Mô tả công việc
1. OVERALL SCOPE OF THE ORGANISATION
Main duty:
- Being in charge of Advance Pricing (AP)
- Supporting Operation / Sales departments in any operation issues related to contractual price with LSPs.
- Sourcing new LSPs, evaluating and selecting potential LSPs to LSP pool
- Maintaining LSP partnership.
2. BROAD SCOPE:
Operation Support Group
3. ESSENTIAL DUTIES/ RESPONSIBILITIES:
Job Description:
- Preparing and sending NDA, RFP / RFQ (Requesting for Price / Quotation) to LSPs for all kind of business scope like Forwarding, Local delivery, and Warehouse management.
- Holding biddings as BO request from Operation / Sales teams
- Negotiating, evaluating and selecting potential LSPs for contract agreement
- Cooperating with Legal team to sign service supplement contract and solve related issues.
- Sourcing qualified LSPs, evaluating, and registering LSP to LSP pools.
- Managing LSPs and maintaining LSP relationship.
Roles & Responsibilities
- Following whole operations procedures and solving any issue or complaint from whole process until completed.
- Maintaining relationships with clients / LSPs by providing support, information, and guidance; researching and recommending new opportunities; recommending service improvements.
- Sourcing business opportunities by identifying prospects and evaluating LSPs’ potential elements in the industry; researching and analysing sales options.
- Fulfilling other tasks assigned by immediate supervisor and local management.
- Cooperating with all related parties to support operation inquiries.
Yêu cầu công việc
- 100% gross salary during probation;
- Statutory insurances;
- Healcare package
- Birthday gift;
- Quarterly Party/voucher, Team Building, YEP;
- Lunch allowances, shuttle bus;
- OT should be compensated based on gross salary;
- Annual Salary Review;
- In Period Leave for female (3hr/month);
- Professional and challenging working environment;
Quyền lợi được hưởng
a. EDUCATION / QUALIFICATION:
- College or university graduated, preferred in economics / commercial / foreign trade
- Background in import-export, shipping, logistics or freight-forwarding.
- Fluent in English (reading / speaking / listening)
- Able to adapt quickly to new working network and system
- Able to work independently and under high pressure, able to do multi-task
- Able to work overtime
- Able to analysis the market
- Able survey marketing/customer/Competitor data.
- Able to negotiate/discuss/persuade to Customers/vendors/LSPs...
b. EXPERIENCE:
- Minimum 1-2 years of equivalent position, preferred experienced workers in logistics / forwarding companies
c. SKILLS:
- Proficient in computer skill and MS Office (Word/Excel/ PowerPoint)
- Possess excellent communication & interpersonal skills
- Possess the characteristics of diligence, dynamic, carefulness and hard-working
- Fluent in English (reading / speaking / listening)
Công ty TNHH Nội Thất Tùy Chỉnh Phúc Mỹ Gia là công ty sản xuất và thương mại tại thị trường Việt Nam với nhà máy sản xuất là công ty mẹ Sanyang Việt Nam Furniture – là một trong những doanh nghiệp sản xuất và kinh doanh các sản phẩm nội thất gỗ công nghiệp có quy mô hàng đầu tại Việt Nam. Tổng 3 nhà máy sản xuất với tổng diện tích 82.000m2 và nguồn lao động lên đến gần 3000 người. Công ty trải qua nhiều năm kinh nghiệm hoạt động, từ thị trường trong nước đến quốc tế. Mỗi năm, những sản phẩm nội thất của công ty đã xuất khẩu hàng chục ngàn container sang thị trường Bắc Mỹ và Thế giới với đầy đủ các tiêu chuẩn chất lượng. Các sản phẩm của chúng tôi bao gồm:
Thiết kế nội thất & thi công riêng với vật liệu mới riêng biệt tại thị trường Việt Nam: Tủ bếp, tủ quần áo, tủ rượu, kệ tivi, tủ lavabo,....
Nội thất nhập khẩu cao cấp: Sofa, giường ngủ, bàn ăn,...