The Director of Revenue Management is responsible for the interpretation of business analytics into tactical strategy – provides focused expertise that will guide and direct the team through effective and measurable revenue management initiatives. The priority will be promote revenue growth generation among key customer segments and revenue centers, and supporting the company's brand positioning and image. S/he is responsible for data quality and analysis, providing gathered intelligence, and recommending revenue and e-commerce strategies to the Commercial Strategy team, as well as other corporate and ownership entities. In addition, the role ensures that inventory allocation and pricing parameters are positioned to support the overall revenue goals of the company, while assisting all stakeholders in maximizing profit.
YOUR DAY TO DAY:
- Design the revenue management strategy to maximize on all revenue opportunities;
- Responsible for driving commercial performance of the company;
- Responsible for the design of the segment pricing strategy;
- Analyze daily, weekly and monthly pick up reports and market trends from the different perspectives of market segment, source of business, room type, point of sale, etc., to ensure constant optimization of the pricing strategy;
- Review, monitor and control the production and evolution of the different distribution channels (GDS, IDS, Melia.com, hotel direct...) and market segments;
- Responsible for the design of a pricing strategy and room type supplement strategy that maximizes revenue from superior rooms and rooms with attribute. Monitor the performance of typologies, designing action plans for categories whose performance is not in line with expectations;
- Oversee and validate the group and event quotation process, ensuring that the operations team follow pricing instructions;
WHAT WE NEED FROM YOU:
- Bachelors or Master’s Degree in Hotel Management, Tourism or Economic Studies;
- 5+ years of experience in a similar role within the hospitality industry, preferably in a hotel chains and/ Golf / Theme park, etc…;
- A strong command of both written and spoken English is required; additional languages an asset;
- Highly computer literate with a high level command of Excel;
- Experience with: Ideas G3 RMS, Opera PMS, Channel Manager, GDS, CRS, Extranets;
- Strong analytical skills and attention to detail;
- Previous reservation experience highly preferred;
- Possessing the trait of being organized and multi-tasking;
- Ability to complete work within given deadlines;
- Maintain confidentiality of proprietary information and protect company assets.
WHAT IS IN IT FOR YOU:
- Salary is attractive and commensurate with competence;
- Other side benefits such as relocation allowance, healthcare insurance, meal allowance, home visit tickets, etc.;
- Special discounts for products and services belong to group ecosystem: Vinpearl, Vinmec, Vinhomes, Vinschool, VinFast etc.;
- Learning programs to promote growth and development so that you can perform at your full potential.
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)