Mô tả công việc
1. To promote and maintain effective communications between all food producing areas.
2. To check daily production charts against house count and expected business. Adjust estimate of the daily flow of business if necessary eliminating over production and waste.
3. To constantly check and expedite food service during all meal periods to ensure food meets our portion control and quality standards. Follow-up
and update use records.
4. To maintain and supervise good practices in all food production areas, strictly enforcing our ‘Clean as you go’ policy throughout all reach-ins, walk-ins, freezers, machinery and other equipment. Establish systems and methods of operation to ensure cleanliness and hygiene in all back of house areas to standards set as cost effectively as possible.
5. To achieve departmental standards and goals, maintain a safe working environment with a follow-up by repair order.
6. To aid in cross training and development of all food production employees within your area.
7. To ensure that all associates are punctual for work shifts.
8. To assign schedules and supervise all production in all kitchen areas.
9. To communicate any problems with outlets to the affected department head and the Executive Sous Chef or Executive Chef for follow-up.
10. To participate and follow up on taste panels.
11. To check inventories to see proper storage and rotation of stock.
12. To closely follow up to see the cost for banquet event orders are properly break downed.
13. To check staff restaurant menu for quality, quantity and adherence to menu cycle.
14. To ensure that all staffs adhere to all fire, health and safety procedures.
15. To be responsible for the administration of the disciplinary and grievance procedures as laid down by the Hotel, ensuring the proper attitude, appearance and discipline of associates.
16. To select and interview staff in conjunction with the Executive Chef and the Human Resources Department when necessary.
17. To ensure that all buffet set-ups are professional, appealing to the eye and constantly replenished.
18. To lead by example with a hands-on approach and demonstration when coaching.
19. To establish appropriate training for all kitchen staff to achieve departmental standards and goals and to assist in personal and professional development.
20. To promote good internal departmental relations.
21. To liaise with F&B outlet managers to establish their requirements and discuss operational problems.
22. To apply SOPs as a way of improving service and standards within the Food and Beverage and kitchen department.
23. To attend the following meetings:
- Food and Beverage weekly meeting
- Weekly meeting with Executive chef and all Sous chef
- Monthly kitchen meeting
- Staff meeting when necessary
- Daily production meeting
24. Perform all other reasonable tasks as requested by Management board
Quyền lợi được hưởng
- 2 months of probation with full salary & service charge.
- Team building activities.
- Annual Summer Outing/Health checkup
- Accident insurance 24/24
- Uniform, Laundry service is provided by Hotel
- Delicious and nutritious meal at Hotel's Staff Cafeteria
- International working environment and friendly teammates.
- Other benefits according to Company's policy.
Yêu cầu công việc
1. At least five years’ experience as a Chef De Partie in a related cuisine in high volume five-star hotels.
2. Diploma in Culinary or equivalent required; Bachelor’s Degree as an advantage.
3. Certifications as required to comply with local and state laws.
4. Extensive knowledge of food handling and sanitation standards.
5. Experience in high volume operation and menu composition.
6. Excellent management and leadership skills
7. Good training and coaching skills
8. Knowledge of purchasing, inventory controls, supplies and equipment
Yêu cầu hồ sơ
02438315000 máy lẻ 3040
The Coffee House được ông Nguyễn Hải Ninh thành lập vào năm 2014. Trước đó, cùng với bạn của mình là Đinh Nhật Nam, ông Ninh cũng đã từng thành lập chuỗi cà phê Urban Station. Đến năm 2017, chuỗi cửa hàng cà phê đã mở rộng với sự xuất hiện của 60 cửa hàng tại khắp Thành phố Hồ Chí Minh.
Năm 2018, The Coffee House đứng vị trí thứ hai trên thị trường chuỗi cà phê Việt Nam về doanh thu, sau Highlands Coffee và thứ tư về lợi nhuận (sau Highlands Coffee, Starbucks và Phúc Long). Tháng 7 năm 2021, The Coffee House tiếp tục thay đổi CEO sang cho Lê Bá Nam Anh. Tuy nhiên không bao lâu sau đó vào năm 2022, CEO cho chuỗi cửa hàng tiếp tục được thay thế bởi ông Ngô Nguyên Kha. Trong giai đoạn đại dịch COVID-19, The Coffe House bắt đầu có xu hướng đi chậm lại khi từ 735 tỷ đồng vào năm 2020 xuống còn 475 tỷ đồng năm 2021. Thậm chí, tính lũy kế lỗ của 3 năm 2019 đến năm 2021, doanh nghiệp đã thiệt hại 434 tỷ đồng. Tháng 10 năm 2021, một cửa hàng Signature ở quận 3, thành phố Hồ Chí Minh đã phải đóng cửa. Mặc dù vậy, đến tháng 1 năm 2023, The Coffee House đứng thứ hai tại Việt Nam về số lượng cửa hàng với 152 cửa hàng chỉ sau Highlands Coffe với 597 cửa hàng.
Review The Coffee House
Bạn sẽ được làm cả 3 vị trí lobby, sachier, barista thế nên trau dồi được rất nhiều kỹ năng: pha chế, set up, thu ngân, giao tiếp với khách hàng...)(rv)
Quy trình làm việc chuyên nghiệp, có lợi cho những người muốn học hỏi để tự mở quán hay theo đuổi FnB)(rv)
- Đồng nghiệp, sếp dễ tính - teambuilding hàng tháng