Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Working location: Flemington Tower, 182 Le Dai Hanh, District 11, HCMC
Core job responsibilities:
*Payment process:
• Check documents (3-way matching, adequate approvals) prior to posting invoices into ERP system. Ensure adequate documents, approvals per contract/company policies and valid invoices per current local tax regulations.
• Discuss payment issue with departments and line manager. Keep track and closely follow up and solve issue within 15 days. Investigate the roof cause and propose solutions / corrective and preventive actions.
• Record qualified payment requests into ERP system with correct, appropriate general ledger account number per VAS and GAAP. Capable of dealing with departments on payment issue and following up issue to avoid long pending issue. Settle payments to vendors & CTE claims to employees on invoice due date timely.
• Process payments to vendors and employees timely based on weekly payment cycle. Ensure payments to be processed into correct beneficiary’s bank information. Highlight overdue payments to line manager.
• Review Aging report monthly and make sure invoices are being processed within processing timeline. Provide the proper justification and explanations for the case of long outstanding.
• Propose initiatives to improve and enhance the efficiency and effectiveness of current process and procedure.
• Manage original hardcopy of payment documents and avoid the case of loss or missing payment documents.
• Prepare KPI report monthly and review late payment cases and propose control actions to improve team performance.
• Assist internal, external audit and other ad-hoc when required.
*Month-end closing:
• Assist month-end closing with payable account reconciliation.
• Explain the movement of relevant accounts and provide the reasons of variances. Ensure to save sufficient reports/documents/reconciliation evidence monthly.
• Follow up with IT team to solve ERP related issues during closing immediately.
Yêu Cầu Công Việc
• Bachelor Degree in Finance/Accounting.
• Working experience at AP Accountant: 1-3 years.
• Detail-orientated, careful, diligent and ability to adapt high working pressure.
• Straightforward, honest, fairness and integrity.
• Ability to prioritize tasks and deliver results on time.
• Consult with manager and make decisions when/ where needed.
• Able to manage across-function relationships and alignment.
• Seek for a better thing and push for a change.
• Good at spreadsheets, English.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 23 - 36
- Lương: 10 Tr - 15 Tr VND
CÔNG TY TNHH DƯỢC PHẨM ABBOTT VIỆT NAM cung cấp các giải pháp chăm sóc sức khỏe ưu việt hướng đến khách hàng, được xây dựng trên cơ sở khoa học và các giá trị đáng tin cậy. Dòng sản phẩm dược phẩm, y tế và dinh dưỡng đa dạng của chúng tôi bao gồm nhiều loại thuốc chuyên dụng, dụng cụ chẩn đoán và xét nghiệm y tế, thiết bị phẫu thuật xâm lấn tối thiểu, cũng như nhiều loại thực phẩm bổ sung dinh dưỡng cho trẻ sơ sinh, trẻ em và người lớn.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 1945
Mission
Đồng hành cùng cam kết CNTT nhằm nâng cao chất lượng cuộc sống của người dân Việt Nam, Abbott Việt Nam cũng đã đầu tư vào nhiều chương trình từ thiện và chăm sóc sức khỏe trong nước. Điều này bao gồm Chương trình Trị liệu Dinh dưỡng Tổng thể, xây dựng Trường tiểu học cho trẻ em có hoàn cảnh khó khăn Liên Sơn và tài trợ cho việc tái bản sách giáo khoa Nhi khoa của Đại học Y Thành phố Hồ Chí Minh, v.v.
Review Abbott
Đồng đội rất thân thiện, văn hóa công ty tốt
Môi trường làm việc năng động, sáng tạo, mang tính thử thách cao
Phù hợp cho sinh viên mới ra trường cần kinh nghiệm