Mô tả công việc
Register consumption of each style.
Work closely with broker/trucking service to ensure Customs clearance procedure run smoothly.
Track original export CDF.
Perform the tasks related to Internal Audit (if any).
Make sale report (list of sale, contract, list of export status).
Liquidate (liquidate contract, transfer surplus raw materials to new contract).
Support Finance to make settlement report (in accordance with financial year of Accountant).
Transfer export, import documents to Finance for setting up payment and closing monthly sale.
Making and following to supply on time documents that customer's requirement, such as Fumigation certificate, phytosanitary certificate, CO
Yêu cầu công việc
Graduated in Import Export, Foreign trade, Shipping, Trade management from College.
2. Experience
At least 1 year of relevant experience in import export department of garment, shoes, bag, furniture companies.
3. Knowledge of:
Have knowledge in Customs liquidation process, including management of e-customs data, Customs BOM management, import-export customs declaration, reconciliation of customs data vs. company's inventory balances.
Good knowledge of applying HS code to comply with Customs law.
Have knowledge of current Customs law and related regulation for import export activities and able to present customs issues to the Management in timely manner.
Internet, Email, Microsoft office, Customs software programs: VNACCS.
Update Customs laws and regulations.
Procedures of import processing and exporting shipment.
4. Skills and Abilities
Good communication and import export working skills.
*Working hour for Customs Export Staff: Shift 3 (from 10:00 PM to 6:00 AM).
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Công Ty TNHH Thương Mại Và Dịch Vụ NINA chuyên thiết kế và cung cấp phần mềm, website.
Với hoạt động chính và chuyên nghiệp trong lĩnh vực thiết kế website, web hosting, giải pháp máy chủ và phát triển các hệ thống quản trị website, cùng với sự phát triển của ngành công nghệ thông tin Việt Nam, đến nay NINA đã có từng bước phát triển vững vàng.
Số lượng khách hàng tăng nhanh cũng như nhận thức được tầm quan trọng của dịch vụ khách hàng, NINA đã có sự thay đổi lớn trong chuyên nghiệp hóa các bộ phận, đặc biệt là tăng cường đội ngũ kỹ thuật có chuyên môn cao và bộ phận chăm sóc khách hàng hoạt động liên tục. NINA luôn tự hào có sự gắn kết và phục vụ khách hàng với tinh thần làm việc tốt nhất, để sự hợp tác giữa NINA và khách hàng đạt giá trị tuyệt đối trong kinh doanh.
NINA hiểu rằng chất lượng, dịch vụ và công nghệ tiên tiến luôn là yếu tố quan trọng hàng đầu trong sự sống còn và phát triển của một doanh nghiệp hoạt động trong lĩnh vực thiết kế website, và đây cũng được coi là ”cuộc chiến” mà ở đó khách hàng luôn là người quyết định chính - quyết định sự thành công của chúng tôi.