The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division
- PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
- Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
- Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
- Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
- Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.
Organizational cultural work
- Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
- Be an example in building and strengthening corporate culture.
- Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
- Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
- Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
- Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.
Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units
Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
- Foreign Language (English): According to the Bank's regulations
- 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
- Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
- Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
- Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
- Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
- Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
- Experience and understanding of change management
GMO-Z.com RUNSYSTEM tiền thân là Công ty RUNSYSTEM - một trong những công ty Công nghệ thông tin (CNTT) chuyên cung cấp các phần mềm offshore cho khách hàng Nhật Bản. Chúng tôi chuyên cung cấp các giải pháp và dịch vụ CNTT tiên tiến với chất lượng toàn cầu nhằm phát huy tối đa hiệu quả công việc, mang lại giá trị to lớn cho khách hàng, cho Công ty cũng như cho các thành viên của GMO-Z.com RUNSYSTEM.
Lĩnh vực hoạt động của GMO-Z.com RUNSYSTEM bao gồm: Phát triển gia công xuất khẩu phần mềm; Kiểm thử phần mềm; Nghiên cứu và Phát triển; Cung cấp giải pháp (SmartKYC, SmartOCR, SmartRPA, SmartStore, SaleFie,...) và Dịch vụ IT (domain, hosting, cloud, SSL, Appstore…)..
Năm 2011, Công ty chính thức gia nhập Tập đoàn GMO Internet – Tập đoàn Internet số 1 Nhật Bản. Tập đoàn có 116 Công ty thành viên có mặt tại 17 quốc gia trên Thế giới như Nhật Bản, Mỹ và các nước châu Âu, châu Á. Sự gia nhập này là một minh chứng rõ nét cho sự phát triển cả về bề rộng lẫn chiều sâu của GMO-Z.com RUNSYSTEM.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- 2005: Công ty được thành lập
Mission
GMO-Z.com RUNSYSTEM tự tin hội tụ đầy đủ sức mạnh để trở thành đối tác tin cậy, cung cấp cho khách hàng những dịch vụ tốt nhất với chất lượng toàn cầu.
Review GMO-Z
Môi trường làm việc lành mạnh, đồng nghiệp và sếp tử tế, không chậm lương, phúc lợi rõ ràng (RV)
cơ sở vật chất tốt, đồng nghiệp thân thiện, sếp tốt, OT rõ ràng, lương thấp so với mặt bằng chung (RV)
Không gian rộng rãi, môi trường, đồng nghiệp vui vẻ, lương thấp so với mặt bằng chung (IT)