nội đã đào tạo hàng ngàn lứa học viên các ngành nghề có yêu cầu lớn của thị trường lao động hiện nay như: Kinh doanh, công nghệ, quản trị, phiên dịch… Các sinh viên tốt nghiệp Trường Cao đẳng Việt Mỹ Hà Nội được nhiều doanh nghiệp chào đón và đạt được nhiều thành tựu đáng kể.
Trường đặc biệt chú trọng đến việc đào tạo kiến thức – công nghệ mới; Năng lực ngoại ngữ và khả năng làm việc, hội nhập toàn cầu; Ứng dụng ngay lý thuyết vào các hoạt động thực hành, trải nghiệm thực tế tại doanh nghiệp. Chính vì vậy, sinh viên Trường Cao đẳng Việt Mỹ Hà Nội luôn được đánh giá cao về năng lực ngoại ngữ, chuyên môn nghiệp vụ và thái độ làm việc chuyên nghiệp.
Với mong muốn đào tạo thế hệ sinh viên Giỏi chuyên môn – Sáng tạo – Chuyên nghiệp, Đội ngũ giảng viên của Trường chủ yếu là các Giáo sư, Tiến sĩ, Thạc sĩ trong nước và ngoài nước, đã nhiều năm giảng dạy tại các Trường Đại học lớn, có uy tín trong nước như: Đại học Bách Khoa Hà Nội; Đại học Kinh tế Quốc dân, Học Viện kỹ thuật Quân sự, Đại học Quốc gia Hà Nội, Học Viện Ngân Hàng, Học Viện Tài Chính… Đặc biệt, Trường Cao đẳng Việt Mỹ Hà Nội là một trong số ít các trường cao đẳng tại Việt Nam có đội ngũ giảng viên là các doanh nhân, chuyên gia cao cấp đến từ các doanh nghiệp, tập đoàn lớn tại Việt Nam.