Mô tả công việc
• Develops system to account for financial transactions by establishing a chart of accounts;
• Definines bookkeeping policies and procedures for foreign entities (EU/UK/US Entities)
• Supports to do filing tax (global tax);
• Maintains subsidiary accounts by verifying, allocating, and posting transactions;
• Balances subsidiary accounts by reconciling entries;
• Maintains general ledger by transferring subsidiary account summaries;
• Balances general ledger by preparing a trial balance; reconciling entries;
• Maintains historical records by filing documents;
• Prepares financial reports (export from system);
• Complies with federal, state, and local legal requirements by studying requirements; enforcing adherence to requirements; filing reports; advising management on needed actions;
• Reviews periodic accounts and supports accounting related issues of other offices;
• Other tasks assigned by Financial Controller;
• Reviews supporting documents and make payment requests in the system;
• Reviews Financial Statements from local accountant to ensure the accuracy of the FS.
Yêu cầu công việc
• Must have a Bachelor's Degree in Accounting, Finance, or related field;
• +4 years experience in Accounting;
• Have experience in bookkeeping for foreign companies (UK/US company is big plus)
• Have understanding of IFRS
• Understanding of UK/ EU tax filing procedures and regulations is a big plus
• Advanced Microsoft Excel skills;
• Highly organized, with a focus on attention to detail;
• Strong organization and problem-solving skills;
• Excellent verbal and written communication skills;
• Intermediate - Upper Intermediate level of English (written & spoken).
Quyền lợi được hưởng
• Competitive compensation depending on experience and skills;
• Private Insurance;
• Individual career path;
• Comfortable workplaces with the most up-to-date equipment;
• Our own chefs make delicious breakfasts, lunches and desserts for the whole team;
• Convenient office location near West lake;
• High energy, international and innovative team;
• Annual assessments;
• Flexible working time;
• Optional business trips;
• Monthly team outing;
• Football, ping-pong and table football teams inside the company.
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.