Mô tả công việc
Purpose of the job:
Logistics Coordinator Inventory is responsible for managing the warehouse inventory, by performing regular stock count and analyses differences, forecast the supply and demand requirements to ensure consistent stock levels.
Job summary:
Within the warehouse, the Logistics Inventory Coordinator is responsible for booking the goods receipt and goods issue to accurately keep track of stock administratively in the system and physically in the warehouse. Also, stock counting and checking outgoing loads of finished product is part of the administrator's responsibility.
Key responsibilities:
1. Warehouse planning:
Execute activities according to the weekly plan.
Monitor deviations from the plan and escalate to the team leader if needed
2. Inventory management:
Check incoming and outgoing goods against shipping documents.
Correctly register goods movements.
Organize regular stock counting in accordance with procedures.
Perform analysis for inventory discrepancies and bring discrepancies to the attention of the team leader for correction. Analyst can do full root cause analysis.
Correctly register scrapping and write-off.
3. Goods movement: Give clear instructions to the warehouse operators on their daily tasks.
4. Storage & stock quality assurance/ management:
Monitor and control proper physical storage conditions preserve the quality of the goods.
Regularly inspect the outer packaging quality for incoming and outgoing goods.
Separate quickly quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
Performs root cause analysis on stock quality issues.
5. RPM handling: Administrate RPM and register site-loss within logistics
6. Assets & equipment management:
Ensure all the warehousing assets and equipment are maintained in good working condition according to the applicable regulations.
Ensure all the available assets and equipment are properly used according to the specifications.
7. TPM & Continuous Improvement:
Record data to contribute to DCS.
Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management.
Participate in TPM improvement activities.
8. Management reporting: Ensure data is recorded in the system correctly and on time to enable management reporting.
Execute activities according to the weekly plan.
Monitor deviations from the plan and escalate to the team leader if needed
Check incoming and outgoing goods against shipping documents.
Correctly register goods movements.
Organize regular stock counting in accordance with procedures.
Perform analysis for inventory discrepancies and bring discrepancies to the attention of the team leader for correction. Analyst can do full root cause analysis.
Correctly register scrapping and write-off.
Monitor and control proper physical storage conditions preserve the quality of the goods.
Regularly inspect the outer packaging quality for incoming and outgoing goods.
Separate quickly quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
Performs root cause analysis on stock quality issues.
Ensure all the warehousing assets and equipment are maintained in good working condition according to the applicable regulations.
Ensure all the available assets and equipment are properly used according to the specifications.
Record data to contribute to DCS.
Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management.
Participate in TPM improvement activities.
Yêu cầu công việc
Qualifications: Bachelor's Degree in Logistics, Supply Chain Management, or relevant fields.
Experiences/skills:
1 - 2 years of experiences in similar roles, preferably in logistics and manufacturing companies.
Critical thinking and good learning agility
Experienced working with TPM, SAP, WMS or other ERP systems is a plus
Other skills and languages: Microsoft Office (Excel, MS PowerPoint, Power BI)
Languages: Able to use English and Vietnamese fluently.
Working time: Work by shift (Shift 1: 6am - 2pm, Shift2: 2pm - 10pm, Shift3: 10pm - 6am)
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Phụ cấp
Xe đưa đón
Đồng phục
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Nghỉ phép năm
CLB thể thao
Tại DSV Air & SEA Company Limited, chúng tôi cung cấp và quản lý các giải pháp chuỗi cung ứng cho hàng nghìn công ty mỗi ngày – từ doanh nghiệp nhỏ do gia đình điều hành đến tập đoàn toàn cầu lớn.Phạm vi tiếp cận của chúng tôi là toàn cầu, tuy nhiên sự hiện diện của chúng tôi là ở địa phương và gần gũi với khách hàng. 75.000 nhân viên tại hơn 80 quốc gia làm việc nhiệt tình để mang lại trải nghiệm tuyệt vời cho khách hàng và dịch vụ chất lượng cao.
Chúng tôi tin rằng thương mại thế giới thúc đẩy sự thịnh vượng của thế giới, nhưng thương mại liền mạch không phải là điều chắc chắn.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế
- Khám sức khỏe định kỳ
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Các hoạt động từ thiện xã hội
- Phong trào thể dục thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2001, Công ty TNHH DSV Air & Sea có khoảng. 70 nhân viên với văn phòng có vị trí chiến lược tại Thành phố Hồ Chí Minh và Hà Nội.
Mission
- Chúng tôi giúp khách hàng phát triển bằng cách duy trì chuỗi cung ứng của họ. Chúng tôi tạo ra các giải pháp hiệu quả cho tất cả các doanh nghiệp, tập trung vào độ tin cậy, tác động môi trường và chi phí - bất kể ngành nghề và quy mô.
Chúng tôi cung cấp cơ hội phát triển bình đẳng cho tất cả nhân viên. Con người thúc đẩy sự thành công của công ty chúng ta, vì vậy chúng ta càng cung cấp nơi làm việc lành mạnh và an toàn – cũng như các cơ hội phát triển mạnh mẽ – thì cơ hội đạt được các mục tiêu tăng trưởng đầy tham vọng của chúng ta càng lớn.
Review DSV
Công ty khá trẻ, nên dễ lên làm lead nếu có năng lực(RV)
Môi trường trẻ, thoải mái, tự do trong công việc(RV)
Công ty có môi trường làm việc trẻ, thoải mái(RV)