Mô tả công việc
The successful candidate will work directly with senior management to analyze and forecast the workforce capacity to perform the workforce planning and scheduling for our BPO team.
Responsibility:
Workforce Planning and Scheduling
- Responsible for day-to-day operations reporting to the Regional Workforce Manager;
- Prepare work schedules by team, by queue and by LOB including breaks, training, team meetings and other non-moderation activities;
- Maintain a roster of staff with accurate employee details which includes availability, preferences, and skills;
- Coordinate with training and talent acquisition team to forecast and manage staffing needs;
- Monitors adherence to work schedules and tracks over/under compliance and creates action plans to address staffing gaps and optimize utilization;
- Acts as WFM SME by providing program oversight and taking appropriate action to meet KPI goals and maximize efficiency.
Workforce Forecasting
- Analyze work volume projections using historical patterns and incorporate current trends at every interval in a 30, 60 and 90-day rolling period;
- Adjust volume forecast based on actual volume inputs and relay any changes to the WFM RTA and operations teams;
- Responsible for FTE forecasting requirements in order to meet targets based on work volume supplied by the client combined with planned shrinkage attrition (voluntary and involuntary), absenteeism (planned and unplanned) plus work-related shrinkages such as meal breaks, wellness breaks, coaching, team meetings and other offline non- moderation activities;
- Project Utilization rates based on current headcount and recommend capacity intake for offline activities to WFM planner;
- Design productivity targets based on current resource supply and project Overtime requirements when needed to meet Service Level and productivity metrics;
- Projects seating requirements Seat Utilization and Occupancy per LOB based on current manpower, company resources, and upcoming/existing business needs;
- Maintains capacity planning files and documents according to standard operating procedures and quality expectations.
Yêu cầu công việc
- University Degree, ideally in a relevant degree such as data analyst or similar;
- Minimum of 1 year of proven experience in a relevant position;
- Proficient in English communication;
- Solid knowledge of workforce management in BPO industry, including planning, scheduling, and forecasting;
- Content Moderation familiarity is a plus;
- Excellent data analysis skills with strong logical thinking mindset; ability to organize and analyze data in a structured manner;
- High level of critical thinking, attention to details;
- Familiar with Google Spreadsheet, Excel is a must; with other data analysis tools is a bonus;
- Thrive in a fast-paced content moderation environment;
- Good reporting and presentation skills;
- Fast-learning and open to change;
- Incorruptible integrity; initiative and has a strong work ethic;
- Excellent time management and organizational skills;
- Personal traits and self-management skills are required to manage unique risks and a fast pace work environment within the Content
- Moderation industry. Candidates may potentially be exposed to harmful content.
Quyền lợi được hưởng
1. Salary and Benefits
- Attractive salary & bonus;
- Premium Healthcare and Mental Health Care service for you, 100% covered by the company;
- Extra bonus per personal events (Wedding, Funeral, Hospitalization, Newborn baby) and a very cute baby box for staff who are going to welcome a new baby to the world;
- Annual health check, annual flu vaccination;
- Summer vacation (Paid days off and bonus);
- Paid leave.
2. Working Environment
- We work 40 hours per week;
- International, fun, and professional working environment: Working closely with both experienced Vietnamese and foreign experts;
- Standing desks if you like, Modern hardware, Free drinks (coffee, tea, etc.);
- Training and career development opportunities;
- Free in-house gym and game room for everyone. We love board games, video games, PS5, ping pong, football tables, and VR games.
Với cam kết “Cùng nhau phát triển”, chúng tôi luôn ở bên cạnh khách hàng trong mọi giai đoạn mới của cuộc đời mà họ phải đối mặt: từ khi sinh ra đến khi trưởng thành cho đến khi già đi. Bằng cách đặt sự hài lòng của khách hàng làm ưu tiên hàng đầu, chúng tôi tập trung phần lớn nỗ lực của mình vào việc để họ cảm thấy thoải mái nhất bằng cách trải nghiệm những niềm vui trong cuộc sống hàng ngày mà không cần lo lắng. Hàng triệu người trên khắp thế giới sử dụng sản phẩm của chúng tôi và chúng tôi sẽ luôn là một phần trong quá trình phát triển của trẻ nhỏ, hỗ trợ người già và bảo vệ vệ sinh cá nhân.
Là nhà sản xuất hàng đầu về các sản phẩm vệ sinh cá nhân, Taisun chuyên sản xuất tã trẻ em dùng một lần, các sản phẩm dành cho người lớn, băng vệ sinh phụ nữ và khăn ướt. Phạm vi sản phẩm đa dạng của chúng tôi làm sáng tỏ giá trị thương hiệu mạnh mẽ và sự công nhận mà chúng tôi có trên phạm vi quốc tế, đồng thời chúng tôi sẽ tiếp tục mở rộng và khám phá các sản phẩm mới và sáng tạo.
Ngoài địa điểm sản xuất chính đặt tại Việt Nam, với sự phát triển của các hoạt động kinh doanh quốc tế và sự xuất hiện của các thị trường mới, nhà máy thứ hai của chúng tôi đã được thành lập tại Phnom Penh, Campuchia vào năm 2018.
Mong muốn của chúng tôi không chỉ là hỗ trợ khách hàng thông qua các sản phẩm chất lượng mà còn đặt ra các tiêu chuẩn như một công ty thực hành quản trị doanh nghiệp xuất sắc, đóng góp cho xã hội và tham gia tích cực vào bảo vệ môi trường.