Accountable for developing, implementing and revising the overall C&B structure and policies in line with company objectives, HR policies and labor law to deliver C&B operations.
Manage timesheet, payrolls (estimation and actual), cost comparison.
Plan and manage monthly payroll to ensure accurate and timely payment to employees.
Handle labor issues, disciplinary procedures (if any).
Conduct salary and benefits survey (Mercer methodology)
Support in salary review process
Oversee and/or assist in managing the annual program, which includes the HR budget, and compensation review.
Design and develop different schemes for variable remuneration packages, including pay structure, bonus, benefits.
Prepare the compensation and related budget, including monthly, quarterly review, , reporting, and adjusting of the budget.
Remain up-to-date with laws and regulations in relation to payroll, tax and other legislative requirements, support peers on the implementation of company policies, programs, and initiatives.
Manage the master data of employees, including data entry, updates, and storage of personal records for all employees.
Monitor labor contract renewals process and record
Monitor PIT calculation and reports
Monitor compulsory insurance data and reports
Employee relation
Communicate policies pertaining to contracts, bonus, compensation, and benefits...
Investigate and resolve employee complaints and grievances.
Conduct exit interviews and provide feedback to management to analyze the turnover rate.
Manage employee discipline and performance improvement processes.
Leadership task:
Supervise and mentor a team of compensation and benefits professionals, providing coaching, training, and development opportunities.
Collaborate with other HR functions, such as Talent Acquisition and Talent Management, Training to support organizational objectives related to talent acquisition and retention.
Other tasks as assigned by HR DirectorSpecification:
Bachelor's degree or higher in Human Resources, Business Administration, or a related field.
At least 3 years of C&B's experience in the business size of over 300 headcounts, with at least 1 year in a supervisory role.
Manage a team of 2-3 members.
Competencies:
Strong understanding of compensation principles, including salary structures, pay equity, and incentive programs.
Familiarity with benefits administration, including health and wellness programs, retirement plans, and insurance policies.
Labor law, PIT law, Social Insurance regulation.
Good English communication skills, spoken and written.
Hard skill:
Must have:
Proficient MS: word, excel, powerpoint. Power BI is a plus.
Standard C&B Operation such as: Payroll, Insurance, Policies & Procedures, Budget & Planning, PIT,...
Nice to have:
Total Rewards (salary structure, cost analysis & job evaluation, performance appraisal, recognition, etc.)
3P salary system
HR Information System (Cadena is a plus)
Soft Skill
Communication
Solution Focused
Data-driven
Analyzing
Leadership
Change AgileCompulsory Insurances in full gross salary
13th salary, review and reward according to KPIs
Gifts on special holidays & occasions - New years, Mid-Autumn, Birthday,...
Công ty TNHH Savills Việt Nam là công ty 100% vốn nước ngoài cung cấp dịch vụ tư vấn toàn diện trong lĩnh vực Bất động sản tại Việt Nam, bao gồm môi giới, tư vấn tài chính, nghiên cứu thị trường, tư vấn cho thuê và Quản lý Bất động sản bao gồm văn phòng, trung tâm thương mại và chung cư cao cấp trên toàn lãnh thổ. Chúng tôi luôn mở rộng cơ hội phát triển nghề nghiệp cho các ứng viên trẻ, nhiệt huyết, sáng tạo và có khả năng vượt trội. Tại Savills Việt Nam, bạn sẽ có cơ hội để phát triển nghề nghiệp lâu dài, khả năng thăng tiến cao, được thử súc trong nhiều ngành nghề khác nhau và cơ hội gia tăng thu nhập
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
-
Được thành lập tại Anh vào năm 1855, Savills là tập đoàn cung cấp dịch vụ bất động sản hàng đầu trên thế giới. Đội ngũ chuyên gia của chúng tôi trải rộng trên toàn cầu, cùng bề dày kinh nghiệm với hơn 600 văn phòng trên khắp châu Mỹ, châu Âu, châu Á - Thái Bình Dương, châu Phi và khu vực Trung Đông
-
Savills Việt Nam được thành lập từ năm 1995 với hai văn phòng chính tại Hồ Chí Minh và Hà Nội. Với quy mô hoạt động mở rộng, chúng tôi mang đến đội ngũ chuyên gia nắm rõ về thị trường từng khu vực, và chúng tôi tự hào cung cấp dịch vụ tư vấn hàng đầu nhằm hỗ trợ cho từng cá nhân, doanh nghiệp và các tổ chức đưa ra những quyết định lựa chọn bất động sản tốt nhất.
Mission
Giá trị của Savills nằm ở sự cam kết không chỉ với các hành vi đạo đức, thái độ chuyên nghiệp và tinh thần chịu trách nhiệm mà còn ở những sản phẩm và dịch vụ bất động sản thành công đã được mình chứng qua cả một quá trình làm việc cùng khách hàng.
Review Savills Việt Nam
Môi trường thiếu chuyên nghiệp.Làm lâu không tăng lương không có định hướng phát triển cho nhân viên (rv)
Các đồng nghiệp rất thân thiện, chuyên nghiệp, làm việc nhóm tuyệt vời. (gl)
Văn hóa công ty tích cực, môi trường làm việc vui vẻ, luôn hỗ trợ lẫn nhau, ít cơ hội để phát triển hoặc thăng tiến (gl)