Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Job Details
Position: Chinese Speaking - Deputy Manager (Front) - Global Business Division - Nonlife Insurance
Job Code: 114452
- Working location: Hoan Kiem District, Hanoi
- Monthly Salary: Negotiation
Responsibility
1. Client Service:
• Review the renewal list for timely reminders to clients
• Offer renewal quotations and new quotations for new clients
• Request the Business Processing Division to issue policies, and endorsements, issue Chinese policies, and send to clients.
• Look for new clients, approach clients, sell insurance and take care of clients
• Create, structure, and manage paper, email files, and other documentation by agreed processes and procedures of Marketing Divisions
• Co-ordinate efforts of all Departments/ Divisions and work as an intermediary on behalf of the Line Management(s)
• Conduct non-life insurance seminars/trainings for both current and potential clients (explain the cover of insurance policy and claim procedure)
• Organize risk management seminars/trainings for existing clients
• Execute risk survey at client’s site as basis for offering quotation and continue following up the recommendations of risk survey, if any
• Check insurance claims to solidify trust and safeguard reputation.
2. Outstanding/ Unclear Premium:
• Update the status of outstanding premiums and follow up the overdue premiums to ensure collecting premiums fully and timely
3. Business Administration:
• Report any unusual problems to Line Management(s)
• Interview potential/prospective clients to get data about their financial resources and discuss existing coverage for business estimation
• Monthly and quarterly Gross Written Premium analysis report, expenses analysis report, Data Checking
• Assist Line Management(s) in finishing the Projection template report, estimated performance report, and other reports assigned by Line Management(s)
4. With concerned departments:
• Cooperate with Claims Divisions:
- Settle the claim smoothly for customers in compliance with the company’s procedure
- Follow up on any pending claim cases
- Organize risk/claim management seminars/trainings, risk survey at client’s site
• Coordinate with the Underwriting Division:
- Work closely with the Underwriting Division for quotation and coverage providing
- Cooperate with the Loss Control Engineer to conduct a risk survey at the client’s site.
• Coordinate with Business Processing Division for operation matters
• Coordinate with other divisions for all related jobs or in close coordination with other divisions for special events organized by The company.
5. Others:
• Update the market trends directly influenced by the company’s business activities.
• Report any unusual problems to Line Management(s) if any.
• Integrate the division’s data, and update the budget.
• Review and follow Reinsurance accounts, which are offered by the other insurance companies, and then refer them to Underwriting Division/Reinsurance Division to approve/check the capacity.
• Translate related documents if any.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
・Education: Bachelor's Degree
・Language: Chinese and English - Business Level
・Experience: At least 3 years of sales management experience in the insurance industry
<Skills> :
o Management skills
o Strong marketing sense.
o Be able to clearly understand working procedures and flow charts.
o Well know all insurance products and be able to explain to clients their coverage
o Be highly aware of the requirement to be professional to provide high-quality service to clients.
o Market research analysis and quantitative skills
o Ability to work independently with less supervision
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 40
- Lương: Cạnh tranh
Thành lập từ năm 2008, Công ty CP dịch vụ hàng hải hàng không Con Cá Heo là công ty chuyên cung cấp dịch vụ logistics toàn diện. Hiện tại, Con Cá Heo sở hữu một đội ngũ chuyên gia và nhân viên hơn 200 người, giàu kinh nghiệm, được đào tạo bài bản; hệ thống 18 văn phòng chi nhánh và văn phòng đại diện phủ khắp các thành phố lớn cũng như các khu công nghiệp trọng điểm của Việt Nam.
Sau hơn 15 năm phát triển, Dolphin được đánh giá là một trong những công ty Top đầu tại Việt Nam nói riêng và khu vực nói chung, cung cấp những dịch vụ giao nhận vận chuyển quốc tế đa dạng, đáng tin cậy và đầy linh hoạt.
Kim chỉ nam cho các hoạt động của Công ty CP dịch vụ hàng hải hàng không Con Cá Heo chính là tinh thần và đặc tính của loài cá heo: “Tốc độ, ứng biến kịp thời, Tinh thần đồng đội, Tận tâm giúp đỡ, Luôn thân thiện và Hiền hòa” với khẩu hiệu “SPEEDY WITH BEST CARE”.
Chính sách bảo hiểm
- Được đảm bảo đầy đủ các chế độ bảo hiểm xã hội, y tế theo luật Việt Nam;
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn 24/24, bảo hiểm sức khỏe;
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch nghỉ mát hằng năm
- Các hoạt động văn hóa tập thể
- Hoạt động teambuilding
Lịch sử thành lập
- Ngày 10/1/2008, Dolphin Sea Air Services Corp. thành lập tại TP Hồ Chí Minh, chuyên cung cấp dịch vụ Xuất/ Nhập khẩu hàng lẻ (LCL), vận tải kết hợp đường
- Năm 2009, Thành lập Chi Nhánh tại Hà Nội
- Năm 2010, Thành lập Chi Nhánh Hải Phòng. Chuyển trọng tâm cung cấp dịch vụ gom hàng sang dịch vụ giao nhận vận tải toàn diện
- Năm 2013, Thành lập Văn phòng đại diện tại Thái Nguyên, Nha Trang, Nam Định, Bình Dương
- Năm 2015, Thành lập Văn phòng Bắc Ninh
- Năm 2016, Thành lập Văn phòng Bắc Giang, Quảng Ngãi, Hải Dương
- Năm 2018, Thành lập Văn phòng Hà Nam
- Năm 2019, Thành lập Văn phòng Vũng Tàu
- Năm 2022, Thành lập Chi Nhánh Đà Nẵng
Mission
Mang sứ mệnh trở thành những chiến binh luôn giữ vững tinh thần và phát huy đặc tính của loài Cá Heo; luôn phục vụ đối tác và khách hàng chu đáo hơn cả mong đợi.