Mô tả công việc
- Based on JBP, breakdown into monthly Marketing & Campaign calendar by brands and by customer to avoid customers' conflict, strenthen dashboard from sell-in and sell-out. Optimize and tracking of investment mapping with Sales target.
- Ensure healthy metrics for online sales: traffic, %CR, offtake trend, ROAS & guided GMV from paid media...
- Lead Ecommerce Campaign & Merchandising Planning and execution.
- Lead Co-brand and partnership management to access potential matching target audience and extra value exchange .
- Ensure digital shelf & new initiatives update: SIS management, E-content, product page, landing page, thumbnail...
• Internal collaboration with Brand team, Finance controller, Demand planning, Sales team, Channel development team:
- Co-Lead to build, consolidate, incoporate FY Marketing & Ecommerce campaign with brand campaign calendar from BU to ensure offtake grow inline with Bu strategy
- Co-Lead marketing solutions & Meta ads, Google performance ads: paid search, organic search (eRetailer Search), livestream, social activities, KOL affliate, publisher affliate,...
- Monthly detailed SKU sales booking with sales team based on latest update campaign calendar
- Commercial plan for gift with purchase and on-top gift scheme: campaign and BAU
- Annual planning source of growth for Online channels
• Working with agencies and enablers for:
- Brief media based on EC target progress & campaign calendar, ensure optimize CPC and ROAS and to deliver with JBP commitment for platforms
- Quarterly catch up with Meta and Google for system update, new initiatives and cascade to media agency
- Quarterly, H1, H2, AOP review with media agency
- Find room to optimize and scale up efficiency media via market intelligence tools
• With the support of local research, insight data from ePartners to develop deeper online consumer and shopper understanding for Nutrition Category.
• Leverage this understanding to develop impactful media and ecommerce strategies to deliver the desired KPIs.
• Ensure activities will comply to FTSE4Good , WHO-Code, Nestlé policies and Instructions and local legislation in the context of delivering objectives by self/entire team.
Yêu cầu công việc
• Minimum 4-5 years in online business operations, with at least 3 years experience in eCommerce from planning to execution, and over this period has successfully delivered projects and KPIs, especially top and bottom line business results.
• Experience in relationship building and managing cross functional teams & KAM and Marketing Solution team of online ecommerce platforms
• Proven track record in delivering strategic digital marketing projects.
• Has consistently demonstrated success in a number of challenging and diverse business situations.
• Broad and practical understanding of key digital concepts in the areas of eCommerce, Social Commerce, Digital Media, Marketing Data Analytics.
Quyền lợi được hưởng
13th Month Fixed Salary + yearly Performance Bonus
Máy tính xách tay
Laptop
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)