Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
1. Job Overview
Financial accounting / Payable accounting
2. Key responsibilities and accountabilities:
2.1. Receive and check the accuracy and legality of the invoice following the requirements from the regulation and internal policy.
· Make sure that the company name, tax code, and company address of each invoice are corrected
· Check the description in invoices, the VAT tax rate to match the nature of the transaction, be legal and deductible
· Contact the supplier for the illegal invoice, and follow up until receiving the accurate invoice
· Make sure that all invoices are recorded in the Tax system of the Government
· Verify the supplier to avoid processing the invoice for block suppliers from the tax department.
2.2. Collect the supporting document and follow up with the end-user to get the full set of supporting documents. Ensure that all supporting documents follow company policy and tax regulations. They should be accurate and clearly describe the nature of the invoice.
2.3. Prepare the direct posting form (provide the account number and cost center) for non-PO transaction
2.4. Prepare the documents to support weekly payment to the supplier on time and accurately
2.5. Work with the Share Service Center team (Colombo - Sri Lanka) to make sure cost properly and accurately classification
2.6. Review GRIR, track GRIR report, and work with the Procurement team and end user to collect invoices
2.7. Prepare monthly VAT report.
2.8. Call vendors to verify the change/new creation of the vendor master for Internal Audit purposes
2.9. Filing AP documents and contracts
2.10. Support to work with External Audit & Tax Audit to ensure a smooth audit.
2.11. Assist in implementing appropriate processes and guidelines to ensure compliance with IFRS, and VAS requirements.
2.12. Other tasks and responsibilities as assigned
2.13. Adhere to Company quality systems
2.14. Adhere to Company Safety Rules
3. Organization Structure:
3.1. Main interaction:
3.1.1. Camso Vietnam:All of departments
3.1.2. Regional / Global Camso: SSC & Corporate Finance team
3.1.3. External: Audit firm / Tax office / Finance & Accounting Department of suppliers & customers
3.2. Supervisor: No
Yêu Cầu Công Việc
4. Education and working experience required
4.1. Education: Bachelor's degree in Accounting or Finance
4.2. Experience:
4.2.1. Professional experience: Prefer 1 year of experience in Accounting or Financial
4.2.2. Leadership experience: N/A
5. Competencies required
Technical knowledge
- Local Accounting & IFRS
- Tax
Skills
- Analytical
- Organizing & planning
- Multi-tasking
6. Prerequisites for the assignment
Language Intermediate communication in English (verbal and written)
MS Office and other applications
- Proficient in Microsoft Office Word and Excel
- SAP
Others:
- Eager to get the job done, exceeding expectations
- Strong work ethic: High integrity and honesty
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.