Mô tả công việc
1.Assets Management
- Create fixed assets code on SAP & run monthly depreciation cost
- Complete all reports for monthly fixed assets & other reports as required
- Prepare yearly document for annual physical count for fixed assets
- Review and update SOP related assets management
- IFRS 15: Revenue Recognition, control list contracts of IFRS15
- IFRS 16 (Leasing): Submit to Regional & Control each of contract to make sure recorded correctly & completely
2.Control PnL Division
- Coordinate with related departments to make annual budget of division (at least 2 times a year)
- Calculate data for invoice, upload COGS and settle sales order of Provider
- PPT Profitability & TM1 monthly reporting of Provider
- Divisional result analysis & activities controlling
3.Controlling General
- Support forecasting and goal setting/ review processes
- Monitor cost development and identify unfavorable cost trends
- Assist the CO team in controlling expenses; tracking against targets, coordinate and implement of all measures required to safeguard sales and profitability of the company
- Actively support the improvement of the Controlling system
4.Control Purchasing Price
- Maintain new purchasing prices of Trading Goods & Spare Parts Tradings
- Calculate cost impact of new purchasing price and control purchasing price of Trading Goods, Spare Parts Tradings
5.Others tasks
- Support changes with respect to SAP and non-SAP related Controlling processes affecting Production, Sales and Central department
- Revise & issue new SOP related main Job
- Other ad-hoc requirement
Yêu cầu công việc
- Bachelor Degree of Accounting, Economics and Finance
- At least 1-2 years working experience in Budgeting and Forecasting, Analysis, General Accounting and Assets Management.
- Deeply understand VAS and IFRS
- Working experience in FDI Company is a plus
- Advanced knowledge/skills in MS Excel
- Good command of English (both speaking & writing)
- Good knowledge of SAP
- Analytical, communicative & hard-working
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary, attractive health care package
- Diversity in multinational working environment
- European professional working style
- Lunch & bus provided by company
- Business and production activities in the health and healthcare industry - one of the sustainable development and very hot industry.
Công ty Cổ phần Dược phẩm ECO (ECO Pharma) được thành lập năm 2008, hoạt động trong ba lĩnh vực chính là Nhập khẩu ủy thác và Phân phối thuốc, thực phẩm chức năng, Hệ thống nhà thuốc bán lẻ.
Hàng chục triệu khách hàng, hàng trăm bệnh viện, hàng ngàn nhà thuốc trên toàn quốc đã và đang tin dùng các thuốc đặc trị chất lượng, các sản phẩm chăm sóc sức khỏe cao cấp do ECO Pharma nhập khẩu và phân phối.
Các danh hiệu chúng tôi: Top 500 doanh nghiệp tư nhân lớn nhất Việt Nam 2014, vị trí thứ 7 Top 500 doanh nghiệp tăng trưởng nhất Việt Nam 2015, Doanh nghiệp văn hóa UNESCO; Hệ thống nhà thuốc trong nước đầu tiên đạt cả ba chứng nhận của Tổ chức Y tế Thế giới: WHO – GSP (thực hành tốt bảo quản thuốc), WHO – GDP (thực hành tốt phân phối thuốc), WHO – GPP (thực hành tốt nhà thuốc); Hệ thống quản lý chất lượng 9001:2008 do Tổ chức TUV (Đức) cấp và hàng loạt các giải thưởng, chứng nhận có giá trị khác.
Review ECO PHARMALIFE., JSC
Môi trường thoải mái, đc đi trễ giới hạn thời gian quy định, cuối giờ bù lại số phút đi trễ là vẫn đc tính lương đầy đủ (RV)
Môi trường tưởng chừng êm ả lắm, nhưng ẩn bên trong là đấu đá
Lương cao nhưng quy trình làm việc rối rắm (RV)