Mô tả công việc
Working location: Flemington Tower, 182 Le Dai Hanh, District 11, HCMC
Core job responsibilities:
*Payment process:
• Check documents (3-way matching, adequate approvals) prior to posting invoices into ERP system. Ensure adequate documents, approvals per contract/company policies and valid invoices per current local tax regulations.
• Discuss payment issue with departments and line manager. Keep track and closely follow up and solve issue within 15 days. Investigate the roof cause and propose solutions / corrective and preventive actions.
• Record qualified payment requests into ERP system with correct, appropriate general ledger account number per VAS and GAAP. Capable of dealing with departments on payment issue and following up issue to avoid long pending issue. Settle payments to vendors & CTE claims to employees on invoice due date timely.
• Process payments to vendors and employees timely based on weekly payment cycle. Ensure payments to be processed into correct beneficiary’s bank information. Highlight overdue payments to line manager.
• Review Aging report monthly and make sure invoices are being processed within processing timeline. Provide the proper justification and explanations for the case of long outstanding.
• Propose initiatives to improve and enhance the efficiency and effectiveness of current process and procedure.
• Manage original hardcopy of payment documents and avoid the case of loss or missing payment documents.
• Prepare KPI report monthly and review late payment cases and propose control actions to improve team performance.
• Assist internal, external audit and other ad-hoc when required.
*Month-end closing:
• Assist month-end closing with payable account reconciliation.
• Explain the movement of relevant accounts and provide the reasons of variances. Ensure to save sufficient reports/documents/reconciliation evidence monthly.
• Follow up with IT team to solve ERP related issues during closing immediately.
Yêu cầu công việc
• Bachelor Degree in Finance/Accounting (or ACCA preferred).
• Working experience at Senior role: 4 years, preferably at international environment.
• Very high detail-oriented, discipline, especially capable of working under high pressure and workload.
• Straightforward, honesty and integrity.
• Good communication skills with stakeholders.
• Problem solving and result oriented skills.
• Intermediate to advance computer software skills.
• Good at excel spreadsheet, English.
Quyền lợi được hưởng
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Là đơn vị tiên phong dẫn dắt thị trường bất động sản Việt Nam nói chung và TP Hồ Chí Minh nói riêng từ năm 1995, CÔNG TY TNHH ĐẦU TƯ & XÂY DỰNG ĐỊA ỐC VẠN PHÚC đã có hơn 22 năm phát triển bền vững. Hiện nay, đây là một trong những đơn vị uy tín nhất trong lĩnh vực quy hoạch – đầu tư – phát triển bất động sản tại TP HCM với quỹ đất sạch lên đến 400ha.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo quy định.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building,
- Dã ngoại
- Giải trí...
Lịch sử thành lập
-
Là đơn vị tiên phong dẫn dắt thị trường bất động sản Việt Nam nói chung và TP Hồ Chí Minh nói riêng từ năm 1995
Mission
- Với tiềm lực tài chính vững mạnh, Tập đoàn Đại Phúc đã, đang và sẽ không ngừng lớn mạnh và trở thành một trong những công ty hàng đầu trong lĩnh vực đầu tư kinh doanh bất động sản tại Việt Nam.