Mô tả công việc
• Registers and rooms all arrivals according to established procedures
• Maintains intimate knowledge of departmental standards and procedures
• Performs check in, check out, room change procedures and ensures all data are fully entered correctly into the hotel systems in accordance with reservation
• Maintains cashier float and ensures accurate daily report of all money received/sent
• Cashes hotel guest’s personal and travellers checks and assists with currency exchange
• Keeps abreast of all modifications to accounting policies and procedures
• Responsible and attends to guest’s safety box use at all times
• Knowledgeable of all special promotion and procedures for programs such as; Seasonal Packages, Frequent Flyers Programs, and also Intercontinental Hotels Group Loyalty programs.
• Attends to guest complaints, inquiries and requests; escalates problems to supervisor/Assistant Manager if he/she is unable to assist
• Is familiar with other Intercontinental Hotels and Resorts so that guest indicating any next destination on the registration card can be “sold” an onward booking to another InterContinental Hotels
• Does everything possible to ensure that the guests depart the hotel with a high level of satisfaction
• Performs audit balances and prepares all works for audit in an orderly fashion
• When on night shift, checks night report and prepares morning report, along with all necessary preparations for guest arrivals
• Maintains comprehensive knowledge of standard reservation procedures including correct use of forms, reading telex, e-mail, messages, and how to interpret availability sources within the reservation systems
• Maintains exemplary deportment standards of behavior, appearance and attitude as expected in an IHG Brand
• Takes personal interest and pride to ensure that the guest service work area is kept clean and in an orderly state at all times
• Strives to maintain the high standards of the hotel for all guests with special attention to IHG Loyalty Program members and other VIP’s
Quyền lợi được hưởng
Social Insurance as law
Bao Viet Health insurance for personal and family
24/7 Accident Insurance
Rest & Relaxation Allowance
Relocation assistance
Repatriation allowance
Home Leave allowance
Housing, uniform, meal, and transportation are provided by the resort
Gym room
Yêu cầu công việc
High School or Vocational Certificate in Hotel Administration, Hotel Management or equivalent
2. Service years in the field:
1-year experience in guest/customer service, or an equivalent combination of education and experience.
3. Knowledge and skills:
Strong communication skills when interacting with others; demonstrated ability to effectively interact with customers, employees and third parties that reflects highly on the hotel, the brand, and the Company.
Able to read and write English
Proficient in the use of Microsoft Office and Guest Services related System
4. Language: English and Vietnamese
Yêu cầu hồ sơ
- Resume
- Certificates related to applied position
- Phone: 091 906 5846 - 091 909 6325 (Human Resources)
The Coffee House được ông Nguyễn Hải Ninh thành lập vào năm 2014. Trước đó, cùng với bạn của mình là Đinh Nhật Nam, ông Ninh cũng đã từng thành lập chuỗi cà phê Urban Station. Đến năm 2017, chuỗi cửa hàng cà phê đã mở rộng với sự xuất hiện của 60 cửa hàng tại khắp Thành phố Hồ Chí Minh.
Năm 2018, The Coffee House đứng vị trí thứ hai trên thị trường chuỗi cà phê Việt Nam về doanh thu, sau Highlands Coffee và thứ tư về lợi nhuận (sau Highlands Coffee, Starbucks và Phúc Long). Tháng 7 năm 2021, The Coffee House tiếp tục thay đổi CEO sang cho Lê Bá Nam Anh. Tuy nhiên không bao lâu sau đó vào năm 2022, CEO cho chuỗi cửa hàng tiếp tục được thay thế bởi ông Ngô Nguyên Kha. Trong giai đoạn đại dịch COVID-19, The Coffe House bắt đầu có xu hướng đi chậm lại khi từ 735 tỷ đồng vào năm 2020 xuống còn 475 tỷ đồng năm 2021. Thậm chí, tính lũy kế lỗ của 3 năm 2019 đến năm 2021, doanh nghiệp đã thiệt hại 434 tỷ đồng. Tháng 10 năm 2021, một cửa hàng Signature ở quận 3, thành phố Hồ Chí Minh đã phải đóng cửa. Mặc dù vậy, đến tháng 1 năm 2023, The Coffee House đứng thứ hai tại Việt Nam về số lượng cửa hàng với 152 cửa hàng chỉ sau Highlands Coffe với 597 cửa hàng.
Review The Coffee House
Bạn sẽ được làm cả 3 vị trí lobby, sachier, barista thế nên trau dồi được rất nhiều kỹ năng: pha chế, set up, thu ngân, giao tiếp với khách hàng...)(rv)
Quy trình làm việc chuyên nghiệp, có lợi cho những người muốn học hỏi để tự mở quán hay theo đuổi FnB)(rv)
- Đồng nghiệp, sếp dễ tính - teambuilding hàng tháng