The company:
Sucafina is the leading sustainable Farm to Roaster coffee company, with a family tradition in commodities that stretches back to 1905. Today, with more than 1,400 employees in 34 countries, we help stakeholders worldwide to find the perfect coffee solutions. We embed technology, innovation, and sustainability throughout the supply chain, creating shared value for all by Investing in Farmers, Caring for People, and Protecting Our Planet. For more information, visit www.sucafina.com.
What are we looking for:
We are looking for entrepreneurs, techies, passionate, eager to learn, humble, with a positive attitude and a high level of integrity People. Flexible and willing to take challenges, work and live in coffee-producing countries, People who want to build expertise and a career in the coffee business and are ready to go the extra mile.
What we offer:
We offer within our pleasant family environment, great opportunities to learn and grow, we offer challenges and exposure to multicultural environments, on-merit base compensation, and free coffee around the clock!
Job Description
Responsible assisting trading desk in inputting purchase and sale contracts on system accurately with countersignatures; inputting & allocating market price correctly to contracts & ensuring daily reconciliation.
- Compose and input purchase and sale contracts accurately on system according to requests from traders;
- Ensure contracts are duly signed and countersigned by counterparties in due time and have them uploaded on system;
- Become expert in costing, contract terms, trading limits to be able to support traders to manage trading position;
- Assist reconciliation process with logistics team on projection, compliance team on onboarding process, risk team on trading limits and escalate to trading;
- Compare counterparties’ contracts/confirmations with SUCAFINA records.
- 1 year working experience.
- Experience in coffee trade logistics is a plus.Customer-facing experience or knowledge about coffee is a plus
- Hard-working
- Ability to work independently
- Eager to learn/adapt to new knowledge
- Computer competency
TH Group được thành lập dưới sự tư vấn tài chính của Ngân hàng TMCP Bắc Á. Ngân hàng được thành lập từ năm 1994 tại tỉnh Nghệ An, Việt Nam. Ngoài các lĩnh vực ngân hàng và tư vấn tài chính, Bắc Á Bank còn đầu tư vào các lĩnh vực khác như khai thác mỏ quặng, Cement, lâm nghiệp, thủy điện, bất động sản,… đặc biệt là dự án quy mô lớn trong công nghiệp chăn nuôi bò sữa và chế biến sữa – một dự án được cho là lớn nhất Đông Nam Á hiện nay trong ngành công nghiệp sữa với quy mô vốn lên đến 1.2 tỷ USD.
Định hướng phát triển của TH Group là “ trở thành một Tập Đoàn hàng đầu Việt Nam cung cấp sản phẩm sạch, tinh túy từ thiên nhiên bằng sự kết hợp giữa tự nhiên và đẵng cấp công nghệ cao” . Đó là các sản phẩm Sữa tươi sạch, tinh túy được cung cấp từ hệ thống Trang trại chăn nuôi Bò sữa tập trung quy mô công nghiệp với sự hoàn hảo của quy trình chăn nuôi bò theo công nghệ hiện đại nhất thế giới; ngoài ra còn có các sản phẩm rau, củ, quả… được sản xuất trong điều kiện môi trường sạch tự nhiên, đang là mối quan tâm hang đầu của nhiều người dân hiện nay.
Công ty CP Chuỗi Thực Phẩm TH là một thành viên thuộc TH Group, đang xây dựng hệ thống phân phối chuyên nghiệp nhằm mang đến tay người tiêu dùng những sản phẩm sạch nói trên, được bảo quản trong điều kiện an toàn nhất, giúp đảm bảo sức khỏe cho cộng đồng.
Review Thực Phẩm TH
Môi trường thân thiện và đồng nghiệp luôn hỗ trợ nha (ID)
Văn hóa làm việc tốt, kỷ luật lao động chặt chẽ (ID)
Hệ thống bán hàng chuyên nghiệp, môi trường làm việc tốt (ID)