Mô tả công việc
About AMOREPACIFIC
Founded in 1945, Amorepacific Group is a South Korean beauty and cosmetics company, operating more than 30 beauty, personal care, and health brands including Sulwhasoo, Laneige, Mamonde, Etude House, AMOREPACIFIC and Innisfree. Amorepacific writes new history with the unique beauty it creates. It continues its journey of beauty to achieve the mission of We make A MORE beautiful world.
Position Overview
In this role you will be the main product operator responsible for Product Strategy & Operation flow of over 600 SKUs from the HQ manufacturing plant to local counters.
Responsibilities
1. Product Strategy
• Establishment of SKU portfolio considering HQ and local operation direction.
• SKU selection suitable for multi-brand shop chain and product sales/operation planning (Trade Marketing).
• Sales analysis and inventory health indicator report and management for product operation status (Fast / Slow Moving Stocks by SKU Level).
2. Product Operation
• Forecast the supply and demand for sales quatities to prevent out of stock at SKU-level.
• Place orders to HQ for stock replenishment (weekly/bi-weekly).
• Support customs clearance and product registration.
• Conduct due diligence on the warehouse/store stocks.
• Demand Planning aligned with HQ and product demand forecasting and SKU management(SKU IN&OUT).
Our brand is a Multi Channel brand operates over 600 SKUs in the stores with yearly SKU in & out at 30-50%.
Yêu cầu công việc
Requirement
• Over 3 years of experience of Sales, logistics & warehouse management-related job.
• Experience in solving the problems related to local logistiscs, import customs clearance.
• Experience in Forecasting the supply and demand for in in view of retail shop sales.
• Experience in Placing an import order to HQ and managing warehouse/store stocks.
• Experience in managing inventory turn-over rate as a KPI / selecting and treating slow-moving SKU
• Preference will be given to those with experience in working with distributor and establishing product sales strategies.
• Bachelor's degree or higher, preferably in Trade Marketing, Statistics, Mathematics, Logistics, or a related field.
• Proficient in MS Office (Word, Excel, PowerPoint) especially Spread sheet software.
• Fluency in both written and spoken English is required.
• Proficiency in Korean, both written and spoken, is a plus.
Quyền lợi được hưởng
- Attractive Compensation and Benefit Package
- Opportunity to work in an environment that fosters professional growth and development
- Opportunity to explore beauty/cosmetics industry
GS25 là thương hiệu độc lập đầu tiên tại Hàn Quốc được thành lập vào năm 1990, GS25 tự hào là đại diện tiêu biểu cho hệ thống cửa hàng tiện lợi của Hàn Quốc.
Tính đến thời điểm hiện nay, GS25 đã phát triển tại Việt Nam với hơn 200 cửa hàng ở các tỉnh/thành: TP. Hồ Chí Minh, Bình Dương, Đồng Nai, Vũng Tàu
Với phương châm Lifestyle Platform, GS25 đã phát triển một nền tảng sống thường nhật, tối ưu những dịch vụ tiện ích, văn hóa ẩm thực mới gần gũi mang đến một trải nghiệm sống hiện đại và chất lượng cho khách hàng. Luôn giữ vững được vị trí dẫn đầu kể từ khi thành lập.
Chính sách bảo hiểm
- BHXH, BHYT, BHTN
- Bảo hiểm Chăm sóc sức khỏe cao cấp của GS 25
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- GS25 là thương hiệu độc lập đầu tiên tại Hàn Quốc được thành lập vào năm 1990, GS25 tự hào là đại diện tiêu biểu cho hệ thống cửa hàng tiện lợi của Hàn Quốc.
Mission
Với phương châm Lifestyle Platform, GS25 đã phát triển một nền tảng sống thường nhật, tối ưu những dịch vụ tiện ích, văn hóa ẩm thực mới gần gũi mang đến một trải nghiệm sống hiện đại và chất lượng cho khách hàng. Luôn giữ vững được vị trí dẫn đầu kể từ khi thành lập.
Review CÔNG TY TNHH GS25 VIETNAM ( cửa hàng GS25)
HR thái độ cực kì tệ. Khối lượng công việc khi làm ở đây khá lớn. Mức lương quá thấp so với mặt bằng chung, công ty toàn fresher. Quản lý thái độ tệ với nhân viên.
Làm nhân viên thì không nói nhưng nếu lên giám đốc bán hàng khu vực hay giám đốc kinh doanh khu vực thì khối lượng công việc rất nhiều, deadline dí liên tục từ sáng đến chiều tối
Công ty trả lương thấp cho nhân viên. HR thái độ làm việc thiếu chuyên nghiệp. Công ty thường xuyên tính lương sai cho nhân viên là chuyện quen thuộc