Roles and Responsibilities
The Chief Representative should possess dynamic capabilities and network. Being based in Vietnam, reporting to the Managing Director, in charge of the day-to-day operations of the Vietnam office and ongoing business activities. He/She is responsible for driving the Company’s growth and ensuring compliance with local laws and regulations. He/She is expected to work closely with the Singapore headquarters and report on market research/analysis to share his/her recommended insights.
Responsibilities
Strategic Planning
- Develop and execute marketing and business strategies aligned with the Company’s goals in Vietnam for targeted market segments.
- Work closely with the Management, Department Heads and Person-In-Charge of this project to share on-the-ground and critical business information, such as legal compliance matters, market insights, leads and recommendations.
- Participate in and perform analysis of business opportunities, potential client needs.
Maintain Relationship
- Build and maintain relationships with our existing customers, stakeholders, government officials, regulatory bodies and relevant authorities to ensure compliance.
- Relay contact information of customers and/ or suppliers who are interested in doing business with the Head Office
Market Research and Analysis
- Conduct market research to understand local trends in Vietnam in relevance to the current economic situation, related investments, marketing and demand for services and competition in relevant market segments.
- Analyse and formulate countermeasures for the business competitive strategy
Representation
- Act as the face of the organisation in Vietnam, representing the Company’s interests, values, and goals to customers, stakeholders and public if any.
- Help to source for goods and supplies as required.
Risk Management
- Check and control quality and quantity of secondary materials to be purchased in Vietnam.
- Assess and mitigate risks associated with operations in Vietnam, including legal, financial, and reputational risks.
Government and Regulatory Compliance
- Study and understand Vietnam statutory law and regulations, in particular tax and export related.
Team Management
- Manage and oversee administration of the Representative Office.
- Lead and manage local team, ensuring cohesion and alignment with the Company’s objectives and goals for Vietnam.
Financial Acumen
- Prepare and manage operational budget projection forecast, expenses and adherence to financial targets.
Any other ad-hoc duties required.
Job Requirement
- Minimum Degree in any field, preferably business related.
- Proficiency in English and Vietnamese, both written and spoken.
- Knowledge in Microsoft applications such as Outlook, Teams, Word, Excel, and PowerPoint
- Ability to work in a fast-paced environment and convey information on a timely basis.
- Possess an inquisitive mind with strong strategic planning and execution skills, with the ability to align local strategies with company objectives.
- Demonstrates ability to identify and capitalise on business opportunities, develop strategic partnerships, and expand the company’s presence within the Vietnamese market.
Other information
- Working hours: 8:30 to 5:30 Monday to Friday
- Working place: District 3, HCMc
- Probationary period of 3 months (100% salary)
- Full salary social insurance
- Salary range: 45 – 50 million gross
- Allowances and benefits: Depending on ability and company policy after probationary period
- Occasional business trips abroad, rarely overtime.
Ngân hàng thương mại cổ phần Nam Á(Nam A Bank) chính thức hoạt động từ ngày 21/10/1992, là một trong những Ngân hàng TMCP đầu tiên tại Việt Nam được thành lập sau khi Pháp lệnh về Ngân hàng được ban hành năm 1990.
Từ những ngày đầu hoạt động, Nam A Bank chỉ có 3 Chi nhánh với vốn điều lệ 5 tỷ đồng và gần 50 cán bộ nhân viên. Đến nay, qua những chặng đường phấn đấu đầy khó khăn và thách thức, Nam A Bank không ngừng lớn mạnh với mạng lưới gồm 108 điểm giao dịch trên cả nước. So với năm 1992, vốn điều lệ tính đến hiện nay hơn 4600 tỷ đồng tăng hơn 920 lần, số lượng cán bộ nhân viên gần 4000 người tăng hơn 70 lần, phần lớn là cán bộ trẻ, năng động, được đào tạo chính quy trong và ngoài nước, có năng lực chuyên môn cao.
Mục tiêu hiện nay của Nam A Bank là phấn đấu thành một trong những ngân hàng hiện đại, hàng đầu của Việt Nam trên cơ sở phát triển nhanh, vững chắc, an toàn và hiệu quả và không ngừng đóng góp cho sự phát triển kinh tế chung của xã hội.
Chính sách bảo hiểm
BHXH, BHYT, BHTN
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch nghỉ mát
- Các cuộc thi năng khiếu
Lịch sử thành lập
- Năm 2005, Bằng khen của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam trao tặng vì đã có thành tích xuất sắc, góp phần hoàn thành nhiệm vụ ngân hàng
- Năm 2007, Ngân hàng Nam Á - Nam A Bank nhận Bằng khen của Thủ Tướng Chính Phủ nước CHXHCN Việt Nam tặng
- Năm 2008, Ngân hàng Nam Á - Nam A Bank nhận Bằng khen của Hội Khuyến Học Việt Nam
- Năm 2010, Ngân hàng TMCP Nam Á nằm trong bảng xếp hạng 500 doanh nghiệp tăng trưởng nhanh nhất Việt Nam
- Năm 2011, Chủ tịch UBND thành phố Hồ Chí Minh trao tặng "Ngân hàng TMCP Nam Á đã có thành tích xuất sắc nhiệm vụ liên tục nhiều năm góp phần tích cực phong trào thi đua của thành phố"
- Năm 2013, Ngân hàng Nam Á – Nam A Bank nhận chứng chỉ đạt tiêu chuẩn: ISO / IEC 27001:2005
- Giai đoạn 2017-2018, Vinh dự nhận bằng khen của của Thống đốc NHNN Việt Nam vì đã có thành tích xuất sắc góp phần hoàn thành nhiệm vụ ngân hàng
- Đứng thứ 2 về An toàn thông tin theo ICT và VNISA Index.
- 5 năm liên tiếp Thương hiệu mạnh.
- Năm 2019, Chuyển đổi số Việt Nam – Viet Nam Digital Awards; Ngân hàng tiêu biểu về Tín dụng xanh
- Giai đoạn 2019-2020, Nam A Bank vinh dự 02 năm liền nhận giải thưởng "Ngân hàng tiêu biểu về Tín dụng Xanh" do VNBA & IDG trao tặng.
- Nam A Bank - Ngân hàng duy nhất sở hữu Ứng dụng Ngân hàng bán lẻ sáng tạo nhất Việt Nam 2020 do Global Banking & Finance Review (GBAF) trao tặng.
- Nam A Bank – Top 50 thương hiệu nhà tuyển dụng hấp dẫn nhất với sinh viên Việt Nam 2020.
- Nam A Bank vinh dự là Doanh nghiệp Tăng trưởng nhanh & Xuất sắc Châu Á 2020 do APEA trao tặng – Ghi nhận xứng đáng cho hoạt động xuất sắc, hiệu quả và bền vững.
Mission
- Tham gia đóng góp vào sự phát triển lớn mạnh, an toàn của hệ thống Ngân hàng.
- Góp phần vào sự nghiệp phát triển kinh tế của đất nước, trên cơ sở đáp ứng kịp thời các nhu cầu về sản xuất – kinh doanh – dịch vụ của khách hàng.
- Tối đa hóa lợi ích cho cổ đông, khách hàng, đối tác cùng toàn thể cán bộ nhân viên Nam A Bank.
Review Ngân hàng Nam Á - NamABank
Môi trường làm việc chuyên nghiệp, đồng nghiệp thân thiện và hỗ trợ nhưng áp lực khá lớn
Nơi tốt để làm việc
Một số lưu ý dành cho Nam A Bank