Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Summary:
This role is responsible for supporting Product Marketing Managers to translate business and marketing objectives into strong product portfolio to meet the needs and preferences of customers and maximize profitability. This role also assists Product Marketing Managers in the identification of emerging consumer trends and partner with Product Innovation to create a pipeline of delicious, good value for money, profitable, branded products that address key opportunities.
Key Accountabilities:
Product Portfolio Management
- Analyze sales data and market research to build understanding of competitors’ activities, customers’ need & preferences, support Product Marketing Managers to propose interventions, develop strong product portfolio to deliver sales target, increase customer satisfaction and loyalty.
- Assist in developing product roadmap and menu management to ensure they align with the overall product strategy and brand positioning.
- Regularly review the menu, consolidate, and analyze performance of individual products and the overall product mix to propose which products to keep, which to replace, and which to add to optimize sales and profitability
Commercial
- Assist in building plans, calendars, and budgets for all product categories including product positioning, target audience identification, pricing strategies.
- Understand competitors’ activities, customers’ need & preferences based on sales data and market research, propose value proposition for all product categories to drive commercial success, achieve profitable product, category, and market share growth.
- Coordinate product specific marketing campaigns, track and analyze product campaign effectiveness, utilizing metrics and analytics tools, and provide recommendations for continuous improvement.
Cross-functional Collaboration
- Build and maintain strong relationships with key stakeholders, including internal teams, external vendors, and industry partners, to support product marketing initiatives
- Ensure Product Innovation team is briefed to deliver right variety of products that deliver to our product experience goals
- Work closely with Supply Chain to ensure Beverage products provided by vendors are in accordance with the product strategy, quality standards, and customer expectations.
- Collaborate with Supply Chain to provide insights on market trends, emerging ingredients or materials, and changes in customer preferences for sourcing decisions.
Consumer Market Understanding
- Understand competitors' products, marketing strategies, target audience, positioning within the market to identify market gaps or opportunities
- Stay abreast of industry trends, market dynamics, changes in consumer behavior and regulatory requirements related to food and merchandise and incorporate relevant insights into marketing strategies and product development efforts.
Yêu Cầu Công Việc
Experience:
- 04+ years of experience in multi-unit retail, restaurant, food & beverage industry, with an emphasis on Beverage products.
- Experience across consumer insights, product marketing, product development, store marketing.
- Proven track record of building strong product portfolio and driving business results.
- Have a good understanding of the retail industry, including trends, consumer behavior, and best practices for visual merchandising.
Knowledge of:
- Profit & Loss Statements
- Planning, Budgeting, Marketing ROI Analysis
- Category Management, Portfolio Management
- Pricing Management
- Product Development, Insight Generation, Concept Development
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
WinCommerce vận hành nền tảng bán lẻ thương mại hiện đại tạp hóa lớn nhất trên toàn quốc tại Việt Nam thông qua chuỗi siêu thị WinMart và chuỗi siêu thị mini WinMart+. WinCommerce cũng sở hữu WinEco – thương hiệu rau củ quả lớn nhất Việt Nam chỉ có mặt tại các điểm WinMart và WinMart+.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHXH, BHTN, … theo quy định của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm Bảo Việt
Các hoạt động ngoại khóa
- Trao gửi yêu thương 8/3
- Year end party
- Halloween “lễ hội ma quái”
Lịch sử thành lập
- Năm 2010, Công ty CP Dịch vụ Thương mại Tổng hợp Wincommerce được thành lập.
- Năm 2021, Công ty khai tài khoản các cửa hàng WinMart+ và đạt được một số thành tựu Vật chất trong hoạt động kinh doanh.
- Năm 2022, Công ty tiếp tục phát triển và đóng góp vào việc phát triển tổng hợp dịch vụ thương mại chuyên ngành.
- Hiện tại, Công ty CP Dịch vụ Thương mại Tổng hợp Wincommerce tiếp tục hoạt động và phấn đấu để ngày càng phát triển và cung cấp các dịch vụ chất lượng cho khách hàng.
Mission
Cung cấp cho khách hàng trải nghiệm mua sắm an toàn và tiện lợi hàng ngày. Họ hướng dẫn các công việc đáp ứng mọi nhu cầu mua sắm của khách hàng thông qua các cửa hàng WinMart và WinMart+.
Review WINCOMMERCE
Môi trường làm năng động, phù hợp cá nhân chưa lập gia đình, làm gắn bó lâu dài, kpi hơi cao (ID)