Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
* Job Purpose or Summary:
- Area Business Development (BD) Manager is responsible for managing and supporting BD Team to develop, retain & grow sales in the assigned region
** Main Responsibilities:
1. Strategic Planning and execution:
- Develop strategic business plan to ensure sales targets are meeting or exceeding year over year growth of assigned region
- Execute weekly, monthly, quarterly & annually business plan for BD team that aligned with strategy, direction of company.
2. Sales supervision & management:
- Build business management processes to closely monitor business activities
- Monitor and manage the daily sales and operation of BD team to support them achieve their target
- Delegate tasks and/ or projects to suitable subordinate
- Develop and maintain strategic relationship with existing and potential clients (B2B) as well as business partners
- Develop new business opportunities by identifying target customer groups and new markets, developing market approaches.
- Conduct sales performance forecasting and analysis, report
3. People Management & Development:
- Recruit, develop & retain talents to ensure the business development in the assigned region
- Build a capable BD team & have succession plan by leading & providing coaching/ training to develop BDM
- Coordinate with Training department to build development roadmap and training for BD team
Yêu Cầu Công Việc
1. Education:
- Bachelor’s or Master Degree in Marketing/Business or related field from a reputable University
- Strong verbal and communication skills in English
2. Experiences:
- 10+ years of experience in Sales management in FMCG Industry
- At least 5 years of experience at the similar role
- Experience in working under international or professional organization
- Preference will be given to candidates with experience in e-commerce within the FMCG sector
3. Skills:
- Strategic planning, organizing skills
- Sales management skills
- Strong personal network & relationship building
- Result oriented, sales oriented
- Customer service oriented
- People management skills
- Talent attraction and development skills
- Strong leadership and motivation skills
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 35 - 40
- Lương: Cạnh tranh
Tập đoàn Indo-Trans Logistics (ITL) được thành lập vào năm 1999 nhằm cung cấp các dịch vụ chuyên nghiệp về vận chuyển, phân phối hàng hóa bằng đường biển, hàng không, và đường bộ cũng như cung cấp các dịch vụ giao nhận kho bãi Logistics. Tập đoàn Indo Trans Logistics đã có những bước phát triển vượt bậc để hình thành một tập đoàn uy tín hàng đầu Việt Nam về cung cấp các dịch vụ vận chuyển hàng hóa và giao nhận Logistics. Với sự tham gia của đối tác chiến lược Singapore Post, mục tiêu của Tập đoàn không chỉ dừng lại ở khu vực Đông Dương mà còn vươn lên thị trường quốc tế với tốc độ phát triển, đầu tư mạnh mẽ.