Việc làm TCL (VIỆT NAM)

Cập nhật 16/12/2024 14:33
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH ĐIỆN TỬ THÔNG MINH TCL (VIỆT NAM)
TV or AC Product Manager (Product Sales/Product MKT)
TCL (VIỆT NAM) 3.7★
3 đánh giá 163 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 05/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/01/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

This position is reponsible for Tivi or Air Conditioner category.

The job holder is responsible for supporting business development, participating in every work detail to support the PM director to process and take action of delivering and implementing product business strategy, formulating sales (SI/SO) guidelines, managing the product lifecycle, and integrating the functional departments to ensure the implementation of the business strategy and management execution to get results.

Main responsibilities:
1. Product business strategy formulation: manage sales strategies in the region, formulate sales (SI/SO) guidelines; Execute and implement various functional management strategies based on strategic coordination; TOP channel customer sales management to support the branch's annual business goals
− PSI management & process; close working with related departments for problem identification and solutions provision
− Tracking target implementation and pushing target achievement
− Survey and analyze market insight (including products, price, competition, channels, consumption, etc.), demonstrate the output to relevant stakeholders
− Collect information from the regions, grasp the customer's situation, and participate in the customer’s policy draft and action.

2. Product operation:
− Manage product lineup activities, develop product plans and drive execution, market benchmarking
− Manage new product launches and product transitions for the product area involving other departments as required
− Formulate core channel breakthrough strategies and implement them
− Utilize the product assortment to actively promote product areas at trade/consumer shows within the brand’s and TCL’s objectives and guidelines
− Monitor and steer stock availability of products
− Manage and resolve product queries to ensure correct information is supplied to the sales force and other departments as required
− Formulate and manage retail SO strategies for key models
− Product portfolio and planning, technical support for branches
− Work closely with the training teams to promote internal and external training activities with key focuses on the product area
− Create and manage product features and descriptions to enable sales and marketing departments to create documentation and collateral
3. Relationship:
− Closely working with HQ for product management
− Build and maintain positive and productive relationships with key stakeholders
− Facilitate cooperation with Marketing, Sales, Planning & Logistic Departments

Yêu Cầu Công Việc

− 3 – 5 years of experience in Product Sales or Product Marketing experience

− Product Management experience
− Strong product management work process
− Familiarity with market
− Fluent communication skill in English or Chinese (verbal and written) is a must
− Experienced professional with a full understanding of specialized areas; resolves a wide range of issues in creative ways
− Works on problems of diverse scope where analyzing data requires evaluating identifiable factors. Demonstrates good judgment in selecting methods and techniques for obtaining solutions
− Supervises mentoring and coaching for team members
− Bachelor's degree, or Master's degree;

Thông tin khác

  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY TNHH ĐIỆN TỬ THÔNG MINH TCL (VIỆT NAM)
TCL (VIỆT NAM) Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Số 26 VSIP II-A, Đường số 32, Khu công nghiệp Việt Nam - Singapore II-A, Thị trấn Tân Bình, Huyện Bắc Tân Uyên,

TCL là thương hiệu điện tử tiêu dùng hàng đầu toàn cầu về màn hình hiển thị, TV, điện gia dụng và thiết bị di động. Được thành lập năm 1981, TCL sở hữu các trung tâm sản xuất, các trung tâm nghiên cứu và phát triển trên toàn thế giới, đồng thời kinh doanh các sản phẩm và dịch vụ tại hơn 160 quốc gia.

Tại CÔNG TY TNHH ĐIỆN TỬ THÔNG MINH TCL (VIỆT NAM), chúng tôi tận tâm cải thiện cuộc sống và trải nghiệm của khách hàng bằng công nghệ tiên tiến của mình. Các sản phẩm và dịch vụ của chúng tôi nhằm mục đích giải quyết nhu cầu, mang lại tiện ích cho khách hàng, đồng thời góp phần tạo ra một thế giới an toàn và lành mạnh hơn. Chúng tôi mong muốn truyền cảm hứng và thúc đẩy mọi người theo đuổi những điều tuyệt vời trong cuộc sống bằng thông điệp "Inspire Greatness - Truyền cảm hứng tuyệt vời".


Review TCL (VIỆT NAM)

3.7
3 review

11/03/2023
Kỹ Sư Thiết Kế Điện tại Bình Dương

Một công việc tốt lương ổn định chế độ đãi ngộ tốt nhiều lúc cũng khá áp lực doanh số nhưng bù lại với cong sức bạn đạt được (Indeed)

02/02/2024
Nhân viên QA tại Bình Dương

Thích hợp là nơi để nghỉ hưu sớm, vì tư duy và chế độ ở đây là của những người thế hệ cũ, lương thấp, KPI cao (Indeed)

01/10/2024
Thực tập sinh Network tại Bình Dương

Nhân viên cũ

Những nghề phổ biến tại TCL (VIỆT NAM)

Bạn làm việc tại TCL (VIỆT NAM)? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo TCL (VIỆT NAM)

TCL (VIỆT NAM)

Click để đánh giá