Line of Service
Internal Firm Services
Industry/Sector
Not Applicable
Specialism
IFS - Human Capital (HC)
Management Level
Manager
Job Description & Summary
At PwC, our people in people strategy focus on developing and implementing long-term strategies to align the organisation's human capital with its overall business objectives. This involves analysing workforce trends, applying the latest HR strategy, long-term workforce planning and improving overall employee experience.
In business partnering at PwC, you will focus on strategic consulting with business stakeholders, advising on people strategies, policies and programmes to achieve current and future business objectives and overcome people related challenges. You will work collaboratively with the wider HR team to shape the Firm’s people strategy and priorities based on their understanding of the business as well as influence the business alignment with and adoption of firmwide direction.
Main Responsibilities:
- Being a HR business partner for the business/function who can provide consultation to LoS leader and leadership team on HR matters that contribute to the development of business strategy, development of people strategy and deliver commercial value through the people agenda.
- Work with LoS/BU/CG leaders to implement the performance management framework at LoS in order to promote a culture of high performance.
- Guide managers to implement My Growth Journey (MGJ) at all levels to ensure that staff development/ improvement areas are addressed.
- Work with the LoS/BU/CG leaders to build an annual resourcing plan and monitor it throughout the year.
- Provide guidance to LoS/BU/CG leaders for the annual key exercises such as: annual performance review, pay review, budgeting process... to ensure it is in line with individual/business performance and within an approved salary budget.
- Support LoS/BU/CG leaders to conduct the GPS results and come up with action plans including employee engagement initiatives to promote the excellent work environment.
- Work with the Talent team to manage and ensure delivery on the local talent strategy, including recruitment, onboarding, talent identification, mobility and succession planning.
- Collaborate with LoS/BU/CG leaders and Reward team to do the job benchmarking for the salary survey and provide meaningful inputs for the benefit review.
- Oversight of HR BAU matters to comply with laws/ PwC policies and with agreed SLA between HR & business.
- Participate in projects/initiatives, local and national, as needed.
- Coach and develop HC team members to deliver high-quality support.
- Degree holder in Business Administration, Human Resources or other related business fields.
- At least 5 years of HR experience. Experience in the finance industry would be an advantage.
- Have the organisational, planning, problem-solving skills and business mindset.
- Have people skills, coaching ability, interpersonal and communication skills.
- Proactive with the ability to be innovative and drive things forward.
- Fluency in English (both oral and written).
- Good IT skills.
Required Skills
Optional Skills
Accepting Feedback, Accepting Feedback, Active Listening, Analytical Thinking, Business Partnering, Business Transformation, Career Development, Change Management, Coaching and Feedback, Co-Creation, Communication, Creativity, Data Analytics, Data-Driven Decision Making (DIDM), Data-Driven Insights, Embracing Change, Emotional Regulation, Empathy, Employee Experience, Employee Life Cycle, Executive Negotiation, Human Capital Initiatives, Human Resources (HR) Coaching, Human Resources (HR) Metrics, Human Resources (HR) Policies {+ 32 more}
Desired Languages (If blank, desired languages not specified)
Travel Requirements
Available for Work Visa Sponsorship?
Government Clearance Required?
Job Posting End Date
February 2, 2025
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)