Các phòng ban đang tuyển dụng tại APEC GROUP

Buôn bán/ Kinh doanh
Hành chính
Marketing/ Truyền thông
Tài chính - Kế toán
Quản lý sản phẩm & dự án
Vận tải
Giáo dục
Công nghệ thông tin
Kỹ thuật
Du lịch, khách sạn
Lao động có tay nghề và sản xuất
Nghệ thuật - Thiết kế
Dịch vụ khách hàng
Chăm sóc sức khỏe

Việc làm APEC GROUP

Cập nhật 17/02/2025 13:02
Tìm thấy 4 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN ĐẦU TƯ CHÂU Á THÁI BÌNH DƯƠNG
HCM - Ecommerce Conversion Rate Optimization Manager
APEC GROUP 3.0★
10 đánh giá 143 việc làm 3 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 14/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 14/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

I. JOB BRIEF:

The Ecommerce Conversion Rate Optimization Manager will be responsible for analyzing Ecommerce platforms data, identifying areas for improvement, and implementing strategies to increase conversion rates. The ideal candidate will have a strong analytical mindset, a deep understanding of SEO, user behavior, and a passion for improving website performance.

II. DETAILED JOB DESCRIPTION:

1. Results measurement

Results for this position are measured in

• Revenue in absolute value by channel

• Year on year growth by channel

• Onsite Rate: Bounce Rate, Abandon Browsing Rate, Abandon Cart Rate, Conversion Rate, Retention Rate.

• Churn rate

• Site traffic by channel

• Customer acquisition

2. Responsibilities

• Data Analysis: Delve into analytics data to identify user behavior patterns and areas of the website where users drop off or fail to complete desired actions. Use tools like Google Analytics, heatmaps, and A/B test results to gather insights.

• User Research: Understanding the target audience is crucial. Conduct user surveys, and customer feedback analysis to gain insights into user preferences, pain points, and motivations.

• A/B Testing: Run controlled experiments to determine the best performing experiences to continuously improve the website and app for Ocado customers.

• Ecommerce platforms (Website, Mobile, Application) Optimization: Based on data and test results, make recommendations and implement changes to the platform's design, content, layout, and functionality to improve user experience and increase conversions.

• Content Optimization: Focus on improving the clarity and persuasiveness of platform content, ensuring that it resonates with the target audience and encourages action.

• Conversion Funnel Analysis: Analyze the various stages of the conversion funnel to identify bottlenecks and areas that can be streamlined to increase the conversion rate.

• Multivariate Testing: In addition to A/B testing, conduct multivariate tests to assess how multiple elements interact and impact conversions.

• Continuous Monitoring: Continuously monitor platform performance, adapt to changes in user behavior, and make iterative improvements.

• Reporting and Communication: Regularly report on the results of their efforts, providing insights and recommendations to stakeholders, such as marketing teams and web developers.

• Develop a personalized experience: Using data and technology to ensure a relevant and personalized experience to ecommerce’s new and existing customers.

• Stay up-to-date with industry trends and practices.

Yêu Cầu Công Việc

• 3-5 years of relevant professional experience with proven working experience in similar role

• Experience in conversion rate optimization for e-commerce

• Excellent ability to analyze data and propose commercial objectives

• Knowledgeable of analytical tools for funnel and search measurement (Google Analytics, MixPanel, HotJar, ContentSquare, etc.)

• An understanding of e-Commerce UX, content and development projects, and intuitive knowledge of how users interact and shop in a digital environment

• Able to lead a team and drive new processes for efficiency

• Proven (content) team management experience. Able to build a team, help it perform and foster a positive team culture

• Ability to manage multiple projects and changing priorities effectively

• Fluent in Vietnamese, proficient in English

• Flexible & collaborative attitude, excited about a fast-paced start-up environment

• Ability to conceptualize ideas and create processes, tools & templates independently

• Ideally Ecommerce experience or at least strong knowledge & understanding

• Strive for impact and high performance. Hunger for success with a commitment to getting things done

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
189 Dương Bá Trạc, Quận 8, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 40
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:

Trong hơn 12 năm phát triển và hành động vì sứ mệnh “Phụng sự xã hội”, Apec Group triển khai hàng loạt dự án BĐS với định hướng đô thị xanh phát triển bền vững, đầu tư vào những giá trị dài hạn như giải pháp xử lý môi trường, xử lý rác thải, đầu tư phát triển cơ sở hạ tầng giao thông, môi trường sinh thái, đầu tư phát triển hệ thống giáo dục tại địa phương, trường học quốc tế, khu vui chơi trẻ em,… với hàng loạt sự án trên khắp cả nước: Lạng Sơn, Hòa Bình, Bắc Ninh, Bắc Giang, Hải Dương, Thái Nguyên, Quảng Trị, Huế, Bình Thuận, Ninh Thuận, Phú Yên,…

Sở hữu chuỗi hơn 10.000 căn condotel mang thương hiệu Apec Mandala phủ khắp cả nước, Apec Group với vị thế nhà phát triển condotel số 1 Việt Nam, nâng tầm du lịch Việt Nam trở thành trung tâm du lịch của thế giới.

Doanh nghiệp vì Việt Nam

Với triết lý “Thành công bằng sự tử tế” và khát vọng “Phụng sự xã hội”, Apec Group đặt mục tiêu xây dựng đội ngũ xuất sắc, tâm huyết cùng chung tay kiến tạo những sản phẩm Việt, thương hiệu Việt vươn tầm thế giới, khẳng định niềm tự hào Việt Nam, giá trị Việt Nam.

Doanh nghiệp phụng sự

Tự đặt cho mình sứ mệnh “Phụng sự xã hội”, người Apec tin rằng chỉ khi công ty làm những điều tốt đẹp, mang lại ý nghĩa lớn lao cho nhân viên, cho khách hàng, cho cộng đồng & xã hội thì mới có sự phát triển bền vững và trường tồn. Đó là lí do vì sao ở Apec luôn dành tình yêu lớn cho những công việc dù là nhỏ nhất, không bao giờ làm những việc "tốt", phải làm những điều "vĩ đại". 

Doanh nghiệp hạnh phúc

Với mong muốn xây dựng “công ty hạnh phúc”, Apec Group tạo nên một không gian, một môi trường làm việc mà ở đó mọi người cùng chia sẻ chung triết lý vị nhân sinh sâu sắc, cùng nghĩ những điều lớn lao nhưng tập trung từng bước làm những điều cụ thể hàng ngày để phát triển cộng đồng, xã hội, xây dựng đất nước.


Review APEC GROUP

3.0
10 review

31/12/2024
Nhân viên tại Hà Nội

Môi trường ít giao tiếp, thường là ai làm việc người đó và có trao đổi cũng phải căn ke nói bé nếu không sẽ bị kiểm soát nội bộ nhắc nhở

24/10/2024
Nhân viên kinh doanh tại Hà Nội

Công ty đề cao triết lý, ra rả là phụng sự xã hội nhưng thực tế là ngược lại (RV)

22/10/2024
Nhân viên kinh doanh tại Hà Nội

Môi trường làm việc quá độc hại (RV)

Những nghề phổ biến tại APEC GROUP

Bạn làm việc tại APEC GROUP? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo APEC GROUP

APEC GROUP

Click để đánh giá