Việc làm Sakos

Cập nhật 21/11/2024 11:15
Tìm thấy 4 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty CP Sakos
HCM - Ecommerce Conversion Rate Optimization Manager
Sakos
35 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 14/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 14/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

I. JOB BRIEF:

The Ecommerce Conversion Rate Optimization Manager will be responsible for analyzing Ecommerce platforms data, identifying areas for improvement, and implementing strategies to increase conversion rates. The ideal candidate will have a strong analytical mindset, a deep understanding of SEO, user behavior, and a passion for improving website performance.

II. DETAILED JOB DESCRIPTION:

1. Results measurement

Results for this position are measured in

• Revenue in absolute value by channel

• Year on year growth by channel

• Onsite Rate: Bounce Rate, Abandon Browsing Rate, Abandon Cart Rate, Conversion Rate, Retention Rate.

• Churn rate

• Site traffic by channel

• Customer acquisition

2. Responsibilities

• Data Analysis: Delve into analytics data to identify user behavior patterns and areas of the website where users drop off or fail to complete desired actions. Use tools like Google Analytics, heatmaps, and A/B test results to gather insights.

• User Research: Understanding the target audience is crucial. Conduct user surveys, and customer feedback analysis to gain insights into user preferences, pain points, and motivations.

• A/B Testing: Run controlled experiments to determine the best performing experiences to continuously improve the website and app for Ocado customers.

• Ecommerce platforms (Website, Mobile, Application) Optimization: Based on data and test results, make recommendations and implement changes to the platform's design, content, layout, and functionality to improve user experience and increase conversions.

• Content Optimization: Focus on improving the clarity and persuasiveness of platform content, ensuring that it resonates with the target audience and encourages action.

• Conversion Funnel Analysis: Analyze the various stages of the conversion funnel to identify bottlenecks and areas that can be streamlined to increase the conversion rate.

• Multivariate Testing: In addition to A/B testing, conduct multivariate tests to assess how multiple elements interact and impact conversions.

• Continuous Monitoring: Continuously monitor platform performance, adapt to changes in user behavior, and make iterative improvements.

• Reporting and Communication: Regularly report on the results of their efforts, providing insights and recommendations to stakeholders, such as marketing teams and web developers.

• Develop a personalized experience: Using data and technology to ensure a relevant and personalized experience to ecommerce’s new and existing customers.

• Stay up-to-date with industry trends and practices.

Yêu Cầu Công Việc

• 3-5 years of relevant professional experience with proven working experience in similar role

• Experience in conversion rate optimization for e-commerce

• Excellent ability to analyze data and propose commercial objectives

• Knowledgeable of analytical tools for funnel and search measurement (Google Analytics, MixPanel, HotJar, ContentSquare, etc.)

• An understanding of e-Commerce UX, content and development projects, and intuitive knowledge of how users interact and shop in a digital environment

• Able to lead a team and drive new processes for efficiency

• Proven (content) team management experience. Able to build a team, help it perform and foster a positive team culture

• Ability to manage multiple projects and changing priorities effectively

• Fluent in Vietnamese, proficient in English

• Flexible & collaborative attitude, excited about a fast-paced start-up environment

• Ability to conceptualize ideas and create processes, tools & templates independently

• Ideally Ecommerce experience or at least strong knowledge & understanding

• Strive for impact and high performance. Hunger for success with a commitment to getting things done

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
189 Dương Bá Trạc, Quận 8, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 40
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
370A Lê Văn Sỹ, Phường 14, Quận 3, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

SAKOS là thương hiệu sản xuất sản phẩm hành lý (balo, vali, cặp, túi…) hàng đầu Việt Nam được chuyển nhượng độc quyền bởi Sakostyle (USA). Gần 30 năm trên hành trình mang sản phẩm chất lượng Mỹ đến với người Việt, ngoài để lại dấu ấn sâu sắc trong lòng người tiêu dùng, SAKOS còn là đối tác tin cậy của các doanh nghiệp trong nước và Quốc tế.

Công nghệ sản xuất hiện đại, đổi mới liên tục kết hợp với chất liệu cao cấp được tuyển chọn từ các đối tác uy tín hàng đầu thế giới khiến sản phẩm của SAKOS đạt đến độ hoàn mỹ. Đội ngũ thiết kế sáng tạo, dày dặn kinh nghiệm luôn sẵn sàng cho ra đời những bộ sưu tập độc đáo, tiện lợi với phong cách thời trang dẫn đầu.

Hơn 800 cửa hàng, đại lý phân phối khắp cả nước, chính sách hậu mãi uy tín với dịch vụ chăm sóc khách hàng tận tâm, SAKOS hi vọng sẽ mang đến cho người tiêu dùng những trải nghiệm mua sắm tuyệt vời.

Những nghề phổ biến tại Sakos

Bạn làm việc tại Sakos? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Sakos

Sakos

Click để đánh giá