Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Main responsibility
1. Check the unit price of each factory, use that as a basis for issuing invoices to customers.
2. Monitoring quarterly price changes, periodic price increases of contracts for customers.
3. Track land rental prices, land use fees, and annual management fees of the zones.
4. Check and urge the collection and management of goods, manage debtors, monitor details of each customer, the amount owed by the customer, the time limit and the debt payment situation.
5. Manage transaction contracts with customers.
6. Record the entries related to Revenue, Service costs on the accounting software.
7. Enter the bank sub-book.
8. Work support for general accountants
9. Perform related work when required
10. Make reports according to regulations
Main tasks
• Check and compare:
1. Make A/R invoice, declare Invoice, issue service invoices according to each tracking period in the month.
2. Make accounting entries in accordance with accounting regulations and standards.
3. Monitor and check the quantity and unit price of goods and services to ensure accurate invoices.
4. Monitor and preserve output invoices.
5. Monitor price changes quarterly.
6. Monitor the debt situation and be in charge of contacting for quick and complete debt collection. Update debt collection status continuously to relevant management levels (1 time/week).
7. Warn relevant management about notable overdue debt objects or situations, avoiding risks in debt recovery.
8. Monitor and update the contract continuously to understand the term, unit price of goods and services, ensure the correct unit price and valid contract term.
9. Support in providing information on contract status, term, and unit price upon request.
10. Calculating late payment penalty interest of customers.
11. Sending debt reminder letters to overdue customers
12. Reconcile debt with customers.
13. In charge of making payment request and tracking expenses related to workshop rental service.
14. Enter the bank sub-number.
15. Perform other tasks as assigned by the Chief Accountant
Report:
1. Report on factory lease debt.
2. Monthly activity report.
3. General report on revenue - monthly workshop rental costs.
5. Periodic reconciliation of debts.
6. Make general tables of information, revenue and expenses upon request.
7. Report on annual revenue - expense plan.
Yêu Cầu Công Việc
Degree/Certificate Requirements
1 Academic level: College and above
2 Major: Accounting
3 English: Good communication, email and report.
4 Computer: Proficient in the use of office software
Required Experience/Knowledge
1 Expertise
• Bachelor of Accounting.
• Understanding the field of operation of the company.
2 Experience
• At least 01 year of experience in accounting - sales - debt
• Knowledge of accounting and bookkeeping.
• Ensure confidentiality of work information.
Requirements for qualities, personality/skills, abilities
1 Skill:
• Communication skills, problem solving.
• Good arrangement, organization and planning skills.
• Adaptation.
• Working group.
2 Ability:
• Capture work quickly, manage, organize and implement scientific and optimal work;
• Ability to think, create, analyse and synthesize well;
• Sensitivity, initiative and high sense of responsibility at work;
• Withstand high work pressure.
3 Personality/Attitude:
• Professional, flexible, flexible style.
• Honest, fair, objective and progressive.
4 Other:
• Good appearance, agile, making a good impression.
• Good health.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam) là một thành viên thuộc Tập đoàn Yusen Logistics (Nhật Bản). Công ty chuyên cung cấp các dịch vụ logistics như tiếp vận đường biển và đường không, kho bãi, phân phối, vận chuyển. Thừa hưởng bí quyết, kinh nghiệm từ công ty mẹ cũng như với nỗ lực không ngừng, Công ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam) đã mang lại các giải pháp logistics toàn diện cho doanh nghiệp với chất lượng, an toàn bảo đảm. Ngoài trụ sở chính ở Hà Nội, Công ty cũng đã lập nên mạng lưới kinh doanh trên toàn quốc. Phóng viên đã có cuộc trao đổi với ông TAKESHI KONDO, Tổng Giám đốc Công ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam). Lê Sáng thực hiện.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chính sách BHXH, BHYT, các phúc lợi khác theo đúng quy định của Luật lao động và các chế độ đãi ngộ của Công ty.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch nghỉ mát, teambuilding, event ...
Lịch sử thành lập
- 2007: Thành lập công ty
Mission
Sự phát triển bền vững của chúng tôi luôn song hành cùng với sự phát triển của xã hội. Chúng tôi cam kết tạo ra một môi trường làm việc chuyên nghiệp và thân thiện cùng với sự cải tiến liên tục trong quá trình phát triển sự nghiệp của mình.
Review Yusen Logistics
Chính sách công ty có nhiều điểm tốt như chính sách đóng BH full lương, trả đúng hạn, bảo hiểm ngoài. Tuy nhiên, môi trường quá nhiều toxic. (gl)
Công ty tuyệt vời thực sự quan tâm đến nhân viên. Lịch làm việc rất linh hoạt, ban quản lý quan tâm. (gl)
Chính sách công ty có nhiều điểm tốt như chính sách đóng BH full lương, trả đúng hạn, bảo hiểm ngoài.