Mô tả công việc
Company: Bien Hoa Consumer (TTC AgriS Group)
Location: 62 Tran Huy Lieu str, Phu Nhuan Dist, HCMC
Job Description
1/ Policies and Procedures
- Provision of a comprehensive total rewards solution for the organization
- Lead the review of the remuneration strategy, remuneration policy, remuneration systems, and guidelines
- Guide and assist in the development, implementation, and administration of rewards and employee benefits policies
2/ Remuneration
- Serve as a liaison with reward companies on compensation and benefits issues for salary benchmarking purposes
- Conduct market analysis and ensure that all programs (pay structures, benefit plans, etc.) are competitive
- Engage in wider remuneration and benefits communities and participate in industry activities by providing appropriate insights and inputs
- Advise the organization on compliance requirements of reward policies, relevant systems and tools
- Monitor the impact on budget and payroll margins and advise the organization accordingly
4/ Staff appointment analysis
- Provide recommendations on salary offers and promotions in accordance with the organization's policies to prevent anomalies
- Ensure that the quarterly appointment reports are prepared and analyzed to ensure the effectiveness of our attraction and retention strategy
5/ Annual performance reviews
- Manage the organization's annual performance process ensuring that contracting and assessments are done periodically
- Lead the promotions cycle processes and provide analysis of the impact of the outcome to ensure efficiency and effectiveness
- Assist in drafting submissions to the organization's leadership and BoD
6/ Bonus program
- Coordinate the annual bonus process and its implementation
7/ Staff turnover analysis
- Ensure that staff turnover analysis is provided quarterly and the organization is informed of major challenges
- Ensure consolidated turnover reports are submitted annually in preparation for annual increases
- Establish the effectiveness of the organization's attraction and retention strategy
8/ Benchmarking and survey participation
- Conduct internal and external benchmark studies to ensure that the organization's salaries, incentives, and retention strategy are competitive and responsive to the market
- Participate in salary, benefits, and relevant industry surveys and provide a proactive review of market pay and benefit position
- Participate in salary and wage movement surveys to determine annual increases and prepare annual budgets
- Ensure understanding of survey processes and interpretation or results in the organization
- Oversee that the job matching exercise is done to ensure the accuracy and relevance of the information provided for benchmarking
9/ Employee Recognition
- Review the recognition statement document periodically to ensure its relevance and alignment with organizational objectives
- Ensure alignment between organization-wide and unit recognition statements
- Facilitate the organization's wide program biennially
- Prepare presentations to the organization's leadership for approval
10/ Long-term and short-term incentives
- Review and maintain the awards policy for relevance
- Develop and maintain short-term incentives for the organization
Yêu cầu công việc
Bachelor's degree in human resources, business administration, finance, or a related field
Minimum 5 years of experience in total rewards within fields of FMCG, retail,...
Have experience working with rewards service providers (Mercer, Hay, Willis Towers Watson)
Experience in designing and implementing total rewards programs
Strong knowledge of local and federal laws related to compensation and benefits
Proficient in Microsoft Office and HRIS systems
Excellent analytical and problem-solving skills
Quyền lợi được hưởng
Du Lịch
Phụ cấp
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
- Thành lập từ năm 2010 cho tới nay CellphoneS đã không ngừng mở rộng phát triển hệ thống khắp cả nước và trở thành một trong những chuỗi bán lẻ điện thoại di động hàng đầu cả nước.
- Sứ mệnh của CellphoneS là đem đến cho khách hàng sự hài lòng cao nhất với thái độ phục vụ trẻ trung, thân thiện và các sản phẩm chất lượng tốt nhất. Đem đến cho nhân viên một môi trường làm việc công bằng, thân thiện, thoả sức thể hiện
- Công ty cam kết trở thành chuỗi cửa hàng bán lẻ thiết bị công nghệ với chất lượng dịch vụ hàng đầu luôn hướng tới khách hàng trong mọi hành động
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia đầy đủ các khoản BHXH, BHTN, BHYT theo quy định Thưởng Lễ/Tết, lương tháng 13…
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm, tham gia các hoạt động ngoại khóa
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2010
Mission
6 giá trị cốt lõi của CellphoneS:
- Chánh niệm
- Biết ơn
- Mình là gốc rễ vấn đề
- Trung thực
- Tình huynh đệ
- Làm đúng cam kết
CellphoneS mong muốn mang lại những trải nghiệm chất lượng nhất và trở thành người bạn đồng hành tin cậy của Quý khách hàng.
Review Kỹ Thuật Diệu Phúc (cellphones)
Dàn sếp hành xử theo kiểu EQ thấp (RV)
Sếp lúc nào cũng nói chúng ta là gia đình, tình huynh đệ các thứ, các em cứ cố gắng sẽ ko thiệt thòi. Thế mà lương OT không, tăng lương thì tuỳ tâm trạng
OT không lương. Đóng bảo hiểm cực kỳ thấp