Mô tả công việc
Our strategic partner is a popular brand in the food and beverage manufacturing industry. The company has achieved significant success and has recently invested in production line technology and infrastructure. Due to continued growth and overall expansion, there are some strategic recruitment needs for the following positions to upgrade the organization and enhance people capability.
Location: Binh Duong, Vietnam
Summary
Our Partner seeks an accomplished Demand Planning Manager with experience in the Food & Beverage industry. This position is responsible for the entire sales planning process, from forecasting and target setting to analyzing results and collaborating with various departments to ensure alignment and achievement of company objective.
Job Responsibilities
- Plan and establish: AOP, sales targets, sales demand forecasts, etc. approved annually, reviewed monthly and quarterly in accordance with reality by coordinating with relevant departments in the company short term (1 year), medium term (3 years) and long term to analyze and find the causes and develop plans to achieve targets
- Make plans of company’s need monthly, quarterly and annually effectively, exactly and on time
- Collaboration with RSCM, Marketing, Trade Marketing & Route To Market departments to establish assumptions to make selling plans in short-term and long-term
- Organize and control S&OP meetings to reach an agreement in company’s target
- Update sales forecasts and key data to SAP; Evaluate results after updating so that MRP runs on target to ensure sales demand is accurately provided to the Supply Planning
- Allocate sales by SKU, according to RDC sent to the Supply Planning department to plan raw materials, production plans and transportation plans
- Prepare and present GAP reports, Demand review in S&OP meetings, receive information on supply capacity constraints to make appropriate sales forecasts
- Analyze sales data, compare with Company goals and send to marketing, trade marketing department and request them to find the causes and make plans to achieve targets through Gap meeting.
- Monitoring and reporting on important changes in forecasts, budgets and business strategies.
- Evaluate forecast deviations, analyze causes and find improvement solutions
- Coordinate with Supply, Marketing, Trade to have a plan to resolve SLOB goods regarding FG and RM (finished products and raw materials).
- Coordinate with Supply Planning in controlling inventory to avoid risks of excess or shortage of goods, and update forecasts (if necessary). Anticipating and mitigating risks such as demand volatility, supply chain disruption or market.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree or higher in Economics or a related field.
- Minimum 5 -8 years of experience in a similar role, preferably in supply chain management or demand planning
- Knowledge of sales forecasting and supply chain management.
- Proven knowledge and experience in supply chain and demand planning.
- SAP knowledge is a plus.
- Experience in the beverage industry is a plus.
- Proficient in Microsoft Office Suite (Word, Excel, PowerPoint).
- Excellent English communication skills (both spoken and written).
Quyền lợi được hưởng
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Với cam kết “Cùng nhau phát triển”, chúng tôi luôn ở bên cạnh khách hàng trong mọi giai đoạn mới của cuộc đời mà họ phải đối mặt: từ khi sinh ra đến khi trưởng thành cho đến khi già đi. Bằng cách đặt sự hài lòng của khách hàng làm ưu tiên hàng đầu, chúng tôi tập trung phần lớn nỗ lực của mình vào việc để họ cảm thấy thoải mái nhất bằng cách trải nghiệm những niềm vui trong cuộc sống hàng ngày mà không cần lo lắng. Hàng triệu người trên khắp thế giới sử dụng sản phẩm của chúng tôi và chúng tôi sẽ luôn là một phần trong quá trình phát triển của trẻ nhỏ, hỗ trợ người già và bảo vệ vệ sinh cá nhân.
Là nhà sản xuất hàng đầu về các sản phẩm vệ sinh cá nhân, Taisun chuyên sản xuất tã trẻ em dùng một lần, các sản phẩm dành cho người lớn, băng vệ sinh phụ nữ và khăn ướt. Phạm vi sản phẩm đa dạng của chúng tôi làm sáng tỏ giá trị thương hiệu mạnh mẽ và sự công nhận mà chúng tôi có trên phạm vi quốc tế, đồng thời chúng tôi sẽ tiếp tục mở rộng và khám phá các sản phẩm mới và sáng tạo.
Ngoài địa điểm sản xuất chính đặt tại Việt Nam, với sự phát triển của các hoạt động kinh doanh quốc tế và sự xuất hiện của các thị trường mới, nhà máy thứ hai của chúng tôi đã được thành lập tại Phnom Penh, Campuchia vào năm 2018.
Mong muốn của chúng tôi không chỉ là hỗ trợ khách hàng thông qua các sản phẩm chất lượng mà còn đặt ra các tiêu chuẩn như một công ty thực hành quản trị doanh nghiệp xuất sắc, đóng góp cho xã hội và tham gia tích cực vào bảo vệ môi trường.